  • 1. Data: 2008-08-12 14:51:10
    Temat: zapytanie o umowe wykonania okien EMPOL
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Kupujac w firmie EMPOL Ewa Siuba Mieszczyslaw Siuba Sp.J. okna w umowie w
    paragrafie pierwszym zapisane mamy:

    "Klient zaplaci Wykonawcy za usluge montazu laczne wynragrodzenie brutto (z
    podatkiem VAT) w kwocie XXXX zlotych (slownie XXX) zwane dalej
    wynagrodzeniem"

    I teraz takie moje male pytanie czy przypadkiem to nie jest tak, ze
    formalnie kupuje instalacje okien a wlascicielem okien pozostaje empol ???

    Czemu sprzedawca odmawia wpisania do umowy, ze kupuje okna z montazem?

    Czy na podstawie takiego zapisu mozna twierdzic, ze okna sa moje ?

    Icek

  • 2. Data: 2008-08-12 15:42:20
    Temat: Re: zapytanie o umowe wykonania okien EMPOL
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Icek pisze:
    > Kupujac w firmie EMPOL Ewa Siuba Mieszczyslaw Siuba Sp.J. okna w umowie w
    > paragrafie pierwszym zapisane mamy:

    A co jest w paragrafach następnych ?

> [...]
    >
    > I teraz takie moje male pytanie czy przypadkiem to nie jest tak, ze
    > formalnie kupuje instalacje okien a wlascicielem okien pozostaje empol ???

    Być może masz rację.

    > Czemu sprzedawca odmawia wpisania do umowy, ze kupuje okna z montazem?

    Obstawiam, że chodzi o głupotę sprzedawcy.

    > Czy na podstawie takiego zapisu mozna twierdzic, ze okna sa moje ?

    Przy odpowiedniej interpretacji, na pewno tak.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-12 16:38:20
    Od: jans <j...@f...pl>

    Icek pisze:
> [...]
    >
    > Czemu sprzedawca odmawia wpisania do umowy, ze kupuje okna z montazem?
    >
    > Czy na podstawie takiego zapisu mozna twierdzic, ze okna sa moje ?

    Przy takiej umowie płacisz vat 7% za montaz.Przy drugiej wersji 7% za
    montaż a 22% za okna. Wybór należy do Ciebie.
    Jans

  • 4. Data: 2008-08-12 17:15:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 12 Aug 2008 18:38:20 +0200, jans napisał(a):

    > Przy takiej umowie płacisz vat 7% za montaz.Przy drugiej wersji 7% za
    > montaż a 22% za okna. Wybór należy do Ciebie.

    Bzdura. Nadal moze placic 7% jezeli bedzie to towar z usluga.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2008-08-12 20:56:39
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Przy takiej umowie płacisz vat 7% za montaz.Przy drugiej wersji 7% za
    > montaż a 22% za okna. Wybór należy do Ciebie.
    > Jans

    jezeli byloby tak jak piszesz to zmniejszanie VATu poprzez zwiekszanie
    wartosci montazu i zerowanie oplaty za okna byloby przestepstwem podatkowym

    Icek

  • 6. Data: 2008-08-12 21:01:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A co jest w paragrafach następnych ?

    nie ma ani slowa o oknach, jest tylko zalacznik z ktoregop wynika, ze
    instalacja jest za darmo.

    Na pytanie czemu na pierwszej stronie umowy jest napisane, ze place tylko za
    montaz a w zalaczniku ze place za montaz zero zlotych pani powiedziala
    "zalacznik jest wazniejszy, pan sie nie boi, nie zabierzemy panu tych okien"

    majac jakies doswiadczenie zyciowe nigdy nie podpisuje umow w ktorych na
    pismie zawarte sa inne warunki niz ktos mi obiecuje. Jak obiecuje, ze cos
    bedzie rozowe to niech to zapisze w umowie ze bedzie. A jak sie boi zapisac
    w umowie to ja sie boje ze gownoz tego bedzie.

    na ich miejscu zmienilby odstraszajace zapisy. Nie mowiac o tym, ze
    numeracja punktow sie nie zgadza bo w podpunkty maja numery 1,2,2,4 (brakuje
    3 a 2 jest podwojne)

    Icek

  • 7. Data: 2008-08-13 08:25:53
    Od: r...@o...pl

    > na ich miejscu zmienilby odstraszajace zapisy. Nie mowiac o tym, ze
    > numeracja punktow sie nie zgadza bo w podpunkty maja numery 1,2,2,4 (brakuje
    > 3 a 2 jest podwojne)

