    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 25 Nov 2021 17:43:55 +0100

    On Thu, 25 Nov 2021 16:52:17 +0100, Kviat wrote:
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > Specjalnie ci zostawiłem com napisał.

    Ale IMHO istotne co nie podkresliles.
    " - bo 90% tych wydatków
    i tak albo wraca do budżetu, albo w innej
    postaci na miejscu, np. u sklepikarza sprzedającego bułki i margarynę
    (serio, zostało to policzone)"

    wiec 90% zasila niemiecka gospodarke, ale niekoniecznie wraca do
    budzetu. I podatnik doplaca nie 10%, ale 50% czy 60%.

    Dalej patrzac - uchodzca kupuje ubranie, to zarabiaja producenci
    w Chinach czy Wietnamie. Ale ze hurtem taniej - to moze niewiele.

    Jak ich karmia ... np podaja szparagi przy ktorych pracuja sezonowi
    robotnicy z Polski ...
    itd. trudno oszacowac ile to razem wychodzi.

    A ci robotnicy z Polski (ponoc juz Polakom sie nie oplaca), to kupuja
    potem uzywane auto od Niemca, a niemiec kupuje nowe auto ... z
    niemieckiej fabryki. No chyba, ze nie jest patriotą, i kupuje
    ze slowackiej fabryki, albo rumunskiej ... a i tak Bosch zarabia :-)

    J.