-
Prawa konsumenta w UE - case studies
... . I. Usługi telekomunikacyjne 1. Operator wyłączył połączenia wychodzące... Otrzymałem nieprawidłowo naliczony rachunek za telefon. Operator nie uwzględnił, że dwa miesiące wcześniej zmieniłem abonament na taki, w którym połączenia wieczorami są bezpłatne. Ja jednak nie dałem za wygraną, ponieważ zgłoszenie zmiany abonamentu potwierdzono mi na ...
-
Rozwiązanie umowy z operatorem telefonii komórkowej
... podmiotami nieprofesjonalnymi (konsumentami) nie zdają sobie sprawy ze swoich praw i nie rozwiązują umów z obawy przed obciążeniem ich karami umownymi, płacąc abonament, mimo że usługa nie jest świadczona prawidłowo. Tymczasem praktyka sądowa pokazuje, że nie należy obawiać się silniejszych z natury podmiotów, jakimi ...
-
Umowa przez telefon? Najpierw czytaj, potem podpisuj!
... nie muszą odwiedzać stacjonarnych punktów obsługi, aby np. przedłużyć kończący się abonament, z drugiej jednak może zainicjować lawinę problemów. Warto bowiem pamiętać, że czytane ... oferty utrzymania domen stron www. Podczas rozmów z konsultantami byli oni przekonani, że abonament za kilka wybranych domen wyniesie 299 zł za cały okres trwania umowy ...
-
Wakacje za granicą - opłaty za roaming
... wiedzieć, że teraz konsument płaci średnio od 2,21 do 4,45 EUR za 1 MB danych w zależności od formy płatności (pre-paid lub abonament). Daje to odpowiednio kwoty w przedziale od 8,84 zł do 17,80 zł za 1 MB. Na pewno dobrą wiadomością na przyszłość ...
-
Rynek energetyczny a interesy konsumentów
... składa się z trzech głównych elementów: opłaty za prąd jako towar, opłaty za usługę jego dostawy do domu konsumenta (przesył) oraz abonament za obsługę odbiorców (odczytywanie wskazań liczników, wystawianie i dostarczanie rachunków, prowadzenie ewidencji). Ponadto konsumenci płacą tzw. składnik stały stawki sieciowej, niezależnie ...
-
Jak złożyć reklamację?
... szkodą, tzn. na przykład wykazać, że z powodu opóźnienia gwaranta konsument nie mógł używać tego telefonu, a przez ten czas musiał płacić abonament za usługę, z której nie mógł korzystać, bo innego telefonu nie miał. Wówczas konsument mógłby domagać się pokrycia tej straty - tzn ...
-
UPC Polska ukarana przez UOKiK za wygórowane koszty wypowiedzenia umowy
... przez UPC należności w momencie rezygnacji przez klienta przed końcem umowy znacznie przewyższały sumę opłat jakie poniósłby konsument, gdyby płacił miesięczny abonament do końca okresu trwania umowy. Pozytywną informacją jest to, że spółka w wielu przypadkach nie pobierała należności w wysokości pierwotnie naliczonej. Klienci ...
-
Rynek telekomunikacyjny a interesy konsumentów
... operatorów o zbliżonych udziałach rynkowych (wykres 3.3): Polską Telefonię Cyfrową (operatora sieci Era), PTK Centertel (operatora sieci Orange) oraz Polkomtel (operatora ... na rynku hurtowym sprzedawała swym konkurentom abonament z 47% zniżką w stosunku do ceny detalicznej. Konkurenci mogliby wówczas odsprzedawać abonament swoim klientom detalicznym. ...