eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2006-12-22 00:20:58
    Temat: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "Darius" <d...@y...ie>

    a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
    moze byc pojazd mechaniczny wyprodukowany w fabryce ?

    watpliwosci:

    1. anglik jest pojazdem wyprodukowanym w fabryce a nie samem, czyli
    skladakiem, gdy spelnia homologacje i jest z nia zgodny.

    2. po przerobce kierownicy z prawej strony na lewa, pojazd nie jest
    zgodny z fabryczna homologacja, a zatem nie jest juz pojazdem
    wyprodukowanym w fabryce, a pojazdem zmontowanym , przerobionym w
    warszatacie. Analogia to skladak - Sam

    3. Czy stacja kontroli dokonujac badania takiego pojazdu po przerobce z
    anglika bierze pod uwage fakt, ze taki pojazd nie jest zgodny z
    homologacja fabryczna ?

    4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
    rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
    fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
    homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem
    potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
    tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
    przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
    ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?

    powyzsze to jedynie zalozenia dla zadania pytania,

    czy ministerstwo komunikacji moze wydac decyzje administracyjna o
    uniewaznieniu rejestracji juz zarejestrowanych "przerobionych anglikow"
    , gdy wejdzie w przyszlosci w posiadanie ekspertyzy prawnej, ze taka
    rejestracja narusza prawo o ruchu drogowym, a w szczegolnosci
    postanowienia o zakazie rejestracji "anglikow" i zakazie rejestracji
    pojazdow nie wyprodukowanych w fabryce, czyli samow , skladakow.

    Gdyby hipotetyczna decyzja zostala wydana w przyszlosci, to czy bedzie
    mozliwe uzyskanie odszkodowania za pojazd, ktory utracil zdolnosc
    rejestrowa, a tym samym jego wartosc to jedynie czesci zamienne ?

    Zadanie tego pytania jest istotne, gdyz przerobka anglika z czesciami
    kosztuje do 5000 zl, co stanowi kwote za ktora mozna kupic uzywany
    samochod, fabrycznie przystosowany do ruchu prawostronnego.

    Temat jest wazny, gdyz do Polski naplywaja tysiace "anglikow" i albo sa
    przeznaczane na czesci zamienne, albo przerabiane do ruchu
    prawostronnego.
    W wydzialach komunikacji i innych urzedach pozostaja dokumenty o ich
    pochodzeniu z UK, a zatem o ich domniemanej lewostronnosci, czyniacej z
    nich pojazdy niepodlegajace procedurze rejestracji w Polsce, za
    wyjatkiem zgody wydawanej indywidualnie przez ministerstwo.

    Czy moze tak byc, ze rosnacy naplyw "anglikow" doprowadzi jednak do
    tolerowania rejestracji w Polsce pojazdow fabrycznie przystosowanych do
    uchu lewostronnego, jak np. we Francji
    i zadne zagrozenia uniewaznienia rejestracji z urzedu nie istnieja
    teraz, ani w przyszlosci,. w oparciu o zasade uznania praw nabytych.


  • 2. Data: 2006-12-22 00:32:04
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Darius,

    Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
    trolujesz?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl


  • 3. Data: 2006-12-22 00:33:23
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: theStachoo <...@...3>

    Witam!

    > Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
    > trolujesz?

    oldschool :)

    --
    TheStachoo


  • 4. Data: 2006-12-22 00:35:52
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Darius napisał(a):
    > a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji

    Jeepa kupiłeś ?

    --
    |______ Rafał "SP" Gil
    o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500
    (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl
    []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl


  • 5. Data: 2006-12-22 00:49:42
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "Pablo" <P...@p...onet.pl>


    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:1782836347.20061222013204@pik-net.pl...
    > Hello Darius,
    >
    > Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
    > trolujesz?
    >

    Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo
    nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji przerobionych
    anglikow.