    Bo to zapewne typowa polska umowa pisana na kolenie, w dodatku przez
    stazyste z UP
    albo ciotke-ksiegowa-z-lat-70. Znaczy sie ze firma niepowazna.
    Pewnie po okna sie nie zglosza, ale w razie ew. reklamacji bedziesz
    sie uzeral
    z tymi samymi "profesjonalistami".
    Dlatego osobiscie jestem uczulony na takich "pozal sie Boze
    biznesmenow", wole zaplacic drozej
    i rozmawiac z czlowiekiem ktore nie kretaczy, nie stac mnie zeby potem
    sie uzerac ze smarownikiem
    twierdzacym ze wszystko gra i co ja sie czepiam.

  • 8. Data: 2008-08-13 09:55:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2008, Icek wrote:
    [...komuś...]

    > jezeli byloby tak jak piszesz to zmniejszanie VATu poprzez zwiekszanie
    > wartosci montazu i zerowanie oplaty za okna byloby przestepstwem podatkowym

    Jakby było tak jak piszesz, to przestępstwem podatkowym byłoby
    kupowanie czegokolwiek obłożonego VATem 7%.
    Należałoby rozłożyć ów zakup na czynniki pierwsze, aż do gwoździ
    i blach (a może idąc dalej - do piasku, rud metali i węgla), bo
    inaczej byłoby to przestępstwo podatkowe ;)
    IMVHO - sprzedawca chyba coś w tym stylu kombinuje.
    Przyznaję że już nie pamiętam, ale BYŁA taka teza, że usługa montażu
    dokonywana przez producenta miałaby być opodatkowana inaczej niż
    przez firmę trzecią - absurd i chyba od tego odstąpiono.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-08-13 10:02:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2008, Icek wrote:

> [...]
    >
    > I teraz takie moje male pytanie czy przypadkiem to nie jest tak, ze
    > formalnie kupuje instalacje okien a wlascicielem okien pozostaje empol ???

    Nie.
    Art.47 oraz art.191 Kodeksu Cywilnego.

    > Czemu sprzedawca odmawia wpisania do umowy, ze kupuje okna z montazem?

    Nie wiem.
    Widocznie nie sprzedają np. komputerów - jakby sprzedawali, to by
    sprzedawali *wyłącznie* płytę główną, obudowę, zasilacz, pamięci,
    procesor itepe osobno, ba, być może zażądaliby od dostawców (tych
    zasilaczy, płyt itepe) faktur na śrubki, blachy, krzem, lutowie
    i pododbne... (żeby przepisać do f-ry klienta) :)

    BYĆ MOŻE uważają tak, że sprzedaż "okien z montażem" to 22%
    a sprzedaż "montażu z oknami" to 7%, nie wnikam bo od czasu
    kiedy czytałem w prasie ostanią awanturę o opodatkowanie
    w takim przypadku nie interesowałem sie tematem :)

    > Czy na podstawie takiego zapisu mozna twierdzic, ze okna sa moje ?

    IMO zdecydowanie, o ile z jakiegoś zapisu wynika że *w ogóle*
    wchodziły w treść umowy :)
    Ale IMO próba obrony tezy przeciwnej (że wykonali usługę BEZ okien)
    jest niemożliwa. Ja bym nie uwierzył, że wkuwali, wklejali i kołkowali
    "nic" i wzięli za to pieniadze :)

    pzdr, Gtofryd

  • 10. Data: 2008-08-13 19:37:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > BYĆ MOŻE uważają tak, że sprzedaż "okien z montażem" to 22%
    > a sprzedaż "montażu z oknami" to 7%, nie wnikam bo od czasu

    nie, tam nie ma nic napisane o oknach. To ja chcialem zeby bylo napisane ze
    okna z montazem albo montaz z oknami a oni, ze nie bo wtedy trzebaby 22% VAT

    wg mnie problem by zostal rozwiazany gdyby wlasnie wstawic jedno slowo
    "okna"

    > Ale IMO próba obrony tezy przeciwnej (że wykonali usługę BEZ okien)
    > jest niemożliwa. Ja bym nie uwierzył, że wkuwali, wklejali i kołkowali
    > "nic" i wzięli za to pieniadze :)

    no wiesz, jak masz umowe o instalacje okien to nawet gdy instaluja okna to
    wcale nie wynika z tego ze te instalowane okna sa Twoje

    Icek

    PS W mojej ocenie to co najmniej nieprofesjonalne i tyle