eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy NIEKTÓRE selektywne+ kampanie "frekwencyjne" staną się nielegalne? :-)Czy NIEKTÓRE selektywne+ kampanie "frekwencyjne" staną się nielegalne? :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!news.quux.org!eternal-september.org!feeder3.eternal-september.org!news.etern
    al-september.org!eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy NIEKTÓRE selektywne+ kampanie "frekwencyjne" staną się nielegalne?
    :-)
    Date: Tue, 10 Jun 2025 15:32:20 +0200
    Organization: It is for me to know and for you to find out.
    Lines: 38
    Message-ID: <a...@w...eu>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 10 Jun 2025 15:32:22 +0200 (CEST)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="622adb50c6835a0a11246d6cbeb148ce";
    logging-data="1346983";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19HaJpeuPHAZyUWI8lHTWye"
    Cancel-Lock: sha1:qrO2OntdfhnykSW6JDDavpQpKjw= sha1:HdE06TazLgRGjTb92m/cYuOFt6c=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:867904
    [ ukryj nagłówki ]

    AFAIK "Wąsko nakierowane" kampanie frekwencyjne są legalne (nikt się nie
    czepiał na poważnie), kampanie nakierowane+ na grupy docelowe w których
    jeden wybór ma wyraźną+ przewagę. Jest dla interesujące+ które element
    TEJ kampanii "frekwencyjne" [A] ma przekroczyć granice prawa.
    [ Ja dotąd zapamiętałem NACHALNĄ kampanie "frekwencyjną" na młodych w
    telewizji muzycznej jak PO miało dużą+ przewagę wśród młodych]

    Ktoś mnie oświeci, najlepiej z precedensami/orzecznictwem który ELEMENT
    tej kampanii "frekwencyjne" miał naruszyć prawo? Czy dopiero TA
    sprawa ma być precedensowa i wyznaczyć granice?

    IMHO Facet może się bronić (rżnąć głupa) po linii "dla małej gminy
    mała nagroda dużą sprawą" wiec ustawił parametry kampanii
    "frekwencyjnej" tak by osiągnąć jak największy rezultat jak najmniejszym
    kosztem ;-)

    [A] https://wydarzenia.interia.pl/wybory/prezydenckie/ne
    ws-europoslanka-ko-grzmi-o-kupowaniu-glosow-w-drugie
    j-turze-pkw,nId,21826092
    > Dzisiaj, 12:53
    >
    > Państwowa Komisja Wyborcza gromadzi materiały w sprawie
    > profrekwencyjnego konkursu zorganizowanego przez marszałka
    > woj. lubelskiego przed II turą wyborów prezydenckich. To odpowiedź na
    > skargę złożoną przez europosłankę Koalicji Obywatelskiej Martę
    > Wcisło. Ta uważa, że celem akcji było "kupowanie głosów".
    >
    > Marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski z Prawa i
    > Sprawiedliwości, zorganizował profrekwencyjny konkurs "Aktywna
    > Lubelska Wieś *2.0* ", którego celem było zachęcenie mieszkańców do
    > udziału w II turze wyborów prezydenckich.
    >
    > Gminy do 20 tys. mieszkańców z największą frekwencją mają otrzymać
    > nagrody pieniężne - największa z nich wynosi 500 tys. zł. [...]


    --
    A. Filip
    | Za młodu drży nam serce - na starość nogi.
    | (Przysłowie gaskońskie)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1