  • 1. Data: 2005-10-22 07:59:40
    Temat: Czy moge byc na urlopie wychowawczym ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Pytanko w imieniu zony :
    Aktualnie jestem na urlopie wychowawczym (bezplatnym). Normalnie jestem
    zatrudniona na caly etat w firmie. Od 1 listopada zaczynam studia
    doktoranckie. BEde pobierala np stypendium z tego tytulu, a dziecko pojdzie
    do przedszkola. No i pytanie : czy moge byc nadal na urlopie wychowawczym,
    czy tez musze go przerwac i wrocic do pracy lub tez sie zwolnic ?

    Fantom
    ps. Ktora ustawa itp mowi o urlopach wychowawczych ? Jakis numer dziennika
    ustaw czy cos.

    fut : pl.soc.prawo

  • 2. Data: 2005-10-22 10:07:45
    Temat: Re: Czy moge byc na urlopie wychowawczym ?
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Fantom
    > ps. Ktora ustawa itp mowi o urlopach wychowawczych ? Jakis numer dziennika

    Sprawę urlopów wychowawczych reguluje Kodeks Pracy- Dział ósmy art.186 ze
    znaczkiem 2.[Praca w czasie urlopu wychowawczego] Paragraf1. W czasie urlopu
    wychowawczego pracownik ma prawo podjąć pracę zarobkową u dotychczasowego
    lub innego pracodawcy albo inną działalność, a także naukę lub szkolenie,
    jeżeli nie wyłącza to możliwości sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem.
    Paragraf 2. W razie ustalenia, że pracownik trwale zaprzesta sprawowania
    osobistej opieki nad dzieckiem, pracodawca waywa pracownika do stawienia się
    do pracy w terminie przez siebie wskazanym, nie póżniej jednak niż w ciądu
    30 dni od dnia powzięcia takiej wiadomości i nie wcześniej niż po upływie 3
    dni od dnia wezwania.
    MaM

  • 3. Data: 2005-10-24 15:48:49
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > 30 dni od dnia powzięcia takiej wiadomości i nie wcześniej niż po upływie

    Hmmm. No tak. Ale jak pracodawca nie bedzie wiedzial ? To moge byc na
    wychowawczym i stuiowac (dziecko w przedszkolu) ?

    Fantom

  • 4. Data: 2005-10-24 18:40:32
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    urlop wychowawczy jest udzielany w celu sprawowania osobistej opieki
    nad dzieckiem, co wyklucza oddanie dziecka do przedszkola. Wnioskując
    o urlop wychowawczy, rodzic zobowiązuje się do osobistej opieki nad
    dzieckiem i pod tym warunkiem udzielany jest urlop wychowawczy.

    wa

  • 5. Data: 2005-10-24 23:13:21
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:djivnf$5ct$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Fantom <s...@S...poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Hmmm. No tak. Ale jak pracodawca nie bedzie wiedzial ? To moge byc na
    > wychowawczym i stuiowac (dziecko w przedszkolu) ?

    Masz obowiązek powiadomienia pracodawcy, że podejmujesz pracę, która
    wyklucza osobiste sprawowanie opieki nad dzieckiem. I wtedy pracodawca może,
    ale nie musi, się zgodzić na to, że nadal będziesz na wychowawczym. Ogólnie
    nie ma sankcji za niepowiadomienie (przynajmniej nic mi o nich nie wiadomo).
    Można pracodawcę zawiadomic listem zwykłym, a jak poczta go zgubi, to nie
    Twoja wina ;-)

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Wystarczy być kosmopolitą,
    by nie móc znaleźć sobie miejsca gdziekolwiek w świecie współczesnym

  • 6. Data: 2005-10-25 23:19:24
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    zwykłym listem nie można powiadamiać pracodawcy, ponieważ nie posiada
    się dowodu powiadomienia.
    Sprawa jest poważniejsza niż się może niektórym osobom wydaje od kiedy
    okres urlopu wychowawczego jest okresem składkowym, a składki są
    finansowane z budżetu Państwa.

    wa

  • 7. Data: 2005-10-26 05:58:37
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:djmell$om7$1@atlantis.news.tpi.pl,
    wektor <w...@i...pl> napisał/a:
    > Witam,
    > zwykłym listem nie można powiadamiać pracodawcy, ponieważ nie posiada
    > się dowodu powiadomienia.

    A jak nie posiada sie dowodu powiadomienia to idzie się na szafot. Prawo
    zakazuje i już a sankcje są właśnie takie.
    ROTFL

    > Sprawa jest poważniejsza niż się może niektórym osobom wydaje od kiedy
    > okres urlopu wychowawczego jest okresem składkowym, a składki są
    > finansowane z budżetu Państwa.

    i co z tego?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    W miłości irytujące jest to,
    że jest ona zbrodnią wymagającą wspólnika