  • 11. Data: 2012-01-05 12:47:31
    Temat: Re: Czy moge do dlugu doliczyc koszt wyslania wezwania do zaplaty?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-05 13:44, Johnson pisze:

    > Wątpię. Żądanie notariusza jest kierowane do strony gdy składa kopię
    > dokumentu. Ale przecież może złożyć po prostu oryginał dokumentu. Jak go
    > nie chce złożyć to strona ma fanaberie (chce złożyć kopię) a nie sąd. I
    > czemu za fanaberie strony ma płacić druga strona.

    Myślisz, że ewentualna kontrola skarbowa też nie będzie miała nic
    przeciwko, że przedsiębiorca nie będzie miał faktur w księgowości, "bo
    są w sądzie"?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-01-05 12:59:53
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Uzyskanie "oryginału" bądź "oryginalnego" wypisu/odpisu (z urzędu itp.)
    często kosztuje więcej, niż odpis notarialny - czy sąd zarządzi zwrot kosztów
    dla strony wygrywającej?

    Tak na marginesie (nieco innych charakter sprawy):
    Odpis skrócony aktów stanu cywilnego kosztuje 30 zł/szt.
    I niech teraz rodzina przysłowiowego stróża i kucharki z ośmiorgiem
    rodzeństwa i szóstką dzieci każde z nich składa wniosek o stwierdzenie
    nabycia spadku po dziadkach.

    -----

  • 13. Data: 2012-01-05 13:01:32
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zwrotu.

    -----

  • 14. Data: 2012-01-05 13:04:40
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tak trochę teoretycznie trzy warianty:

    a) "właśnie po to są odsetki ustawowe, żeby z nich pokryć różne koszty
    uboczne";

    b) "widziały gały jak umowę pisały";

    c) pisać zawsze można. czasem nawet ktoś czyta.

    PS. Odrzucenia to raczej nie ryzykujesz.

    -----

  • 15. Data: 2012-01-05 13:20:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-05 13:47, Liwiusz pisze:

    > Myślisz, że ewentualna kontrola skarbowa też nie będzie miała nic
    > przeciwko, że przedsiębiorca nie będzie miał faktur w księgowości, "bo
    > są w sądzie"?

    Nie mam pojęcia co zrobi kontrola skarbowa.
    Ale:
    Po pierwsze coś co się składa do sądu jest do odzyskania.
    Po drugie w postępowaniu administracyjnym również można zwrócić się do
    sądu.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 16. Data: 2012-01-05 13:25:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-05 13:59, _ąćęłńóśźż. pisze:

    > Uzyskanie "oryginału" bądź "oryginalnego" wypisu/odpisu (z urzędu itp.)
    > często kosztuje więcej, niż odpis notarialny - czy sąd zarządzi zwrot kosztów
    > dla strony wygrywającej?

    Jeśli to koszt niezbędny to winien zasądzić. Jeżeli zbędny to nie.
    Ale kazuistyki uprawić nie będę.

> [...]
    > I niech teraz rodzina przysłowiowego stróża i kucharki z ośmiorgiem
    > rodzeństwa i szóstką dzieci każde z nich składa wniosek o stwierdzenie

    Można było się nie rozmnażać. Przemyśleć sprawę ile będzie potem
    kosztować sns i dopiero dzieci robić.

    Poza tym nie ma nic za darmo i wszystko kosztuje.
    Jakoś nikogo nie dziwi że musi jeść. Ale jak już musi coś wydać we
    własnej sprawie w związku z postępowaniem prawnym to już się dziwi.
    Procesory to cześć życia na którą od czasu do czasu trzeba coś wydać.
    Dla przedsiębiorców to koszty działalności związane z ryzykiem prawnym
    danego porządku prawnego.

  • 17. Data: 2012-01-05 13:26:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-05 14:20, Johnson pisze:

    > Nie mam pojęcia co zrobi kontrola skarbowa.

    Ach, trzeba było tak od razu :)

    > Ale:
    > Po pierwsze coś co się składa do sądu jest do odzyskania.

    Ale po jakim czasie...

    > Po drugie w postępowaniu administracyjnym również można zwrócić się do
    > sądu.

    I wszystko to, że dla jakiegoś sędziego 6zł netto za notarialną kopię to
    fanaberia...

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2012-01-05 13:26:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-05 14:25, Johnson pisze:
    > Można było się nie rozmnażać. Przemyśleć sprawę ile będzie potem
    > kosztować sns i dopiero dzieci robić.

    LOL, dla mnie to tekst roku :)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-01-05 13:26:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-05 14:01, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > Zwrotu.
    >

    > -----

    Postępowanie elektryczne. Ale tam to większość wytacza powództwa bez
    żadnych papierów a potem się dziwi że musi je do sądu złożyć.

  • 20. Data: 2012-01-05 13:29:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-05 14:26, Liwiusz pisze:

    > Ale po jakim czasie...

    W dowolnym czasie.

    > I wszystko to, że dla jakiegoś sędziego 6zł netto za notarialną kopię to
    > fanaberia...

    Przepis nie służy sędziemu (bo sędzia ma to gdzieś bo to nie jego
    pieniądze) tylko ochronie drugiej strony. Czemu ona ma płacić za złą
    organizacje pracy wierzyciela, który przykładowo potrafi ustanowić 5
    pełnomocników i żądać od każdego 17 zł opłaty skarbowej.