Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ewidencji ludności
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ewidencji ludności
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 70
- Data wpłynięcia: 2011-12-13
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o ewidencji ludności
- data uchwalenia: 2011-12-15
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 288, poz. 1689
70
Druk nr 70
Warszawa, 13 grudnia 2011 r.
SEJM
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
VII kadencja
Prezes Rady Ministrów
RM 10-101-11
Pani
Ewa
Kopacz
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej
Polskiej
Szanowna Pani Marszałek
Na podstawie art. 118 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia
2 kwietnia 1997 r. przedstawiam Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej projekt
ustawy
- o zmianie ustawy o ewidencji ludności.
W załączeniu przedstawiam także opinię dotyczącą zgodności
proponowanej regulacji z prawem Unii Europejskiej.
Ponadto uprzejmie informuję, że do prezentowania stanowiska Rządu
w tej sprawie w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister Spraw
Wewnętrznych.
Z poważaniem
(-) Donald Tusk
Projekt
U S T A W A
z dnia
o zmianie ustawy o ewidencji ludności
Art. 1. W ustawie z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U.
Nr 217, poz. 1427 i Nr 239, poz. 1593 oraz z 2011 r. Nr 133, poz. 768 i Nr 204,
poz. 1195) art. 80 otrzymuje brzmienie:
„Art. 80. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.”.
Art. 2. Ustawa wchodzi w życie z dniem 31 grudnia 2011 r.
12/16rch
UZASADNIENIE
Zmiana ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. Nr 217, poz.
1427 i Nr 29, poz. 1593 oraz z 2011 r. Nr 133, poz. 768 i Nr 204, poz. 1195) ma na celu
przesunięcie terminu jej wejścia w życie z dnia l stycznia 2012 r. na dzień l stycznia 2013 r.
Wprowadzenie nowych rozwiązań we wszystkich gminach na terenie kraju polegających na
zapewnieniu bezpośredniego dostępu do rejestru PESEL jest przedsięwzięciem wysoce
skomplikowanym i złożonym pod względem organizacyjnym, logistycznym i technicznym.
Przesunięcie terminu wejścia w życie ustawy pozwoli na przetestowanie zastosowanych
nowych rozwiązań technicznych, zapoznanie się z nimi osób realizujących zadania zakreślone
ustawą oraz nabycie praktycznych doświadczeń związanych ze stosowaniem tych rozwiązań.
Projektowana nowelizacja ma zatem na celu lepsze przygotowanie systemów
informatycznych i ich przetestowanie przed wejściem w życie.
Projektowana regulacja nie jest objęta zakresem prawa Unii Europejskiej.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1.
Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
– właściwe organy administracji publicznej (organy gmin, wojewodowie, konsulowie,
minister właściwy do spraw wewnętrznych),
– obywatele polscy przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, i za
granicą oraz cudzoziemcy przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
2. Konsultacje
społeczne
Projektowany zakres zmian nie wymaga przeprowadzenia konsultacji społecznych.
3. Wpływ regulacji na
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Projektowana regulacja nie będzie miała wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
b) rynek
pracy
Projektowana regulacja nie ma wpływu na rynek pracy.
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Projektowana regulacja nie ma wpływu na konkurencyjność gospodarki i przedsię-
biorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
d) sytuację i rozwój regionalny
Projektowana regulacja nie ma wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
12/17rch
2
strony :
[ 1 ]