-
Reklama wyrobów medycznych - duże zmiany od 1 stycznia 2023
... przyznano w uzasadnieniu do projektu ustawy, tak szerokie ujęcie reklamy pozwoli na "wyeliminowanie obecnie spotykanych niekorzystnych zjawisk". Nie można oprzeć się wrażeniu, że jest to nawiązanie m.in. do rosnących wpływów branży influencerów na sektor wyrobów medycznych i reklamy opartej na tzw. osobistym doświadczeniu – zauważa Joanna ...
-
Umowa dystrybucyjna niezgodna z prawem konkurencji
... przez dostawcę. Nie można jednak ograniczyć tzw. pasywnej sprzedaży, czyli dokonywanej nie na skutek działań podjętych przez dystrybutora (np. wskutek reklamy lub promocji towarów), lecz realizowanej z powodu działań samego klienta. Ponadto możliwe jest uzgodnienie, iż dystrybutor działający na szczeblu hurtowym nie ...
-
Nadchodzi Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
... o plasowaniu produktów przedstawianych konsumentowi w wyniku wyszukiwania. Po drugie, wyniki wyszukiwania prezentowane konsumentowi, będą musiały ujawniać płatne reklamy, oraz płatności wnoszone przez przedsiębiorców, w celu uzyskania korzystniejszego plasowania produktów. Niedostosowanie się przedsiębiorców do zmian wynikających z implementacji ...
-
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej podpisana
... organów administracji publicznej odpowiedzialnych za ten sektor rolnictwa. M.in. została wyłączona konieczność informowania o ... o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Nowelizacja będzie regulowała również problematykę zasad sprzedaży, reklamy i promocji środków spożywczych, wymagań w zakresie żywienia dzieci i młodzieży w ramach żywienia zbiorowego ...