-
Odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru
... się w niej usterka. Może mieć jednak miejsce również taka sytuacja, gdy towar jest pełnowartościowy, a mimo to będzie traktowany jako wadliwy. Definicja wad fizycznych ... tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada ...
-
Prawa konsumenta podczas wyprzedaży
... proc. jest przekonana, że może zwrócić do sklepu pełnowartościowy towar - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKiK. Rozpoczął się okres sezonowych wyprzedaży - Urząd ... aż 60 proc. konsumentów jest przekonanych, że sprzedawca ma obowiązek przyjąć pełnowartościowy towar, a jedynie niespełna 30 proc. ma świadomość, że zależy to tylko od ...
-
Zakupy rzeczy używanych w Internecie
... lokalem przedsiębiorcy lub tzw. umowy „na odległość” w rozumieniu przepisów wskazanej ustawy, czyli np. przez Internet. Uprawnienie to pozwala kupującemu zwrócić towar przedsiębiorcy i domagać się zwrotu pieniędzy, w szczególnych przypadkach wskazanych w ustawie nawet do trzech miesięcy od dnia otrzymania towaru. Fakt, czy rzecz ...
-
Prawo konsumenckie: zmiany w e-commerce w 10 krokach
... ma obowiązek dostarczać rzeczy wolne od wad. Chodzi o to, aby konsument miał świadomość, że kupując przez internet może liczyć na pełnowartościowy towar i w związku z tym może świadomie dochodzić swoich roszczeń. KROK 4 – informacje na temat ograniczeń w dostawie i w płatnościach Najpóźniej w trakcie składania zamówienia, jeszcze przed ...
-
3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych
... zwrotów bądź wymiany nie ma. Przepisy nie przewidują takich opcji, jeśli towar jest pełnowartościowy, a więc zgodny z umową i pozbawiony wad. Oczywiście przedsiębiorcy mogą taką praktykę ... w sklepach stacjonarnych warto też pamiętać o tym, że konsument ma prawo kupić towar za cenę przedstawioną na metce lub w innym miejscu wskazującym, że dotyczy ...
-
Świąteczne zakupy w sieci - porady ECK
... – żaden konsument nie chciałby być kolejnym, który otrzyma taki produkt. Jeśli zwracany jest pełnowartościowy towar na zasadach odstąpienia, koszty odesłania ponosi kupujący. Gdy konsument otrzyma wadliwy lub niezgodny z zamówieniem towar, powinien niezwłocznie złożyć reklamację na piśmie u sprzedawcy. W takiej sytuacji koszty zwrotu winien pokryć ...
-
Inspekcja Handlowa zbadała produkty włókiennicze. Co 3. wzbudził zastrzeżenia
... się okazać, że np. rozmiar „M” u jednego producenta to „S” u innego. Pamiętaj, że w sklepie stacjonarnym nie zawsze będziesz mógł zwrócić lub wymienić pełnowartościowy towar, który źle na tobie leży – zależy to od dobrej woli sprzedawcy. Inaczej jest, gdy kupujesz przez internet – wtedy masz 14 ...