  • 21. Data: 2022-05-07 02:39:27
    Temat: Re: Czy jeden z wariantów nacjonalizacji bez odszkodowania nazywa się tera sankcjami? :-)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-29, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > To jest takie moje wrażenie+ z historii z firmą gazowniczą z lokalnym monopolem.
    > IMHO Podobnych możliwych wrażeń w tej sprawie nie da się całkowicie
    > uniknąć ale wypadałoby się znacznie bardziej przyłożyć do tworzenia
    > innego wrażenia.

    Nb. widać, że to niekoniecznie jakieś zunifikowane podejście prawne, a
    różnież szukanie potencjalnych dziur, tj. mocniejszych powodów do
    zatrzymań czy konfiskaty.
    https://www.rp.pl/biznes/art36245231-fbi-zatrzymalo-
    superjacht-rosyjskiego-oligarchy-dokumenty-pograzaja
    -wlasciciela

    "Warta 300 mln dolarów Amadea została zajęta w czwartek przez policję
    Fidżi i agentów FBI dwa dni po tym, jak sąd Fidżi potwierdził
    amerykański nakaz związany z podejrzeniami o pranie pieniędzy przez
    Kerimowa. Podczas przeszukania statku miano znaleźć na pokładzie
    dokumenty, które dowodzą, że właściciel, Sulejman Kerimow, łamał
    amerykańskie prawo."

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2022-05-07 08:59:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > Kerimowa. Podczas przeszukania statku miano znaleźć na pokładzie
    > dokumenty, które dowodzą, że właściciel, Sulejman Kerimow, łamał

    Prawo USA świętym na Fidżi jest? :-)
    "Czwórka z Łucznika" też miała łamać prawo USA jak usłużne Niemcy
    zrobiły ich ekstradycje do USA? AFAIR była nawet sprawa sądowa
    *w USA* rosjanina walczącego po stronie talibów z *wojskami USA* w
    Afganistanie Facet też widać łamał prawo *USA* walcząc w Afganistanie.
    Wiec do kurwy nędzy gołe "łamanie amerykańskiego prawa" dla mnie
    już wielkie gówno znaczy gdy USA mają aż tak zaborcze++ parcie na
    światową jurysdykcje.

    Polska tym parciem już oberwało i jeszcze oberwie wiec jego popieranie
    "jak leci" jest jak dla mnie zbrodniczą głupotą, nawet milczące wsparcie.

    --
    A. Filip