  • 1. Data: 2008-08-12 10:04:38
    Temat: Grożenie bronią ?
    Od: Piotr-X <h...@p...neostrada.pl>

    Powiedzmy że by doszło do takiej sytuacji .
    Pijany w nocy na terenie otwartym i w zasadzie publicznym ,
    podchodzi do stojącego samochodu i w stronę pasarzerów kieruje broń
    każe im wyjść z samochodu i grozi z wymierzonym w ich stronę pistoletem .
    Tyle że to nie broń ostra tylko krótkolufowa wiatrówka, ale osoby zastraszane
    nie są w stanie w tym momencie tego ocenić i muszą brać pod uwagę najgorszy
    scenariusz .

    Moje pytanie brzmi, jak by się zachowała Policja gdyby do niej dotarło z
    głoszenie o takim zajściu ,
    I co by groziło tej osobie jeśli taki przebieg wypadków został by potwierdzony.

  • 2. Data: 2008-08-12 10:40:25
    Temat: Re: Grożenie bronią ?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotr-X pisze:
    > Moje pytanie brzmi, jak by się zachowała Policja gdyby do niej dotarło z
    > głoszenie o takim zajściu ,

    Moga go zastrzelic.

    > I co by groziło tej osobie jeśli taki przebieg wypadków został by potwierdzony.

    Pogrzeb lub odpowiedzialnosc za usilowanie rozboju.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-08-12 11:20:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr-X pisze:

    > Moje pytanie brzmi, jak by się zachowała Policja gdyby do niej dotarło z
    > głoszenie o takim zajściu ,

    Gdyby zgłoszenie zawierało informację, że to wiatrówka, czy tylko że
    "grożono przedmiotem wyglądającym jak broń palna"? ;)

    > I co by groziło tej osobie jeśli taki przebieg wypadków został by potwierdzony.

    Na pewno nie napad z bronią w ręku ;)

    Pewnie standardowa groźba karalna i zmuszenie do określonego zachowania.
    Ale sąd ma spory zakres kar z tego paragrafu.

  • 4. Data: 2008-08-12 11:23:41
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Angielska czy amerykańska?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-08-12 15:56:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mithos pisze:

    > odpowiedzialnosc za usilowanie rozboju.

    Czemu rozbój? W którym miejscu widać zamiar zaboru mienia?

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 6. Data: 2008-08-12 16:17:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Johnson pisze:
    > Czemu rozbój? W którym miejscu widać zamiar zaboru mienia?

    "podchodzi do stojącego samochodu i w stronę pasarzerów kieruje broń
    każe im wyjść z samochodu i grozi z wymierzonym w ich stronę pistoletem"

    No chyba, ze ich zmusza do opuszczania pojazdu w celu wykonania
    egzekucji, aczkolwiek bardziej prawdopodobne jest, ze robi to w celu
    zajumania samochodu.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2008-08-12 16:41:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mithos pisze:

    > No chyba, ze ich zmusza do opuszczania pojazdu w celu wykonania
    > egzekucji, aczkolwiek bardziej prawdopodobne jest, ze robi to w celu
    > zajumania samochodu.

    W celu krótkotrwałego użycia ? Nie można domniemywać najgorszej
    kwalifikacji prawnej.

  • 8. Data: 2008-08-12 17:46:21
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ja widziałem, że chciał przeparkować na własciwe zgodne z kodeksem miejsce.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-08-12 18:19:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    666 pisze:
    > Ja widziałem, że chciał przeparkować na własciwe zgodne z kodeksem miejsce.
    > JaC

    A ja widzę że w ogóle nie myślisz.

  • 10. Data: 2008-08-12 18:40:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Piotr-X" <h...@p...neostrada.pl> wrote
    > Moje pytanie brzmi, jak by się zachowała Policja gdyby do niej dotarło z
    > głoszenie o takim zajściu ,

    zależy czy wiedziałaby o tym, że to nie jest broń ostra.
    gdyby nie wiedziała, to poczytaj art. 17 ustawy o Policji...

    > I co by groziło tej osobie jeśli taki przebieg wypadków został by
    > potwierdzony.

    Groźba karalna, ściganie na wniosek pokrzywdzonego.Jeśli robiłby z zamiarem
    zaboru mienia - rozbój-ściganie z urzędu i większa kara.