  • 71. Data: 2021-11-26 14:18:28
    Temat: Re: Czy pozbycie się milionów Polaków nie uratowało RP3?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Nov 2021 14:06:05 +0100, Olin wrote:

    > A nie rośnie?

    Powinno rosnac.

    Ale kto na tym zarabia?
    Niemiecki wlasciciel.

    A Polacy zarabiają o tyle, ze maja kiepsko platną prace.

    No i jeszcze przyjdzie ci taki minister finansow i oswiadczy
    "eksport sie budzetowi nie oplaca, bo od eksportu nie ma VAT".

    No ale kiepska płaca lepsza niz zasiłek ... dla gospodarki lepsza :-)

    > Zanim przyszła i nie sypała też zrobiło się lepiej. Od 1990 do 2000 wzrost
    > w Polsce o 77%. W tym samym czasie w Rumunii o 9%, a Bułgarii spadek o 10%,
    > no ale tam ludzie szczęśliwsi, bo nie musieli pracować w niemieckiej
    > fabryce za minimalną (bułgarską).

    Wszystko zalezy od wysokosci zasiłku :-)

    A czy bylo tak dobrze ... zobacz, ilu wyjechalo, jak sie tylko dało.

    > Rzecz jasna Balcerowicz nie miał z tym nic wspólnego, bo to wszystko efekt
    > zawierzenia Dzieciątku Jezus.

    No ba, od 1990, to ilu bylo ministrow finansow?

    J.

  • 72. Data: 2021-11-26 14:38:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 26 Nov 2021 14:18:28 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > No i jeszcze przyjdzie ci taki minister finansow i oswiadczy
    > "eksport sie budzetowi nie oplaca, bo od eksportu nie ma VAT".

    Przekonałeś mnie. W 1989 Polska była krajem miodem i mlekiem płynącym, ale
    przyszedł Balcerowicz i wszystko zniszczył, a w szczególności życie
    Filipka.

    Teraz jest wszystko inaczej: Polak nie musi robić u Niemca za głodowe
    stawki, bo może spokojnie zarabiać w Orlenie. Wystarczyło tylko wstać z
    kolan.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 73. Data: 2021-11-26 14:55:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Nov 2021 14:38:05 +0100, Olin wrote:

    > Przekonałeś mnie. W 1989 Polska była krajem miodem i mlekiem płynącym, ale
    > przyszedł Balcerowicz i wszystko zniszczył, a w szczególności życie
    > Filipka.

    Mleko i miod to akurat byly, gorzej z cala resztą.
    Mięso, buty, ubrania, pralki, lodówki, telewizory, mieszkania,
    samochody.

    "Przecietny Polak" nie mial w PRL tak zle, o czym najlepiej swiadcza
    wybory 1993, ktore wygrala SLD, a potem rzadzili Pawlak, Oleksy,
    Cimoszewicz.
    A potem nastala era AWS, a po niej narod znow zatesknil za SLD.

    No chyba, ze sie lubilo komputery ... z pensji $20, trudno sobie taki
    kupic ... albo ma sie ochote na lepszy samochod, zwiedzanie swiata,
    czy nawet wycieczki po kraju, ale samochodem.
    No i jeszcze kwestia samodzielnego mieszkania za mlodu ... ale czy
    dzis mlodziez na takie stac?

    > Teraz jest wszystko inaczej: Polak nie musi robić u Niemca za głodowe
    > stawki, bo może spokojnie zarabiać w Orlenie. Wystarczyło tylko wstać z
    > kolan.

    Polepszalo sie stopniowo, ale majac 500+ sie latwiej wstaje z kolan
    :-)

    J.

  • 74. Data: 2021-11-26 15:46:18
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-26 o 14:06, Olin pisze:

> [...]
    > fabryce za minimalną (bułgarską).
    >
    > Rzecz jasna Balcerowicz nie miał z tym nic wspólnego, bo to wszystko efekt

    Balcerowicz niewierzący pewnie.

    --
    animka

  • 75. Data: 2021-11-26 15:48:13
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-26 o 14:38, Olin pisze:

> [...]
    >
    > Teraz jest wszystko inaczej: Polak nie musi robić u Niemca za głodowe
    > stawki, bo może spokojnie zarabiać w Orlenie. Wystarczyło tylko wstać z

    Trzeba mieć plecy, żeby dostać sie do pracy w Orlenie.

    --
    animka

  • 76. Data: 2021-11-26 15:59:42
    Temat: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.11.2021 o 10:58, Olin pisze:

    > No to właśnie dobrze, bo w ten sposób zyskują kolejnego pracownika, któremu
    > będą wypłacać socjal za nic nierobienie. Nie rozumiem na co te młode byczki
    > jeszcze czekają, przecież Robert Policmajster niezłomnie tłucze, że o to
    > przecież właśnie Niemcom chodzi.
    > Na dodatek ta śniada młodzież jakaś dziwnie nieogarnięta: przebyli pół
    > świata, sforsowali zasieki, przejechali Polskę wszerz, a teraz paradują po
    > nadgranicznych miastach, żeby dać się wyłapać.

    Jakiego pracownika? Ty na prawdę nie wiesz o co chodzi czy tylko tak dla
    zasady kleisz głupa? Policja niemiecka nie wyłapuje ciapatych, żeby ich
    od razu pod Sozialamt podwieźć, tylko pobierają paluchy, robią zdjęcia i
    dzwonią po naszą Straż Graniczną, żeby ich sobie odebrała. Jak przyszli
    z Polski, to są naszą "własnością".

  • 77. Data: 2021-11-27 01:35:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-25, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Ja profesor SGH zbalcerowicz (UW) wkopał Polskę w bezrobocie 20%+ to
    > potem kolejnym rządom wystarczyło iść najmniejszą linią oporu. Żeby nie
    > było: IMHO tak z pół miliona (z trzech milionów AFAIR) wyjechałoby po
    > włączeniu do UE nawet bez tego ciężkiego drugiego zbalcerowania.

    I sądzisz, że ta emigracja wynikająca z tego bezrobocia to elektorat
    anty-tuskowy? Emigracja RP2 (pre 89') jest wyraźnie propisowska (i
    podobnym) od zawsze. Emigracja post 89 jest generalnie pro-po (i
    podobnym) i MZ wynika to z tego, że emigrowali ludzie korzystający z
    otwarcia się Polski i na Polskę po zmianie ustroju, a nie
    post-pgr'owskie społeczności nie mogące się znaleźć w liberalnym
    koncepcie gospodarki Balcerowicza. Akurat ta frakcja została i wychowała
    kolejne pokolenie, czego efektem jest m.in. dojścoe pisu do władzy.

    Tak, że serio nie sądzę, że pozostanie tych emigrantów (post 89') w
    kraju zawaliłoby RP3. Raczej wręcz przeciwnie.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2021-11-27 01:42:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-25, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > I ten "geniusz ekonomi" *musiał* to zmienić natychmiast mając głęboko w
    > dupie skutki społeczne? Czy też może go znacznie przerosło ich ogarnięcie?
    > Naród jest dla ekonomii czy ekonomia dla Narodu?
    > Terapie szokową się wybacza (tylko) jeśli wyjdzie.
    >
    > Więcej niż jedna droga prowadzi do celu, wybrać (przeważnie) można.

    Zrobiłby się z tego taki pełzający Balcerowicz. Efekty uboczne byłyby
    pewnie dotkliwsze i odczuwalne o wiele dłużej.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2021-11-29 10:43:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 26 Nov 2021 15:59:42 +0100, nadir napisał(a):

> [...]
    > od razu pod Sozialamt podwieźć, tylko pobierają paluchy, robią zdjęcia i
    > dzwonią po naszą Straż Graniczną, żeby ich sobie odebrała. Jak przyszli

    Robert Policmajster twierdzi, a ja mu bezgranicznie wierzę, że migranci
    jadą do Niemiec po socjal. Przecie im go nie dadzą bez rejestracji i tych
    wszystkich zdjęć. Jak się nie dadzą złapać albo sami nie zgłoszą do
    urzędów, to nici z dolce vita na koszt niemieckiego podatnika.

    Może Robert wyjaśni, co trzeba zeznać, żeby nie odesłali do Polski.
    Mówią, że cyklon ich zassał i spadli akurat w Raichu?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 80. Data: 2021-11-30 17:50:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.11.2021 o 10:43, Olin pisze:

    > Robert Policmajster twierdzi, a ja mu bezgranicznie wierzę, że migranci
    > jadą do Niemiec po socjal.

    No bo tak jest. Na początku dostają kasę za samo przebywanie w
    Niemczech, potem muszą zapisać się na kurs j.niemieckiego, a jak mają
    dzieci to zapisać je do szkoły powszechnej. Za to jest dodatkowa kasa,
    dzieci nawet nie muszą się jakoś specjalnie przykładać do nauki, ważne
    żeby uczęszczały do szkoły. Po jakimś czasie wypada iść do roboty, ale
    bez znajomości j.niemieckiego ciężko coś ciekawego dostać, więc znowu
    należy się social. I tak można samemu bądź z rodziną przeżyć w Niemczech
    kilkanaście lat.

    > Przecie im go nie dadzą bez rejestracji i tych
    > wszystkich zdjęć.

    No oczywiście.

    > Jak się nie dadzą złapać albo sami nie zgłoszą do
    > urzędów, to nici z dolce vita na koszt niemieckiego podatnika.

    Przede wszystkim nie mogą się dać złapać na granicy/przejściu
    granicznym, bo wiadomo skąd przybyli do Niemiec.

    > Może Robert wyjaśni, co trzeba zeznać, żeby nie odesłali do Polski.

    A mogę ja?
    Umowy z Schengen mówią mniej więcej tak, że to kraj stowarzyszony, na
    którym imigrant po raz pierwszy postawi stopę ma mu udzielić lub omówić
    azylu, ale ma go zarejestrować. To się wiąże z pobraniem odcisków,
    zdjęciami i rejestracją w systemie Schengen. Nawet jak taki uchodźca
    dostanie azyl w jakimś kraju, to nadal nie może swobodnie przekraczać
    granic wewnętrznych w Schengen, przede wszystkim nie jest obywatelem
    strefy Schengen, no ale nie może też starać się o socjal w innym kraju
    niż ten co go przygarnął.
    Imigranci bardzo dobrze o tym wiedzą, dlatego nie przekraczają granicy
    na legalnych przejściach, nie mają ze sobą żadnych dokumentów albo mają
    nielegalne. Wszystko po to żeby nie dać się złapać i zarejestrować w
    krajach, którymi nie są zainteresowani. No a jak już zostaną jednak
    złapani, to żeby ich nie deportować do krajów z których przybyli.
    Dlatego blokujemy przed tą całą watahą granicę z Białorusią, bo i tak na
    nas spadłyby koszty ich utrzymania i późniejszych ekstradycji, każdy
    następny kraj strefy Schengen i tak ich do nas odeśle.

    > Mówią, że cyklon ich zassał i spadli akurat w Raichu?

    Mogą też zeznać, że Allah zrzucił ich na Alexanderplatz, chooj wie jak,
    ale zrzucił. Jak Niemcy nie mają dowodu skąd przybył uchodźca to dają
    wiarę na taki zrzut i wypłacają socjal.