-
Przejęcie spółki dominującej przez spółkę zależną
... analogii art. 362 § 1 pkt 3) KSH. Zwolennicy takiego podejścia argumentują, że sytuacja nabycia własnych udziałów w przypadku spółki z o.o. jest analogiczna do nabycia akcji własnych przez przejmującą spółkę akcyjną. Obydwie spółki mają bowiem charakter kapitałowy, w przypadku fuzji nie istnieje ryzyko pokrzywdzenia wierzycieli spółki przejmującej ...
-
Nowelizacja prawa spółek handlowych: nowe prawo holdingowe (koncernowe)
... 90% kapitału zakładowego spółki zależnej. Natomiast zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie spółki zależnej może podjąć uchwałę o przymusowym wykupie udziałów, albo akcji wspólników, albo akcjonariuszy reprezentujących nie więcej niż 10% kapitału zakładowego przez spółkę dominującą, która reprezentuje bezpośrednio co najmniej 90% kapitału ...
Tematy: kodeks spółek handlowych, KSH, grupa kapitałowa, holding, spółki kapitałowe, spółki prawa handlowego, spółki handlowe, zmiany w prawie, spółki, spółka kapitałowa, rada nadzorcza, członek rady nadzorczej, odpowiedzialność członków zarządu, prawo spółek, prawo holdingowe, prawo grup spółek, spółka dominująca, spółki zależne, grupa spółek, nowelizacja kodeksu spółek handlowych, rok 2022 -
Nowe prawo holdingowe weszło w życie
... przez spółkę dominującą Zgromadzenie wspólników albo walne zgromadzenie spółki zależnej uczestniczącej w grupie spółek może podjąć uchwałę o przymusowym wykupie udziałów albo akcji wspólników albo akcjonariuszy reprezentujących nie więcej niż 10% kapitału zakładowego przez spółkę dominującą, która reprezentuje bezpośrednio co najmniej 90% kapitału ...
Tematy: kodeks spółek handlowych, KSH, grupa kapitałowa, holding, spółki kapitałowe, spółki prawa handlowego, spółki handlowe, zmiany w prawie, spółki, spółka kapitałowa, rada nadzorcza, członek rady nadzorczej, odpowiedzialność członków zarządu, prawo spółek, prawo holdingowe, prawo grup spółek, spółka dominująca, spółki zależne, grupa spółek, nowelizacja kodeksu spółek handlowych -
Polityka cenowa: ustalanie cen
... – nie można więc ustalać z konkurentami (przykładowo z innymi producentami, czy też dystrybutorami, działającymi na rynku konkurencyjnym) np. wysokości udzielanych rabatów, upustów, akcji promocyjnych, czy terminów płatności. Z drugiej strony jeżeli ustalanie cen rzeczywiście miało miejsce, fakt późniejszego zastosowania się do tych ustaleń może ...