-
Co zmieni nowa ustawa winiarska?
... na rynek? Winnic w Polsce przybywa i obserwując utrzymującą się od kilku lat tendencję będzie przybywać nadal. Coraz więcej osób marzy o produkcji wina i hodowli winorośli. Dotychczas obowiązujące prawo mogło skutecznie ograniczać ich zapał. Uproszczenie procedur i wprowadzenie instytucji małego winiarza z pewnością korzystnie wpłynie na rynek ...
-
Naśladownictwo a nieuczciwa konkurencja
... element funkcjonowania zdrowej wolnorynkowej gospodarki. W Polsce jednym z podstawowych aktów prawnych w tym zakresie jest ustawa z ... Do „naruszenia interesów klientów” dochodzi zaś, kiedy rynek traci przejrzystość, a klienci nie mają możliwości ... nie ma tutaj znaczenia zamiar czy wina sprawcy czynu. Istotny jest sam skutek w postaci konfuzji. ...
-
Sprzedaż alkoholu - jakie zmiany w prawie?
... wzbudza jednak planowana wysokość takiej opłaty. Przy założeniu wprowadzenia na rynek krajowy 600 butelek wina, co odpowiada jednej palecie transportowej, suma kosztów może ... utrzymają się, poziom konsumpcji alkoholu w Polsce nie powinien ulec dużej zmianie. Polacy w obliczu inflacji raczej nie zrezygnują z piwa, wina czy wódki, ale będą poszukiwali ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... działający w sieci [3]. Tymczasem zakaz reklamy alkoholu w Polsce obowiązuje od 2001 r. i jest wskazany w artykule 13(1) ... dotyczyć więc także reklamy bezalkoholowych odpowiedników piwa, wina (czy też cięższych alkoholi). Wszelkie produkty, ... sprawę, prowadzą zresztą wiele działań monitorujących rynek. O swoich uprawnieniach coraz szerzej wiedzą ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus