  • 61. Data: 2021-11-25 17:43:55
    Temat: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 16:52:17 +0100, Kviat wrote:
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > Specjalnie ci zostawiłem com napisał.

    Ale IMHO istotne co nie podkresliles.
    " - bo 90% tych wydatków
    i tak albo wraca do budżetu, albo w innej
    postaci na miejscu, np. u sklepikarza sprzedającego bułki i margarynę
    (serio, zostało to policzone)"

    wiec 90% zasila niemiecka gospodarke, ale niekoniecznie wraca do
    budzetu. I podatnik doplaca nie 10%, ale 50% czy 60%.

    Dalej patrzac - uchodzca kupuje ubranie, to zarabiaja producenci
    w Chinach czy Wietnamie. Ale ze hurtem taniej - to moze niewiele.

    Jak ich karmia ... np podaja szparagi przy ktorych pracuja sezonowi
    robotnicy z Polski ...
    itd. trudno oszacowac ile to razem wychodzi.

    A ci robotnicy z Polski (ponoc juz Polakom sie nie oplaca), to kupuja
    potem uzywane auto od Niemca, a niemiec kupuje nowe auto ... z
    niemieckiej fabryki. No chyba, ze nie jest patriotą, i kupuje
    ze slowackiej fabryki, albo rumunskiej ... a i tak Bosch zarabia :-)

    J.

  • 62. Data: 2021-11-25 18:42:40
    Temat: Re: Czy pozbycie się milionów Polaków nie uratowało RP3?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 13:01:31 +0100, Olin wrote:

    > Skąd wziąłeś te dane?
    >
    > W 2018:
    > Bułgaria $9 314
    > Rumunia $12 270
    > Polska $15 426
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_nominalnego_per_capita

    Rumunia to stad
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Gospodarka_Rumunii

    Ktos sie pomylil, czy to ten nienominalny, a życie tam tanie?

    to chyba stad
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_(parytet_si%C5%82y_nabywczej
    )_per_capita

    Rumunia 26k, Polska 32k

    J.

  • 63. Data: 2021-11-25 19:41:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.11.2021 o 17:43, J.F pisze:

> [...]
    > (serio, zostało to policzone)"
    >
    > wiec 90% zasila niemiecka gospodarke, ale niekoniecznie wraca do

    No i?
    Aaa... już wiem, ci operujący w tej gospodarce całość zatrzymują dla
    siebie, kupują za to mercedesy i w ogóle nie płacą podatków po sprzedaży
    bułek i margaryny. O to ci chodziło?

    > I podatnik doplaca nie 10%, ale 50% czy 60%.

    Już raz linka podawałem i była okazja do przeczytania tekstu ze
    zrozumieniem (to nie to samo co przelecenie, bo tezy nie są jasne, za
    dużo informacji i w ogóle za dużo do czytania):

    https://oko.press/awantura-o-poligamie-a-naprawde-ko
    rzystaja-niemieckiej-pomocy-uchodzcy-cudzoziemcy-a-z
    wlaszcza-polacy/

    "Prof. Dr. Holger Bonin z Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung,
    Europejskie Centrum Badań nad Gospodarką w Mannheim, twierdzi, że
    cudzoziemcy wręcz odciążają państwo opiekuńcze. W sumie więcej wpłacają
    do budżetu państwa niż z niego biorą. Np. w 2012 roku licząc wydatki
    państwa na kształcenie i pomoc socjalną oraz podatki, które w tym czasie
    imigranci wpłacili do niemieckiego budżetu, obliczył, że państwo
    zarobiło na każdym 3300 euro netto. Było to przed wielką falą uchodźczą
    z 2015 roku."
    (...)
    "W tej sumie mieszczą się: ponad 7 mld euro na walkę z przyczynami
    uchodźstwa na miejscu, 1,4 miliarda euro to pomoc humanitarna w rejonach
    objętych wojną, ponad 14 miliardów wydane w samych Niemczech na
    utrzymanie, kursy integracyjne, szkoły dla osób czekających na azyl.

    90 procent sumy wydanej na miejscu wpłynęło z powrotem do gospodarki.
    Wydano je na miejsca pracy i pensje dla nauczycieli, pracowników
    socjalnych, wynajem budynków na domy dla uchodźców, budowanie nowych. Te
    pieniądze zostają w Niemczech."

    I specjalnie dla ciebie, bo znowu przelecisz i nie zauważysz:

    "Pełnymi garściami korzystają z tego prawa Polacy pobierając od
    niemieckiego państwa pomoc socjalną. W 2017 roku było to 88 tysięcy
    osób. Wśród obywateli krajów UE byliśmy na pierwszym miejscu."

    Powrotu zdrowia życzę.
    Piotr

  • 64. Data: 2021-11-25 22:33:29
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Wielu się nad tym zastanawia. Właśnie do tych wielu dołączyłeś.

    Taki socjal
    https://ru-geld.de/pl/benefits/#asyl
    to jest bezterminowy ? Moim zdaniem nie...
    Tylko co robią z takim, który do żadnej pracy się nie nadaje ?

