  • 1. Data: 2022-09-17 21:45:11
    Temat: Co to za stowarzyszenie?
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Co to za stowarzyszenie?

    http://ipasgw.pl/

    Z tego co zrozumiałam to policja służy przez przyjaźń.

  • 2. Data: 2022-09-17 22:06:46
    Temat: Re: Co to za stowarzyszenie?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jak każe stowarzyszenie. Służy do defraudacji środków.
    Zazwyczaj unijnych.
    Taki ustrój.

  • 3. Data: 2022-09-18 07:21:02
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.09.2022 o 22:06, _Master_ pisze:
    > Zazwyczaj unijnych.

    mają rozmach, założyli 43 lata przed powstaniem unii, pewnie antycypowali ;)

  • 4. Data: 2022-09-18 09:59:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2022 o 07:21, m4rkiz pisze:

    > mają rozmach, założyli 43 lata przed powstaniem unii, pewnie
    > antycypowali ;)

    Pewnie bez większego wysiłku można znaleźć samemu, ale stowarzyszenie
    założył brytyjski policjant. Polscy policjanci (bo nie Policja) zaczęli
    działać w IPA krótko po odwilży w 1992 roku. W Polsce osobą, która to
    wdrażała i doprowadziła do powstania IPA Polska był wykładowca prawa
    międzynarodowego w Szczytnie.

    IPA Polska obchodzi w tym roku 30-to lecie, natomiast poszczególne
    Regiony powstawały później, bo początkowo była jedna IPA w Polsce i
    takie lokalne "koła", a gdy się to wszystko rozwinęło, to poszczególne
    Regiony się usamodzielniały i są formalnie osobnymi Stowarzyszeniami.

    IPA zajmuje się głownie pośrednictwem w kontaktach pomiędzy POLICJANTAMI
    poszczególnych krajów na świecie. Chodzi o wymianę doświadczeń na
    płaszczyźnie taktycznej - koleżeńskiej. Nie wymienia się tam żadnymi
    tajemnicami. Ale powiedzmy użycie broni, czy ŚPB to problem na całym
    świecie jednakowy. te przepisy niewiele się różnią, bo i nie ma czym się
    tu różnić.

    I na koniec. Różnice w prawach różnych krajów powodują, że do IPA mogą
    należeć osoby nie tylko spośród policjantów. W Polsce przykładowo
    Strażnicy Graniczni. Ale we Włoszech - przykładowo - to oni tam mają w
    opór tego typu "uzbrojonych" formacji.

    O ile się orientuję, to IPA nigdy nie korzystała ze środków Unii
    Europejskiej. Agencją szkolącą za środki z Unii Europejskiej policyjnych
    specjalistów jest CEPOL, który ma siedzibę na Węgrzech.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-09-18 11:20:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-18-września-2022 o 09:59, Robert Tomasik pisze:
    > Regiony się usamodzielniały i są formalnie osobnymi Stowarzyszeniami.

    Idealna struktura do defraudacji pieniędzy.

    A może nie są dotowani? ;-)