-
Ambush marketing: chroniony znak towarowy w reklamie
... choćby w związku z niedawno zakończonymi Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej. W tamtym okresie czasu wiele reklam korzystało z motywów piłkarskich, w tym w szczególności związanych z reprezentacją Polski. Zajmijmy się zatem kwestią ambush marketingu właśnie na tym przykładzie. W tym kontekście pojawić się zatem musi tutaj pytanie – „Czy podmiot ...
-
Nadchodzi Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
... wynikających z Dyrektywy w stosunku do przedsiębiorców już z 28 maja br. – mówi Olga Gerlich. Sprawną implementację przepisów Dyrektywy Omnibus utrudnia zastosowany przez polski rząd sposób procedowania przepisów wykonawczych. Prace legislacyjne mające na celu implementację Dyrektywy są prowadzone dwutorowo, na podstawie dwóch odrębnych projektów ...
-
Jak dyrektywy Omnibus, cyfrowa i towarowa wpłyną na e-commerce?
... na krajowy rynek e-commerce. Co nowe oznaczają dla sprzedawców i konsumentów? Wraz z początkiem roku w życie wchodzą nowe, ważne przepisy, które zmienią polski e-handel. Głośna dyrektywa Omnibus, która została już wdrożona w większości państw UE oraz dyrektywa cyfrowa i towarowa. Przepisy z obu noweli odnoszą się ...
-
Przedsiębiorco - chroń nazwę firmy
... marką napoju produkowanego przez firmę The Coca-Cola Company). Jeszcze częściej nazwa firmy jest charakterystyczna ze względu na jej logo (np. Polski Bus - sama nazwa jest mało oryginalna, jednak w połączeniu z logiem staje się rozpoznawana). Chcąc więc uniknąć bezprawnego używania nazwy firmy, przedsiębiorcy często ...
-
Wyprzedaże i e-commerce. Nowe prawa konsumenta wg dyrektywy Omnibus
... . Dyrektywa wskazuje, że należy brać pod uwagę okres, który nie może być krótszy niż 30 dni przed zastosowaniem obniżki ceny. Polski ustawodawca uznał, że zasadne jest przyjęcie 30-dniowego terminu, natomiast szczegółowe kwestie związane ze sposobem uwidaczniania informacji o obniżonej cenie oraz wyjątki ...
-
Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
... miliony złotych. A zestawiając to z faktem, że ok. 80% internautów kupuje w sieci, widać, że problem jest poważny. Ponadto trzeba zauważyć, że polski rynek e-commerce cały czas dynamicznie rośnie. Mówi się, że za 3 lata będzie warty nawet blisko 190 mld zł. Należy też ...
-
Nadchodzą nowe przepisy o czasie jazdy i odpoczynku dla kierowcy autobusu
... . na usługi turystyczne ma miejsce w zbliżającym się okresie letnim. Warto pamiętać, że międzynarodowe przewozy osób na teren państw trzecich (np. z Polski do Wielkiej Brytanii) nie podlegają pod wspomniane przepisy unijne, lecz pod umowę AETR, więc omawiana nowelizacja nie będzie obowiązywać w takich ...
-
Niedozwolone klauzule umowne w Polsce i Europie
Klauzule niedozwolone zostały uregulowane przepisami art. 3851 – 3853 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93), zwany dalej KC. Przepisy te wdrażają do prawa polskiego postanowienia dyrektywy Rady Nr 93/13/EWG z 5 kwietnia 1993 r. o nieuczciwych warunkach w umowach konsumenckich (Dz. U. WE L Nr 95), zwana dalej ...
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy Omnibus?
Dyrektywa Omnibus, towarowa i cyfrowa wprowadzają na polski rynek e-commerce sporo nowości i obowiązków ze strony sprzedawców oferujących swoje towary on-line. Implementacja trzech dyrektyw unijnych do polskiego porządku prawnego ...
-
Pandemia wymusza zmiany w legalizacji pobytu cudzoziemców
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji postanowiło przygotować pakiet kolejnych zmian dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców. Zmiany można podzielić na te związane bezpośrednio z sytuacją epidemiologiczną jak i te, które mają kształtować nowy model postępowania administracyjnego. Jak wskazano w uzasadnieniu: "ma na celu przede ...
-
Uwaga: nowe zasady rejestracji osób prawnych w Rosji
Od listopada nowe zasady rejestracji osób prawnych w Rosji. Ten, kto chociaż raz przeprowadzał proces rejestracji podmiotu w Rosji albo dokonywał jakichkolwiek zmian w tym obszarze, na pewno wie, na ile skomplikowana jest to procedura. Eksperci JP Business Law Firm przypominają polskim firmom – od 25 listopada 2020 r. obowiązują zarówno nowe ...
-
W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających
Trzy unijne dyrektywy – 2019/770 (dyrektywa cyfrowa), 2019/771 (dyrektywa towarowa) oraz 2019/2161 (dyrektywa Omnibus) mają zostać implementowane do polskiego prawa w najbliższym miesiącu. Dotyczą one szeregu kwestii, w szczególności reklamacji składanych w oparciu o rękojmię, treści cyfrowych dostarczanych drogą elektroniczną, a także obowiązku ...
-
Ustawa o prawach konsumenta nakłada nowe obowiązki informacyjne
Tzw. Dyrektywa Omnibus1 została implementowana do polskiego systemu prawnego od 1 stycznia 2023 roku. Regulacje nałożyły szczególny nacisk na przejrzystość informacji, co wiąże się z wprowadzeniem licznych nowych obowiązków dla przedsiębiorców, dokonujących sprzedaży lub świadczenia usług na rzecz konsumentów. Już teraz należy się do nich ...
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i omówionej w poprzednim artykule dyrektywy Omnibus, tworzy trzon nowych porządków na linii sprzedawca - ...
-
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach dyrektywy Omnibus i dyrektywy towarowej, tworzy trzon nowych porządków na linii sprzedawca - konsument i wprowadza szereg ...
Tematy: dyrektywa cyfrowa, dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe, sklep internetowy, ochrona praw konsumenta, prawa konsumenta, prawa konsumentów, ustawa o prawach konsumenta, reklamacja, prawo do reklamacji, rękojmia, niezgodność towaru z umową, treści cyfrowe, usługi cyfrowe