  • 181. Data: 2020-12-11 13:11:42
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsAC8FDEC8A71CAbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Naprawy przez 20 lat?

    Byc moze, ale jakos dlugo.

    No i gdzies tam pada przebieg 200kkm - chyba spodziewany.

    Ciezarowka raczej w takim czasie nie powinna sie mocno uszkodzic, nie
    powinno to podwajac ceny, a tu jakos strasznie drogo :-)

    >Te samochody w ogole jezdza gdzies dalej niz po flaszke?

    Normalnie pewnie nie, ale bo to wiesz czy nie zadzwoni telefon i nie
    trzeba ich bedzie wyslac gdzies do Afganistanu, gdzie beda tlukly
    kilometry ... albo inny telefon i trzeba bedzie ewakuowac DPS ..

  • 182. Data: 2020-12-11 14:16:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >nie sądzę żeby jakakolwiek wartosc można było przyjąć za bazę już
    >raczej średnia z np 10 ostatnich lat
    >https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1569
    02/umfrage/sterbefaelle-in-deutschland/

    >rocznie w DE umiera niecały milion osób więc te 20k to margines,
    >liczby za kompletny rok będą już niebawem dostępne ale miesiecznie
    >nie widac jakiegos dramatu w stosunku do lat 2018 i 2019

    >https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1118
    856/umfrage/monatliche-sterbefaelle-in-deutschland/

    >PS 2017/18 na grypę umiera 25 000 osób ale to +-2% czyli normalka,
    >podejrzany jest za to rok 2015 + 57 000 w stosunku do roku
    >poprzedniego, chyba znow WHO przegapila pandemie :-)

    W ujeciu rocznym moze i fluktuacja bez znaczenia, ale spojrz na
    tygodniowe
    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    Niemiec tu praktycznie nie ma, ale epidemie we Francji, Wloszech czy
    Portugalii na poczatku 2017 widac.
    Niemcy cos zaatakowalo w 2018.

    A WHO czujne jest
    https://www.who.int/csr/don/archive/year/en/

    J.

  • 183. Data: 2020-12-11 17:19:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.12.2020 o 22:51, Budzik pisze:
    > A ty chcesz 425 przyjac za baze?

    Też się dziwię. Wrzuciłem w EXCELa te dane z poprzedniego posta. Dla
    trendu liniowego wychodzi mi spodziewany w tym roku wynik 405 tysięcy.
    Wielomian 2 stopnia daje 411 tysięcy. 3-go stopnia 416 tysięcy. 4-tego
    stopnia 425 tysięcy, ale wyższe stopnie sugerują, że w zeszłym roku
    mieliśmy apogeum i powinno to radykalnie spadać. Czemu ktoś przyjął, ze
    akurat 4 stopień będzie najlepszy?

    Próbowałem różnych metod interpretacji tych wyników, ale inaczej, jak
    wielomianem 4-go stopnia te 425 nie jest osiągalne. Czemu akurat taki
    wielomian? Nie mam zielonego pojęcia, czemu by uznać, że taki wielomian
    właściwie opisuje ilość zgonów.

    Zastanówmy się, od czego może zależeć ilość zgonów. Na mój gust pewnie
    od ilości ludzi, którzy mogą umrzeć. Wchodzimy na
    ttps://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ i okazuje się, że liczba
    ludności w zasadzie się nie zmienia. Jeśli tak, to nie ma co tu trendu
    liczyć, czy próbować do tego normalizować ilość zgonów.

    Należy tę ilość zgonów uznać za zmienną niezależną - chyba, ze ktoś ma
    pomysł, od czego miałaby byc zależna i podsunie propozycję. Jeśli uznać,
    ze ilość zgonów miałaby się rządzić rozkładem "normalnym", czyli tym
    opracowanym przez Gausa, no to spodziewana maksymalna ilość obliczana na
    bazie 20 lat wynosi 411 tysięcy dla 95% prawdopodobieństwa i 415 tysięcy
    blisko 100%.

    Na stronie ze statystykami wyżej przywołanej mamy na 44 tydzień sumę
    zgonów 363.327. Nie chce mi się jakoś strasznie zastanawiać, jak się to
    zmienia, więc powiedzmy, że po 53 tygodniach można się spodziewać 438
    tysięcy zgonów. To by dawało około 13 tysięcy więcej, niż spodziewana na
    podstawie poprzednich lat.

    Jeśli te statystyki tygodniowe spróbować opisać trendem opisanym na
    wielomianie 4 stopnia, to mi wyszło, że w ostatnim tygodniu można by się
    spodziewać 30 tysięcy zgonów. Idąc tym tokiem rozumowania na dzień
    dzisiejszy (50 tydzień) powinniśmy mieć nieco ponad 528 tysięcy zgonów
    od początku roku, zaś na koniec roku 625,5 tysiąca łącznie. Miejmy
    nadzieję, ze to się nie sprawdzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2020-12-11 17:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > W ujeciu rocznym moze i fluktuacja bez znaczenia, ale spojrz na
    > tygodniowe
    > https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    Czy dobrze rozumiem, ze Polska oczywiście w tym programie nie
    uczestniczy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 185. Data: 2020-12-11 21:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > spodziewać 438 tysięcy zgonów. To by dawało około 13 tysięcy
    > więcej, niż spodziewana na podstawie poprzednich lat.

    Na koniec 48 tygodnia jest juz około 425 tysiecy...

    Dopisz sobie kilka tygodni:

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 186. Data: 2020-12-12 01:07:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.12.2020 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Na koniec 48 tygodnia jest juz około 425 tysiecy...
    >
    > Dopisz sobie kilka tygodni:

    Nie przechowuję takich chwilowo robionych statystyk, więc nie mam gdzie.
    Skąd masz te dane? Bo na stat.gov ich nie ma. Przy takim trendzie pewnie
    z 75.000 do końca roku należy się spodziewać, a to da 500.000 w roku,
    czyli można szacować, ze mniej więcej 100.000 ludzi zmarło więcej, niż
    bez COVID-a.

    --
    Robert Tomasik

  • 187. Data: 2020-12-12 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > trendzie pewnie z 75.000 do końca roku należy się spodziewać, a to
    > da 500.000 w roku, czyli można szacować, ze mniej więcej 100.000

    Wczesniej szacowałem na 470 ale rzeczywiście moze być wiecej.
    500 tysiecy to juz by był rekord rekordów.

    Te dane wyszukuje w roznych artykułach na ten temat.
    Dziennikarze pisza ze dane maja najczesciej bezposrednio z USC.
    Najczesciej ostatni tydzien jest mocno niedoszacowany bo nie wszystkie
    dane sa w systemach na bierzaco.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 188. Data: 2020-12-13 17:17:35
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    ..Niemcy cos zaatakowalo w 2018.

    no nie boj sie tego slowa to byla GRYPA :-)

    Sie kostete 25.000 Menschen das Leben. Die starke Grippewelle in der Saison 2017/2018
    hat in Deutschland die höchste Zahl an Todesfällen der vergangenen 30 Jahre gefordert

  • 189. Data: 2020-12-13 17:26:55
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- Czy dobrze rozumiem, ze Polska oczywiście w tym programie nie uczestniczy?

    bylo gdzies ze dane z Polski uznano za niewiarygodne/niemiarodajne

  • 190. Data: 2020-12-13 17:55:03
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    na suwerena nie ma mocnych, nawet w trumnie nie zmadrzeje

    Program Szczepień Ochronnych (PSO) na 2019 rok w części II uwzględnia szczepienie
    przeciwko grypie, jako szczególnie zalecane osobom ze wskazań klinicznych i
    indywidualnych (m. in. osobom po transplantacji narządów, przewlekle chorym dzieciom
    i dorosłym, osobom w stanach obniżonej odporności i chorym na nowotwory układu
    krwiotwórczego, dzieciom z wadami wrodzonymi serca zwłaszcza sinicznymi, z
    niewydolnością serca, z nadciśnieniem płucnym, kobietom w ciąży lub planującym ciążę)
    oraz epidemiologicznych (m.in. zdrowym dzieciom w wieku od ukończenia 6 miesiąca
    życia do ukończenia 18 roku życia, osobom w wieku powyżej 55 lat, osobom mającym
    bliski kontakt zawodowy lub rodzinny z dziećmi oraz z osobami w wieku podeszłym lub
    przewlekle chorymi, pracownikom ochrony zdrowia, szkół, handlu, transportu,
    funkcjonariuszom publicznym, pensjonariuszom domów spokojnej starości, domów pomocy
    społecznej oraz innych placówek zapewniających całodobową opiekę osobom
    niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku), zgodnie z
    rekomendacjami Rady Sanitarno-Epidemiologicznej, będącej organem doradczym Głównego
    Inspektora Sanitarnego.