eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEwidencja czasu pracy › Ewidencja czasu pracy
  • Data: 2005-08-26 13:01:22
    Temat: Ewidencja czasu pracy
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W jaki sposób (minimalny) powinna być ewidencjonowana praca pracownika?

    Według art. 149 kodeksu pracy oraz par. 8 rozporządzenia MGPiPS w sprawie
    zakresu prowadzenia dokumentacji związanej z pracą wymagana jest po prostu
    'ewidencja' - czy w sytuacji, gdy ufam pracownikom (a oni mi) muszę wymagać
    np. podpisu po każdym przepracowanym dniu, czy muszę wpisywać godziny, w
    których pracowali, itd? Czy tylko wystarczy, jeśli sobie zrobię 'kalendarz'
    w którym będę zaznaczał obecności, urlopy, dni wolne, itd.? Bez podpisów,
    bez pieczątek - bo w końcu 'Pracodawca prowadzi ewidencję czasu pracy' i
    'udostępnia tę ewidencję pracownikowi, na jego żądanie'.

    Różne księgowe różnie twierdzą, formularze dostępne w księgarniach czy w
    sieci są niepotrzebnie rozbudowane, a tymczasem nie widzę żadnego przepisu,
    który by takiego formularza wymagał.

    I przy okazji druga sprawa - wspomniane wyżej rozporządzenie w par. 1 mówi:

    "Pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie złożenia
    następujących dokumentów:"

    I dalej są: kwestionariusz osobowy, świadectwo pracy, orzeczenie lekarskie
    stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy i inne dokumenty.

    Skoro _może_ zażądać, to chyba nie musi? Czy też są inne przepisy, które
    _wymagają_ np. trzymania świadectw szkolnych, dokumentów potwierdzających
    kwalifikacje i innych takich?

    P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1