  • 1. Data: 2006-10-07 22:01:26
    Temat: Dostawca internetu ?
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Co moge zrobic z dostawca internetu, jesli on nie zapewnia mi odpowiedniej
    jakosci uslug. Moim dostawca jest jakas tam lokalna firma. Sprawa wyglada
    tak, ze wykupuje od nich lacze ktore mam ograniczone od gory na okreslony
    limit w moim przypadku jest to 512Kbit/s jednak nie ma zadnej dolnej
    gwarancji. Co powoduje, ze nawet 1Kbit/s jest dopusczalny. Przez ostatnich
    kilka dni zaraz po podlaczeniu predkosci osiagane na tym laczu byly dalekie
    od oczekiwanych. Bo jesli mam limit na 512Kbit/s to oczekuje przynajmniej
    polowy tej predkosci, zwlaszcza ze mozna takowa wykupic u nich. Co moge
    zrobic w tym przypadku ? Czy w okresie 7 dni moge zarzadac zwrotu pieniedzy
    za instalacje i zrezygnowac ? Jesli nie to co moge zrobic aby wymusic
    podniesienie jakosci uslug ?
    Jarod

  • 2. Data: 2006-10-07 22:10:49
    Temat: Re: Dostawca internetu ?
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > tak, ze wykupuje od nich lacze ktore mam ograniczone od gory na okreslony
    > limit w moim przypadku jest to 512Kbit/s jednak nie ma zadnej dolnej
    > gwarancji.

    Zwykle to oni gwarantuja 512 do ich routera... i to jest OK. Dalej powiedza,
    ze nie jest wina i beda mieli racje.

    +inz.prawa+

  • 3. Data: 2006-10-07 22:14:31
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Zwykle to oni gwarantuja 512 do ich routera... i to jest OK. Dalej
    > powiedza, ze nie jest wina i beda mieli racje.

    Pytalem sie goscia, maja lacze 30Mbit/s wiec, teoretycznie 60 uzytkownikow
    takich jak ja, moglo by z niego korzystac i wykorzystywac swoj limit
    maksymalnie... Oni maja okolo 300 uzytkownikow wiec, gdyby lacze zostalo
    uczciwie podzielone to ja nadal powinienem dostac okolo polowy swojego
    limitu bo przeciez niewszyscy naraz korzystaja, poza tym nie kazdy w rownym
    stopniu obciaza siec... Dlatego wedlug mnie zaszlo tu pewnego rodzaju
    oszustwo bo po co sprzedaja mi usluge ktorej nie sa w stanie swiadczyc.
    Jarod

  • 4. Data: 2006-10-07 22:20:30
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sun, 8 Oct 2006 00:14:31 +0200, Jarod napisał(a):

> [...]
    > stopniu obciaza siec... Dlatego wedlug mnie zaszlo tu pewnego rodzaju
    > oszustwo bo po co sprzedaja mi usluge ktorej nie sa w stanie swiadczyc.

    Nie ma mowy w umowie przypadkiem o maksymalnej prędkości 512Kbit/s ?
    Umowy z providerami zawierają kruczki prawne i tutaj należy uważnie zwracać
    uwagę na to co się podpisuje.

    BTW: jaki to rodzaj łącza ?

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 5. Data: 2006-10-07 22:28:29
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Nie ma mowy w umowie przypadkiem o maksymalnej prędkości 512Kbit/s ?

    Wszyscy gwarantują co najwyżej wartość X do siebie, dalej już mają niewielki
    wpływ na prędkość.

    +inż.prawa+

  • 6. Data: 2006-10-07 22:35:54
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Nie ma mowy w umowie przypadkiem o maksymalnej prędkości 512Kbit/s ?
    > Umowy z providerami zawierają kruczki prawne i tutaj należy uważnie
    > zwracać
    > uwagę na to co się podpisuje.

    Oczywiscie, ze oni biora pieniadze za max 512Kbit/s ale dlaczego ja mam
    placic za 512 skoro nie sa wstanie zapewnic mi nawet 256Kbit/s ktore rowniez
    sa w ich ofercie a kosztuja mniej ? Skoro istnieje taki podzial
    256/512/1024... to chyba logiczne wydaje sie, ze klient spodziewa sie, ze
    podpisujac umowe na 512 usluga bedzie swiadoczona z wieksza predkoscia niz
    256.... inaczej nikt by nie placil drozszego abonamentu. Po drugie jesli oni
    oczekuja, ze ja bede go placil to chcialbym uzyskac od nich potwierdzenie,
    ze pieniadze przekazane za cene powyzej 256kbit/s przekazywane sa w formie
    darowizny skoro i tak nie sa w stanie tej uslugi wykonac albo jej po prostu
    nie wykonuja. No bo wtedy przynajmniej odpisze sobie to od podatku ;)
    Czy ktos ma pomysl na tego typu zlodzieji ? Czy urzad ochorny konsumenta
    zainteresuje sie tego typu wyzyskiem ?
    Jarod

  • 7. Data: 2006-10-07 22:38:24
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sun, 8 Oct 2006 00:28:29 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > Wszyscy gwarantują co najwyżej wartość X do siebie, dalej już mają niewielki
    > wpływ na prędkość.

    Zgadza się. Jednak rzetelne firmy zachowują cień powagi i umożliwiają
    zagwarantowaną przepustowość do ich sprzętu.

    W przypadku jaki opisuje Jarod mamy chyba do czynienia albo z
    nieudacznikami albo zwykłymi naciągaczami.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 8. Data: 2006-10-07 23:01:05
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 08-10-2006 o 00:01:26 Jarod
    <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam
    > Co moge zrobic z dostawca internetu, jesli on nie zapewnia mi
    > odpowiedniej jakosci uslug.

    Na poczatek polecam odwiedzenie www.numion.com i tam zrobienie sobie testu
    lacza. Zawsze tak robie jak testuje lacze. Poprzednim razem przy 4Mbitowym
    mialem upload 512kbps a download 100bps (slownie: 100 bitow na sekunde)
    ... co mialo tez i swoje odzwierciedlenie przy 10 minutowym otwieraniu sie
    googli ;) Sprawdz tego numiona i jesli tam faktycznie masz niski transfer
    to mozesz sie denerwowac. Ja na nim osiagam prawie zawsze maksa jakie
    oferuje moj provider.

    --
    Z racji calkowitego upadku symbolu polskiego polityka -
    http://www.nop.org.pl/ - moze nie zawsze maja racje ... ale przynajmniej

  • 9. Data: 2006-10-07 23:16:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.10.2006 ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał/a:
    > Zgadza się. Jednak rzetelne firmy zachowują cień powagi i umożliwiają
    > zagwarantowaną przepustowość do ich sprzętu.

    Hmmm, a nie umożliwiają?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2006-10-08 08:01:27
    Od: "czar" <c...@w...wp.pl>

    numion oszukuje :)
    polecam www.noc.gts.pl
    a ping do bramy jak idzie ?
    a potem np do wp ??
    zapodaj jeszcze tracerouta to postawimy diagnoze
    jakoś w te 30MB to niewierze :P