    Picasso



  • 6. Data: 2006-12-22 01:37:51
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "la-la" <d...@y...ie>


    Pablo wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > news:1782836347.20061222013204@pik-net.pl...
    > > Hello Darius,
    > >
    > > Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
    > > trolujesz?
    > >
    >
    > Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo
    > nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji przerobionych
    > anglikow.
    >
    > Picasso

    W niektorych rejonach kraju wydzialy komunikacji juz wprowadzaja
    obowiazek okazania i dolaczenia do dokumentow rejestrowych opinii
    rzeczoznawcy , o zgodnosci "przerobki anglika" z obowiazujacym prawem i
    stanem wiedzy i techniki (prawem o ruchu drogowym).
    Tutaj mozna domniemywac usilowania przeniesienia obowiazku dowodzenia
    "fabrycznosci" pojazdu z urzedu na rzeczoznawce.

    Ciekawe, czy byly wydane juz takie opinie, ze przerobka jest niezgodna
    z fabryczna homologacja, a zatem tak "przerobiony anglik" jest
    "niefabryczny" , poniewaz nie zostal wyprodukowany w fabryce , a zatem
    nie moze zostac zarejestrowany.

    Jest to stary temat skladaka.
    Po ilu zmianach, samochod jest nadal uznawany za samochod wyprodukowany
    w fabryce.
    A po jakich staje sie samem, skladakiem ?

    W Niemczech ten temat jest jasny i oczywisty.
    Kazda zmiana wymaga wpisu do dowodu rejestracyjnego i opinii
    rzeczznawcy lub stacji kontroli pojazdow, o jej zgodnosci,
    dopuszczalnosci na podstawie obowiazujacego prawa o ruchu drogowym
    (podobnie w Austrii, Szwajcarii).


  • 7. Data: 2006-12-22 01:51:16
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Dec 2006 01:49:42 +0100, Pablo wrote:
    >Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo
    >nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji przerobionych
    >anglikow.

    Tyle ze moze sie okazac ze nic nie trzeba zmieniac - czyli ze
    obowiazujace przepisy zakazuja/nie pozwalaja na rejestracje,
    a decyzje o rejestracji wydano bezprawnie ..

    Gwoli uspokojenia - wiekszosc tych pojazdow jest homologowana w wersji
    LHD i przez przerobke doprowadzono je do stanu zgodnego z ta
    homologacja.

    Jeep tak nie przejdzie :-)


    J.


  • 8. Data: 2006-12-22 08:23:30
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:1782836347.20061222013204@pik-net.pl...
    > Hello Darius,
    >
    > Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
    > trolujesz?

    No co ty, to nie on ;-)

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl


  • 9. Data: 2006-12-22 08:26:17
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:emf93e$b88$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Darius napisał(a):
    >> a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
    >
    > Jeepa kupiłeś ?

    Jeep nie Jeep teoretycznie przywozisz angola, przerabiasz we własnym
    zakresie, robisz przegląd, rejestrujesz... w razie "wpadki" robisz takie
    OO oczy i mówisz, że taki kupiłeś w Anglii, a tam strasznie mało
    przerobionych, nie wiem czy przejdzie... ale pomysł dobry, z resztą jak
    chcą rzeczoznawcę, to niech zapłacą... albo ścigają tych, co przegląd
    podbili ;-)

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl


  • 10. Data: 2006-12-22 11:50:18
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: Przemek V <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Darius napisa?(a):

    > 4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
    > rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
    > fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
    > homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem
    > potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
    > tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
    > przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
    > ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?

    Po pierwsze w Wlk. Brytanii jest pe?no aut z kierownica; z lewej strony
    wie;c domniemanie, z.e Anglik = RHD jest absolutnie b?e;dne. Po drugie w
    V5C nie ma z.adnej wzmianki o miejscu kierownicy. Lez.y obok mnie na
    biurku V5C od auta z kierownica; europejska; i NIE MA w nim z.adnej
    adnotacji o tym czy kierownica jest z lewej czy z prawej. Polska stacja
    diagnostyczna dokonuja;ca pierwszego przegla;du nie ma wie;c z.adnego
    dokumentu, który stwierdza?by z której strony w aucie by?a kierownica.
    Robi?em juz. 2 przegla;dy aut sprowadzonych z Anglii z oryginalna;
    europejska; kierownica; i diagnosta tylko sie; pyta? czy by?o cos'
    przek?adane - odpowiedz' brzmia?a nie i temat by? zamknie;ty.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1