  • 1. Data: 2004-03-09 13:04:00
    Temat: Intercyza
    Od: "PB" <e...@f...pl>

    Witam Grupowiczow

    Mam pytanie:
    Chcę wziąć ślub.
    Niedawno spisałem intercyzę ponieważ moja przyszła żona, ma zobowiązania
    wobec osób trzecich.
    Jaką mam pewność, że nie będę obciążony ich spłatą.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-09 14:50:06
    Temat: Re: Intercyza
    Od: "dzibi" <b...@p...onet.pl>

    Jeżeli spiszesz przed zawarciem zwiazku małżeńskiego mozesz się nie martwić.

  • 3. Data: 2004-03-10 12:49:45
    Od: Rafal Mroz <r...@h...optimus.pl>

    dzibi napisał(a):

    > Jeżeli spiszesz przed zawarciem zwiazku małżeńskiego mozesz się nie martwić.

    A co jezeli po zawarciu?
    Maz wniosl majatek (dom, fabryke, samochod i US wie co jeszcze..) a zona
    dlugi (kredyty, umowy pozyczki, raty ..). Po slubie wierzyciele zaczeli
    przychodzic do zony upominajac sie o majatek ktory wniosl maz. Co wtedy?
    Czy za dlugi zony sprzed zawarcia malzenstwa moze odpowiadac maz?
    I czy intercyza po fakcie cos da (kazdy pokazuje co jest jego)? Ile taka
    intercyza moze kosztowac?

    pzdr
    Rafal

  • 4. Data: 2004-03-11 07:56:39
    Od: "PB" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Rafal Mroz" <r...@h...optimus.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy za dlugi zony sprzed zawarcia malzenstwa moze odpowiadac maz?
    > I czy intercyza po fakcie cos da (kazdy pokazuje co jest jego)? Ile taka

    Mnie kosztowała niecałe 400 zł
    Choć inni chcieli 700zł

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-03-11 13:50:26
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Jeżeli spiszesz przed zawarciem zwiazku małżeńskiego mozesz się nie martwić.

    nie byl bym taki pewien. aby skutek prawny takiej umowy nie byl slaby,
    osoby trzecie musza wiedziec o jej istnieniu. jesli malzonek dluznika
    chce powolac sie na intercyze musi udowodnic, ze wierzyciel o niej
    wiedzial. najlepiej jesli zostal poinformowany na pismie. w przeciwnym
    wypadku przyjmuje sie fikcje, ze miedzy malzonkami istnieje wspolnosc
    majatkowa. znanych jest wiele przypadkow, ktore potwierdzaja, ze przyjecie
    takiej fikcji pozwala nadac przeciwko malzonkowi klauzule wykonalnosci
    i prowadzic egzekucje ze wspolnego majatku, jakby intercyzy w ogole nie bylo.

    sprawa wyglada inaczej w przypadku sadowego zniesienia wspolnosci majatkowej.
    jest ona skuteczna wzgledem wszystkich. art. 452 w zwiazku z art. 435 § 1
    k.p.c. - prawomocny wyrok sadu, ktory znosi wspolnosc majatkowa jest skuteczny
    wobec osob trzecich nawet jesli nie wiedzialy o nim w trakcie zaciagania
    zobowiazan przez malzonka. w momencie kiedy wierzyciel wystapi o nadanie
    przeciwko malzonkowi klauzuli, wystarczy pokazac wyrok sadu.
    wynika z tego, iz jedynie sadowe zniesienie wspolnosci majatkowej ratuje
    malzonka ZAWSZE.

    pozdr.
    marcin

  • 6. Data: 2004-03-12 09:20:53
    Od: "PB" <e...@f...pl>

    Tak, ale czy to się tyczy też mojego przypadku - intercyza zawarta przed
    małżeństwem, po powstaniu zobowiązań majątkowych

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-03-12 10:50:35
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Tak, ale czy to się tyczy też mojego przypadku - intercyza zawarta przed
    > małżeństwem, po powstaniu zobowiązań majątkowych

    sorki, ale sie rozpedzilem. taki przebieg zdarzen, ktory przedstawilem,
    moze miec miejsce w przypadku zobowiazan powstalych juz w trakcie trwania
    zwiazku malzenskiego i tylko wtedy gdy wierzyciel nie zostanie poinformowany
    o istnieniu intercyzy.

    za zobowiazania zony, ktore powstaly przed slubem nie odpowiadasz.
    musisz jedynie postarac sie o precyzyjne dokumentowanie majatku, ktory
    powstanie po zawarciu slubu, aby moc wskazac jaka czesc nalezy do Ciebie
    i aby wierzyciel zony nie mogl roscic sobie praw do Twojej czesci.
    mowiac prosciej - kupujcie wszystko na Ciebie.

    jeszcze raz sorki, ale nie doczytalem dokladnie watku.
    pozdr.
    marcin

  • 8. Data: 2004-03-15 08:19:00
    Od: "PB" <e...@f...pl>