  • 1. Data: 2004-07-09 16:43:48
    Temat: JAK Z TEGO WYBRNĄĆ?PROSZĘ O RADĘ!!!!!!
    Od: jaonna<j...@v...pl>

    Witam.Mam gorącą prośbe o rady.Parę dni temu odkryłam że mój
    mąż narobił mnóstwo długów zarówno w ZUS ,US jak i w
    przedsiębiorstwach z którymi miał doczynieniaWszystko to skwapliwie
    przede mną ukrywał.Nie umiem w tej chwili realnie ocenić czy są jakieś
    szanse żeby z tego wybrnąć.W tej chwili zostaliśmy bez
    dochodów.Mieszkamy u mojej mamy i na dodatek mamy dwójkę
    dzieci.Nie mamy żadnego majątku,samochodu.Co robić dalej?Mam
    świadomość że za chwilę to wszystko może skończyć się więzieniem.
    Czy można ogłosić upadłość w przypadku prowadzenia działalności
    przez osobę fizyczną ???Jakie są tego konsekwencje?
    Jak się uporać z tą sytuacją?Dodam jeszcze że biorąc pod uwagę
    wszystkie zobowiązania jest tego ok.50 000zł
    Pomóżcie,

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-09 17:26:09
    Temat: Re: JAK Z TEGO WYBRNĄĆ?PROSZĘ O RADĘ!!!!!!
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "jaonna" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak się uporać z tą sytuacją?Dodam jeszcze że biorąc pod uwagę
    > wszystkie zobowiązania jest tego ok.50 000zł

    nie ma upadłości osoby fizycznej. najlepiej to znaleźć pracę, dogadać się z
    US, ZUS'em o rozłożenie długu na raty i to spłacać.

    b.

  • 3. Data: 2004-07-10 16:56:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jul 2004, bella wrote:

    >+ Użytkownik "jaonna" <j...@v...pl>
    [...]
    >+ > Witam.Mam gorącą prośbe o rady.Parę dni temu odkryłam że mój
    >+ > mąż narobił mnóstwo długów zarówno w ZUS ,US jak i w
    >+ > przedsiębiorstwach z którymi miał doczynienia

    Musi być - prowadził firmę, czyli przedsiębiorca. Trzeba przyjąć
    że legalnie (prowadził).

    [...]
    >+ > Czy można ogłosić upadłość w przypadku prowadzenia działalności
    >+ > przez osobę fizyczną ???Jakie są tego konsekwencje?
    [...]
    >+ nie ma upadłości osoby fizycznej.

    Witamy znawcę prawa upadłościowego :)
    Pozwolisz iż jako przedsiębiorca się JEDNAK z tobą nie zgodzę ? ;>

    Prawnikiem nie jestem, ale komentując "oryginalne" pytanie przypomnę
    iż jednym z warunków jest *dostatecznie wczesne* zgłoszenie upadłości,
    czyli wtedu gdy firma wchodzi w stan taki iż "permanentnie nie płaci
    zobowiązań" !
    Nie pamiętam ile tam jest, chyba 2 tygodnie czasu.
    Nadto majatek musi wystarczyć na opłacenie postępowania (czyli
    zapłatę dla likwidatora oraz koszta sądowe): wychodzi na to
    że w omawianym przypadku może być problem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-10 18:28:54
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Pomóżcie,
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    Nie wybrniesz z tego na razie. Ale się nie przejmuj. Pewnie macie podłe
    samopoczucie. Idzcie po pomoc do lekarza od głowy. I to nie żart tylko dobra
    rada. Na razie ci lekarze są bezpłatni i nie ma żadnej rejonizacji. W tej
    chwili nie liczy sie jakiś dług tylko to żebyście nie narobili głupstw ze
    swoim życiem. Znam sporo przypadków które zakończyły sie tragedią bo ludzie
    nie wytrzymywali psychicznie. Dług o jakim piszesz w waszej sytuacji jest
    niespłacalny. Nie zarobicie na same odsetki. Dlatego stawiajcie tych co im
    jesteście coś winni pod ścianą. Nie macie kasy i koniec. Nie podpisujcie
    zadnych zobowiązań których nie jesteście w stanie spłacić. Niech oddają sprawy
    do sądu. Tam z honorem je przegracie. Potem przyzwyczajcie się do odwiedzin
    komornika i poborcy skarbowego. Jesteście w szczęśliwej sytuacji że jesteście
    najwięcej winni swojemu państwu. Jeśli twój stary nie narobił przekrętów a
    tylko jest winien pieniądze to w zasadzie więzienie za to nie grozi. Niestety
    musisz się pogodzić z pewnymi dolegliwościami. Bedziecie mogli legalnie
    zarabiać przez pewien czas jakieś małe pieniądze. Na tyle nieduże żeby wam
    komornicy nic nie mogli zabrać. Teraz to nie jest problemem. Pracodawcy
    chetnie ida na taki układ. W takiej sytuacji jak wy jest tak dużo osób że
    jeśli by chcieć wydrukować tylko ich imiona i nazwiska to wyszłaby książka
    wielkości spisu telefonów miasta Warszawy. Tomek

  • 5. Data: 2004-07-11 00:28:08
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Uzupełnię rady Tomka :
    idź z mężem do notariusza i załatw tam rozdzielność majątkową,- od tego
    momentu NOWE zobowiązania męża nie będą Ciebie obciążac.
    Może wierzyciele męża nie wystawią tytułów egzekucyjnych również na Ciebie,
    a wówczas komornik nie będzie nic sciągać z Twojego majątku i Twoich
    dochodów.
    więzienia za 'czyste 'długi nie ma ( tak było u Dickensa),- istnieje
    natomiast taka odpowiedzialność za świadome naruszenie przepisów. Ponieważ
    długi robił mąż, to nawet jesli robił jakieś przy tym przekręty (choc w
    swietle ustawy karno-skarbowej to niekoniecznie muszą byc to przekręty w
    potocznym rozumieniu tego słowa) to w każdym razie Tobie odpowiedzialność
    karna nie grozi.

    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.