  • 1. Data: 2009-11-12 18:15:50
    Temat: Jak podpisać umowę?
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    Witam serdecznie,
    jestem osobą niepełnosprawną, nie mogę niestety własnoręcznie się
    podpisać. Jak może ktoś np. mój znajomy lub rodzice mogą podpisać za
    mnie umowę, czy jakiekolwiek inne pismo, tak aby to było zgodne z
    polskim prawem?

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. :)

    Pozdrawiam
    Łukasz Czerwiński
    www.lukasz-design.pl

  • 2. Data: 2009-11-12 18:30:10
    Temat: Re: Jak podpisać umowę?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com
    l...@g...com <l...@g...com> pisze:

> [...]
    > podpisać. Jak może ktoś np. mój znajomy lub rodzice mogą podpisać za
    > mnie umowę, czy jakiekolwiek inne pismo, tak aby to było zgodne z
    Jeśli niemożność własnoręcznego złożenia podpisu spowodowana jest wyłącznie
    kwestiami sprawności fizycznej to np. w obecności notariusza.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-11-12 18:39:27
    Od: JQB <k...@o...pl>

    On 12 Lis, 19:15, "l...@g...com" <l...@g...com> wrote:
> [...]
    > podpisać. Jak może ktoś np. mój znajomy lub rodzice mogą podpisać za
    > mnie umowę, czy jakiekolwiek inne pismo, tak aby to było zgodne z

    Zależy o jakiej umowie mówisz. Osobiście pracuję w mBanku, klient
    niepełnosprawny może pod umową postawić odcisk palca (w obecności
    doradcy) i będzie to zaakceptowane.

    W niektórych przypadkach zostaje tylko notariusz.

  • 4. Data: 2009-11-12 18:49:19
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    JQB wrote:

    > Zależy o jakiej umowie mówisz. Osobiście pracuję w mBanku, klient
    > niepełnosprawny może pod umową postawić odcisk palca (w obecności
    > doradcy) i będzie to zaakceptowane.
    >
    > W niektórych przypadkach zostaje tylko notariusz.

    A nie można mieć pełnomocnika "od wszelkiego przypadku" ?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 5. Data: 2009-11-12 19:44:24
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    On 12 Lis, 19:39, JQB <k...@o...pl> wrote:

    > Zależy o jakiej umowie mówisz. Osobiście pracuję w mBanku, klient
    > niepełnosprawny może pod umową postawić odcisk palca (w obecności
    > doradcy) i będzie to zaakceptowane.
    >
    > W niektórych przypadkach zostaje tylko notariusz.

    To jest umowa o dzieło .

    Pozdrawiam
    Łukasz Czerwiński

  • 6. Data: 2009-11-12 19:45:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Slawek Kotynski <news:4r1us6-kt6.ln1@tower.askar.com.pl> napisał:
    > A nie można mieć pełnomocnika "od wszelkiego przypadku" ?

    Mozna, tylko to nieco ryzykowne na dłuższą metę. Do zawierania umów
    cywilnoprawnych upowazniłbym po prostu przed notariuszem kogoś z zaufanych
    członków rodziny.

  • 7. Data: 2009-11-12 19:55:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    l...@g...com wrote:
> [...]
    > podpisać. Jak może ktoś np. mój znajomy lub rodzice mogą podpisać za
    > mnie umowę, czy jakiekolwiek inne pismo, tak aby to było zgodne z

    odpisałem ci z dobry rok temu na tej samej grupie. Wystarczy, ze
    znajdziesz własne posty w archiwum.

  • 8. Data: 2009-11-13 11:55:03
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > odpisałem ci z dobry rok temu na tej samej grupie. Wystarczy, ze
    > znajdziesz własne posty w archiwum.

    hahahhaa, jesli to prawda to mistrz swiata i gratuluje pamieci :)))

  • 9. Data: 2009-11-13 17:04:49
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    On 12 Lis, 20:55, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > odpisałem ci z dobry rok temu na tej samej grupie. Wystarczy, ze
    > znajdziesz własne posty w archiwum.

    Tak, ale tu się o coś innego troszkę pytam, a mianowicie czy np. moi
    rodzice mogą się za mnie podpisywać ;)

    Pozdrawiam
    Łukasz Czerwiński

  • 10. Data: 2009-11-23 22:44:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Nov 2009, l...@g...com wrote:

> [...]
    > podpisać. Jak może ktoś np. mój znajomy lub rodzice mogą podpisać za
    > mnie umowę, czy jakiekolwiek inne pismo, tak aby to było zgodne z

    Może przepisy sobie poczytaj.
    Tu np., art.79:
    _117.html

    Część przepisów KC jest "ogólna" (nie zawiera określenia dziedzin
    i aktów których dotyczy), w tym ów o podpisach, stosuje się je
    (te przepisy "ogólne") w całym prawie (żeby ktoś nie wpadł na
    pomysł, że mam zacytować osobno jak podpisuje się w postępowaniu
    karnym i administracyjnym ;))

    Na wypadek, jak np. na "papierze" nie bardzo jest miejsce na odcisk,
    IMVHO można sporządzić "odciskowo" podpisane pełnomocnictwo
    (a pełnomocnik już podpisze "zwyczajnie")

    pzdr, Gotfryd