-
Przekształcenie działalności jednoosobowej w spółkę kapitałową
Znakomita większość przedsiębiorców rozpoczyna swoją przygodę z biznesem zakładając jednoosobową działalność gospodarczą. Jest to zrozumiałe i racjonalne podejście, gdyż jej założenie jest proste i darmowe, dodatkowo właściciele unikają podwójnego opodatkowania oraz korzystają z benefitów uproszczonej księgowości. To, co początkowo wydaje się być ...
-
Egzekucja komornicza z dotacji unijnej: czy to możliwe?
Z dotacji unijnych korzysta obecnie wielu beneficjentów, a szeroko pojęte dopłaty w istotny sposób przyczyniają się do rozwoju sektora prywatnego i publicznego. Co jednak w sytuacji, gdy profitent dotacji jest jednocześnie dłużnikiem, przeciwko któremu komornik lub poborca skarbowy prowadzi postępowanie egzekucyjne? Liczne egzekucje, w których ...
-
Jak założyć fundację?
Wyniki badań potencjału społeczno-ekonomicznego trzeciego sektora w ostatnich latach wykazują, że liczba istniejących w Polsce fundacji wynosi kilkanaście tysięcy. Popularność prowadzenia działalności w tej formie wciąż wzrasta. Dynamiczny rozwój sektora non profit, do którego zaliczamy m.in. działalność fundacji pokazuje, że coraz chętniej ...
-
Przedawnienie roszczeń wobec członków zarządu - zmiany
Prowadzenie spraw spółki to co do zasady obowiązek i prawo członków jej zarządu. To oni winni dbać o jej majątek. Wiążą się z tym profity w postaci odpowiedniego wynagrodzenia, ale też i odpowiedzialność za podjęte decyzje i ich skutki. Innymi słowy odpowiedzialność za zobowiązania spółki. Kodeks spółek handlowych mówi jednoznacznie - jeżeli ...
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
Niespełna rok po opublikowaniu "Rekomendacji Prezesa UOKiK dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych" i po licznych działaniach w ramach kampanii #OznaczamReklamy, Prezes UOKIK wymierzył pierwsze kary za kryptoreklamę i wprowadzanie konsumentów w błąd w mediach społecznościowych. Ponad 5 mln kary ...
Tematy: kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, reklama w internecie, oznaczanie reklam, UOKiK, influencerzy, social media, media społecznościowe, post sponsorowany, kryptoreklama, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing -
Wysokość kary umownej podlega kontroli sądu
Volenti non fit iniuria, czyli chcącemu nie dzieje się krzywda oznacza, że nie krzywdzi kogoś zapis, na który ten ktoś się godził. Z drugiej ...
-
Praca zdalna: zmiany w Kodeksie pracy potrzebne na cito
Praca zdalna to lubiane przez pracowników rozwiązanie, więc nic dziwnego, że zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Wielu pracodawców traktuje ją wręcz jako kartę przetargową i swoistego rodzaju benefit przyciągający najlepszych kandydatów. W obecnych realiach stała się ona jednak nie tyle atrakcyjną opcją, ale koniecznością. Nie jest zatem ...
-
Kierowanie samochodem służbowym - jakie badania obowiązkowe?
Samochody służbowe traktowane są zarówno jako jeden z benefitów zapewnianych przez firmy, jak i narzędzie niezbędne do wykonywania obowiązków służbowych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami - każdy z pracowników korzystających z samochodów w ramach swoich zadań, powinien zostać skierowany przez pracodawcę na badania potwierdzające jego zdolność do ...