  • 1. Data: 2008-02-09 22:26:21
    Temat: Adwokat mniej niż zero
    Od: Eliza <e...@g...com>

    Witam!
    Przez cztery lata samodzielnie sadzilam sie o zadosciuczynienie .Byla
    uznana wina,sporna byla kwota1% zadanej czyli symboliczna. Polskie
    prawo wymaga aby kasacja byla spozadzona i podpisana przez adwokata i
    zastal mi przydzielony adwokat takie cos mniej niz zero i przerznol
    sprawe czyli cos tam zlozyl co Sad odrzucilo o czym dowiedzialam sie
    od Sadu po dziewieciu miesiacach po odrzuceniu kasacji mimo ze bylam w
    kontakcie z adwokatem kretaczem,klamca.W tej sytulacji zamierzam
    wystapic o odszkodowanie z OC adwokata i mam pytanie ,gdzie skierowac
    sprawe ,nie znam ubezpieczyciela adwokata.. prosze o rade .
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-10 06:15:13
    Temat: Re: Adwokat mniej niż zero
    Od: "adam.eu" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Eliza <e...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wystapic o odszkodowanie z OC adwokata i mam pytanie ,gdzie skierowac
    > sprawe ,nie znam ubezpieczyciela adwokata.. prosze o rade .

    Nie jestem prawnikiem, ale proponuję zwrócić się:

    1.Do rady adwokackiej, ale czy kruk krukowi wykole oko?
    2.Do Rzecznika Praw Obywatelskich na przywrócenie terminu i ze skargą na
    adwokata. Nawet jak nie jest to w jego kompetencjach, to może po większej
    ilości skarg wystąpi o większe zabezpieczenie praw klientów adwokatów.
    3. Zastanawiam się, czy Sąd nie ma obowiązku z urzędu powiadomić Rady
    Adwokackiej, jeżeli profesjonalny pełnomocnik nie dopełnił formalności. I tu
    ewentualnie radzę zwrócić się do Rzecznika Praw Obywatelskich o zbadanie, czy
    Sąd prawidłowo postąpił nie kierując sprawy do Rady Adwokackiej.

    Czy może ktoś wypowiedzieć się w sprawie, potwierdzić, albo zanegować moje
    wywody, albo wskazać lepsze rozwiązanie?
    Uważaj również na przedawnienie sprawy.

    Adam

  • 3. Data: 2008-02-10 06:49:29
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Eliza pisze:
> [...]
    > wystapic o odszkodowanie z OC adwokata i mam pytanie ,gdzie skierowac
    > sprawe ,nie znam ubezpieczyciela adwokata.. prosze o rade .

    a to odszkodowanie to co ma obejmować?

    KG

  • 4. Data: 2008-02-10 06:59:46
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    kam <x#k...@w...pl#x> pisze:

    > a to odszkodowanie to co ma obejmować?
    >
    > KG

    Szkody moralne? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Niech pan Wiesław Kaczmarek ten uśmiech schowa dla prokuratora,

  • 5. Data: 2008-02-10 09:54:26
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Eliza pisze:
> [...]
    > uznana wina,sporna byla kwota1% zadanej czyli symboliczna. Polskie
    > prawo wymaga aby kasacja byla spozadzona i podpisana przez adwokata

    Czyli przegrałaś w dwóch instancjach? Popraw jeśli sie mylę.

    > zastal mi przydzielony adwokat takie cos mniej niz zero i przerznol
    > sprawe czyli cos tam zlozyl co Sad odrzucilo

    Ale na pewno rozróżniasz odrzucenie z nieprzyjęciem do rozpoznania?

    o czym dowiedzialam sie
    > od Sadu po dziewieciu miesiacach po odrzuceniu kasacji

    Termin sugeruje właśnie nieprzyjecie do rozpoznania.
    Znasz statystyki przyjecia/nieprzjęcia?

> [...]
    > wystapic o odszkodowanie z OC adwokata i mam pytanie ,gdzie skierowac
    > sprawe ,nie znam ubezpieczyciela adwokata.. prosze o rade .

    Najpierw się zastanów o co chcesz go sądzić? O straty spowodowane nie
    uzyskaniem kwoty, która została Ci prawomocnie odmówiona przez sądy
    dwóch instancji? Powodzenia ;)

    --
    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 6. Data: 2008-02-10 10:13:44
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roman Rumpel <r...@g...pl> napisał(a):

    > Najpierw się zastanów o co chcesz go sądzić? O straty spowodowane nie
    > uzyskaniem kwoty, która została Ci prawomocnie odmówiona przez sądy
    > dwóch instancji? Powodzenia ;)

    Kasacja przysługuje w niektórych sytuacjach i adwokat powinien wypełnić swoje
    obowiązki. Chyba tak mówi prawo. Co bardziej kwestionujesz, możliwość kasacji,
    czy uczciwe wypełnianie obowiązków adwokata?

  • 7. Data: 2008-02-10 11:08:42
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kasacji,
    > czy uczciwe wypełnianie obowiązków adwokata?

    To, ze "przerznal" sprawe jest normalne w tym zawodzie. Raz sie wygrywa, raz
    nie,wiec fakt przegranej sam w sobie nie rodzi odpowiedzialnosci cywilnej,
    no chyba ze przegrana byla skutkiem zaniedban ze jego strony lub "bledu w
    sztuce". O ile ewentualne zaniedbanie moze byc latwe do udowdnienia (w
    pewnych sytuacjach - np. niewniesienie kasacji w wymaganym terminie) to z
    "bledem w sztuce" jest juz zdecydowanie gorzej. Co do ewentualnego
    oklamywania klienta i wprowadzania go w blad, to mamy tu przede wszystkim do
    czynienia z naruszeniem etyki adwokackiej, za co mozna pociagnac go pod sad
    dyscyplinarny, ale i tu potrzebne sa dowody. Ewentualny wyrok dyscyplinarny
    skazujacy adwokata, moglby znacznie ulatwic dochodze od niego ewentualnego
    odszkodowania przed sadem powszechnym.

  • 8. Data: 2008-02-10 13:47:28
    Od: Eliza <e...@g...com>

    On 10 Lut, 07:49, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > a to odszkodowanie to co ma obejmować?
    >
    > KG

    Szkodę ponieśoną z winy adwokata iż jego psim obowiązkiem było
    informować mnie co się w sprawie dzieje, a ja mam jeszcze dalsze prawa
    do sprawiedliwości które są ograniczone terminem

  • 9. Data: 2008-02-10 13:53:24
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Eliza pisze:
    > Szkodę ponieśoną z winy adwokata iż jego psim obowiązkiem było
    > informować mnie co się w sprawie dzieje, a ja mam jeszcze dalsze prawa
    > do sprawiedliwości które są ograniczone terminem

    co jest tą szkodą?

    KG

  • 10. Data: 2008-02-10 13:55:28
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 10 Feb 2008 05:47:28 -0800, Eliza napisał(a):

    > Szkodę ponieśoną z winy adwokata iż jego psim obowiązkiem było
    > informować mnie co się w sprawie dzieje, a ja mam jeszcze dalsze prawa
    > do sprawiedliwości które są ograniczone terminem

    Ale musi być jeszcze szkoda, czyli będziesz musiała wykazać, że wskutek
    czegoś co nie zrobił ten człowiek poniosłaś uszczerbek na majątku.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie