-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... marketingu bezpośredniego, czyli promocja w domu u klienta Dwie najistotniejsze cechy marketingu bezpośredniego, które zapewniły temu instrumentowi promocji tak ogromne powodzenie wśród praktyków marketingu ... traci uprawnienia do reklamowania. W publikacji uwzględniono następujące podstawy prawne: ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu ...
-
Wysyłka firmowych kartek świątecznych. Co na to RODO?
... wynikających z RODO. Każdy przedsiębiorca, który przetwarza dane osób fizycznych w celu marketingu bezpośredniego, czyli m.in. wysyłki kartek świątecznych, zanim zdecyduje się na złożenie życzeń swoim kontrahentom powinien mieć na uwadze podstawy takiego przetwarzania. Jedną z podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych może być zgoda ...
-
Czarny marketing? Jak chronić swoje dobra osobiste w Internecie?
... . Pamiętajmy również, że zasypywanie użytkownika konkurencyjnym spamem jest szkodliwe z perspektywy naszego marketingu. Nie tylko marnuje to czas użytkownika, który następnie będzie mniej skory rozważyć ... na forach dyskusyjnych, portalach społecznościowych oraz w komunikacji e-mail nie jesteśmy bezbronni i mamy wszelkie podstawy prawne, by chronić ...
-
Zgody marketingowe - fakty i mity
... z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami? Art. 6 Rozporządzenia wymienia podstawy prawne legalności przetwarzania danych osobowych. W przypadku działalności marketingowej zasadniczo ... deweloperskiej chciałby uzyskać zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingu, a zarazem dla celów przekazania tych danych dalej np. w związku z ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... decyzjach względem przedsiębiorców z sektora telekomunikacyjnego. W 2022 r. za jednostronne, bez podstawy prawnej, zmiany takiej umowy i wprowadzenie podwyżki opłat abonamentowych ukarana ... . Sprawdzone zostały zasady współpracy m.in. w ramach tzw. marketingu szeptanego czy usługi polegającej na „gwarantowaniu oryginalnych, wiarygodnych opinii ...
-
Odpowiedzialność prawna za dane osobowe w firmie
... danych w zbiorze: bez spełnienia przesłanki legalności przetwarzania tych danych, w celu marketingu bezpośredniego swoich towarów i usług, mimo sprzeciwu osoby, w celu przekazywania ... jej w znaczeniu zwrotu: »co najmniej dwa«, a więc w celu ograniczenia podstawy odpowiedzialności”. Art. 52. – naruszenie obowiązku zabezpieczenia danych Ustawodawca ...
-
Profilowanie w e-commerce a ochrona danych osobowych
... o ochronie danych osobowych (dalej: Ustawy), takie jak: wykazanie podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych, poinformowanie osoby o zasadach i konsekwencjach profilowania ... dokonywać oceny danej osoby bez konieczności pozyskania jej zgody, z racji prowadzenia marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług. - Należy jednak pamiętać, ...
-
RODO - tylko pół roku na wdrożenie
... Firmy, które stosują się do obecnych regulacji mają już zatem podstawy do wdrożenia zasad Rozporządzenia. Należy jednak zwrócić uwagę, że przedsiębiorcy ... korekty bądź całkowitego usunięcia (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), niestosowania marketingu bezpośredniego, czy też automatycznego podejmowania decyzji i profilowania lub przenoszenia danych. ...
-
Czy spam może być uznany za naruszenie dóbr osobistych?
... się żyć. Co więcej, wielu użytkowników Internetu przywykło, a nawet uznaje ten rodzaj marketingu za akceptowalny. Okazuje się jednak, że nie jest to pogląd w pełni ... jednak podkreślić, że niejednokrotnie przez własną nieuwagę sami możemy dostarczyć takie podstawy nadawcom spamu. Nie sposób bowiem zaprzeczyć, że przeciętny użytkownik Internetu rzadko ...