    Faktem jest, że proste prace fizyczne to raczej imigranci w DE wykonują.

    To, że mają za dużo pieniędzy, to prawda. Zdaje się PKB wypracowywane
    jest rękami imigrantów.

  • 65. Data: 2021-11-26 10:49:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 25 Nov 2021 17:43:46 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Grodzka też?

    Grodzka nie, bo ma niewłaściwy kolor włosów.
    Barbara Nowak, Krystyna Pawłowicz (po utlenieniu) i mgr Przyłębska mogą
    spoko stworzyć trio 'Dziewczyny z Dubaju' i rozpalać zmysły młodych byczków
    z bliższego i dalszego wschodu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 66. Data: 2021-11-26 10:58:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 25 Nov 2021 16:12:18 +0100, nadir napisał(a):

    > Bo chuje Niemcy postawili patrole po swojej stronie mostu granicznego i
    > wyłapują każdego śniadego.

    No to właśnie dobrze, bo w ten sposób zyskują kolejnego pracownika, któremu
    będą wypłacać socjal za nic nierobienie. Nie rozumiem na co te młode byczki
    jeszcze czekają, przecież Robert Policmajster niezłomnie tłucze, że o to
    przecież właśnie Niemcom chodzi.
    Na dodatek ta śniada młodzież jakaś dziwnie nieogarnięta: przebyli pół
    świata, sforsowali zasieki, przejechali Polskę wszerz, a teraz paradują po
    nadgranicznych miastach, żeby dać się wyłapać.

  • 67. Data: 2021-11-26 10:58:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 22:33:29 +0100, Krzysztof kw1618 wrote:

    > Taki socjal
    > https://ru-geld.de/pl/benefits/#asyl
    > to jest bezterminowy ? Moim zdaniem nie...
    > Tylko co robią z takim, który do żadnej pracy się nie nadaje ?

    Ale w jakim sensie - inwalida, za stary ?

    > Faktem jest, że proste prace fizyczne to raczej imigranci w DE wykonują.

    Ale to ma tez inne powody - nie znasz jezyka, nie masz kwalifikacji,
    to co mozesz robic? Worki nosic, tego szybko nauczą.

    No a druga sprawa - Niemiec, podobnie jak Polak - jak inteligentny,
    wyksztalcony, to workow nosic nie bedzie chcial.
    Wiec kto bedzie nosil ?

    > To, że mają za dużo pieniędzy, to prawda. Zdaje się PKB wypracowywane
    > jest rękami imigrantów.

    Chyba juz nie calkiem, bo np pracuje sporo robotow.

    J.

  • 68. Data: 2021-11-26 11:24:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 25 Nov 2021 18:42:40 +0100, J.F napisał(a):

    > to chyba stad
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_(parytet_si%C5%82y_nabywczej
    )_per_capita
    > Rumunia 26k, Polska 32k

    Może być i stąd:
    1980 1990 2000 2010 2018
    Polska 4 758 6 583 11 654 21 079 31 939
    Rumunia 4 749 7 294 7 943 16 388 26 447
    Bułgaria 4 497 8 358 7 483 15 666 23 156

    Pozycję startową Rumuni i Bułgarzy w 1990 mieli nawet lepszą, a w 2000 już
    tylko ~2/3 naszego PKB na ryja.
    Filipek i tak do śmierci będzie się mazgaił, ze Balcerowicz złamał mu
    życie.

  • 69. Data: 2021-11-26 13:00:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Nov 2021 11:24:12 +0100, Olin wrote:
> [...]
    > tylko ~2/3 naszego PKB na ryja.
    > Filipek i tak do śmierci będzie się mazgaił, ze Balcerowicz złamał mu

    Tylko wiesz - jesli w Polsce otwiera sie niemiecka fabryka robiaca np
    czesci do niemieckich samochodow, to PKB rosnie?

    A ludzie sa zadowoleni z pracy za minimalna pensje?

    Albo np zagraniczny bank kupuje polski bank.
    Filia zaczyna zarabiac. PKB rosnie?
    A kto za to placi?

    Przyszla Unia, sypnela groszem, zaczelo byc lepiej.

    J.

  • 70. Data: 2021-11-26 14:06:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 26 Nov 2021 13:00:45 +0100, J.F napisał(a):

    > Tylko wiesz - jesli w Polsce otwiera sie niemiecka fabryka robiaca np
    > czesci do niemieckich samochodow, to PKB rosnie?

    A nie rośnie?

    > Przyszla Unia, sypnela groszem, zaczelo byc lepiej.

    Zanim przyszła i nie sypała też zrobiło się lepiej. Od 1990 do 2000 wzrost
    w Polsce o 77%. W tym samym czasie w Rumunii o 9%, a Bułgarii spadek o 10%,
    no ale tam ludzie szczęśliwsi, bo nie musieli pracować w niemieckiej
    fabryce za minimalną (bułgarską).

    Rzecz jasna Balcerowicz nie miał z tym nic wspólnego, bo to wszystko efekt
    zawierzenia Dzieciątku Jezus.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/