Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy doprecyzowania ram prawnych niezbędnych do wdrożenia rozwiązań w zakresie sytemu informacji w ochronie zdrowia
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3763
- Data wpłynięcia: 2015-07-24
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
3763-cz-1
– 200 –
2)
dane dotyczące podmiotu, w ramach którego wystawiono zlecenie:
a)
w przypadku podmiotu wykonującego działalność leczniczą – nazwę
albo firmę, łącznie z nazwą jednostki organizacyjnej, i nazwę komórki
organizacyjnej, jeżeli dotyczy,
b)
adres miejsca udzielania świadczenia zdrowotnego, a w przypadku osób
wykonujących działalność leczniczą wyłącznie w miejscu wezwania –
adres miejsca przyjmowania wezwań i miejsca przechowywania
dokumentacji medycznej,
c)
numer telefonu dostępny w miejscu udzielania świadczenia, a w
przypadku osób wykonujących działalność leczniczą wyłącznie w
miejscu wezwania – numer telefonu kontaktowego do osoby
wystawiającej zlecenie,
d)
identyfikator miejsca udzielania świadczenia opieki zdrowotnej w
rozumieniu art. 17c ust. 4 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie
informacji w ochronie zdrowia, jeżeli nadano;
3)
dane dotyczące osoby wystawiającej zlecenie, które w przypadku zlecenia w
postaci papierowej są nanoszone w sposób czytelny za pomocą nadruku,
pieczątki lub naklejki przymocowanej do zlecenia w sposób uniemożliwiający
jej usunięcie bez zniszczenia druku zlecenia:
a)
imię albo imiona i nazwisko osoby wystawiającej zlecenie,
b)
kwalifikacje zawodowe osoby wystawiającej zlecenie, w tym posiadany
tytuł zawodowy i specjalizacja,
c)
identyfikator pracownika medycznego, o którym mowa w art. 17c ust. 5
ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie
zdrowia,
d)
numer telefonu do bezpośredniego kontaktu z osobą wystawiającą
zlecenie,
e)
podpis, w przypadku zlecenia:
–
w postaci elektronicznej składany za pomocą bezpiecznego podpisu
elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego
kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18
września 2001 r. o podpisie elektronicznym albo podpisu
potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP, albo
– 201 –
–
w postaci papierowej – podpis własnoręczny;
4)
dane dotyczące wyrobu medycznego:
a)
określenie,
b)
liczbę porządkową, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38
ust. 4,
c)
liczbę sztuk,
d)
uzasadnienie,
e)
dodatkowe informacje istotne przy doborze:
–
stronę zaopatrzenia, jeżeli dotyczy,
–
dane dotyczące soczewek okularowych korekcyjnych, jeżeli dotyczy,
f)
miesiąc, którego dotyczy zaopatrzenie comiesięczne, jeżeli dotyczy;
5)
datę wystawienia zlecenia;
6)
dodatkowe wskazania osoby wystawiającej zlecenie;
7)
numer identyfikujący zlecenie nadawany przez system teleinformatyczny
usługodawcy lub system, o którym mowa w art. 7 ustawy z dnia 28 kwietnia
2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, a w przypadku zlecenia w
postaci papierowej numer ewidencyjny zlecenia nadawany przez oddział
wojewódzki Funduszu;
8)
kod oddziału wojewódzkiego Funduszu, a w przypadku zleceń wydawanych
na podstawie przepisów o koordynacji – kod kraju instytucji właściwej;
9)
numer umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zawartej z
oddziałem wojewódzkim Funduszu, jeżeli dotyczy;
10) sposób powiadomienia świadczeniobiorcy o potwierdzonym zleceniu na
podstawie art. 38a ust. 7 – w przypadku zlecenia w postaci elektronicznej.”,
d)
po ust. 5 dodaje się ust. 5a–5d w brzmieniu:
„5a. Potwierdzenie uprawnienia do zaopatrzenia w wyroby medyczne
zawiera:
1)
numer identyfikujący potwierdzenie uprawnienia do zaopatrzenia w wyroby
medyczne nadawany przez system teleinformatyczny Funduszu – w
przypadku zlecenia w postaci elektronicznej;
2)
numer identyfikujący zlecenie, o którym mowa w ust. 5 pkt 7;
3)
dane dotyczące wyrobu medycznego:
a)
określenie,
– 202 –
b)
liczbę porządkową nadaną zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie
art. 38 ust. 4,
c)
liczbę sztuk,
d)
stronę zaopatrzenia, jeżeli dotyczy;
4)
nazwę i kod oddziału wojewódzkiego Funduszu;
5)
limit finansowania ze środków publicznych ustalony zgodnie z przepisami
wydanymi na podstawie art. 38 ust. 4;
6)
poziom refundacji określony w procentach;
7)
uzasadnienie odmowy potwierdzenia prawa do refundacji, jeżeli dotyczy;
8)
datę potwierdzenia albo odmowy potwierdzenia zlecenia;
9)
podpis:
a)
składany za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego
weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w
rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym
albo za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego
przy pomocy wydawanego przez Fundusz ważnego certyfikatu w
rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie
elektronicznym, albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym
ePUAP – w przypadku zlecenia w postaci elektronicznej, albo
b)
podpis własnoręczny i pieczątka oddziału wojewódzkiego Funduszu – w
przypadku zlecenia w postaci papierowej.
5b. Realizacja zlecenia zawiera:
1)
numer identyfikujący realizację zlecenia nadawany przez system
teleinformatyczny usługodawcy lub system, o którym mowa w art. 7 ustawy z
dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia – w
przypadku zlecenia w postaci elektronicznej;
2)
numer identyfikujący zlecenie, o którym mowa w ust. 5 pkt 7;
3)
nazwę albo firmę realizatora, łącznie z nazwą i adresem miejsca realizacji
zaopatrzenia;
4)
identyfikator usługodawcy, o którym mowa w art. 17c ust. 3 pkt 3 ustawy z
dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
– 203 –
5)
numer umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej podmiotu
realizującego czynności z zakresu zaopatrzenia w wyroby medyczne zawartej
z oddziałem wojewódzkim Funduszu;
6)
dane dotyczące wyrobu medycznego:
a)
liczbę porządkową, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38
ust. 4,
b)
liczbę sztuk,
c)
wytwórcę, model, nazwę handlową,
d)
cenę detaliczną,
e)
kwotę refundacji,
f)
wysokość dopłaty świadczeniobiorcy,
g)
miesiąc, którego dotyczy zaopatrzenie przysługujące comiesięcznie,
jeżeli dotyczy;
7)
datę przyjęcia do realizacji;
8)
datę realizacji (wydania);
9)
imię i nazwisko osoby realizującej zlecenie;
10) imię i nazwisko osoby odbierającej;
11) numer PESEL, a w przypadku jego braku nazwę i numer dokumentu
potwierdzającego tożsamość osoby odbierającej;
12) własnoręczny podpis osoby odbierającej.
5c. Karta potwierdzenia uprawnienia w postaci papierowej na zaopatrzenie w
wyroby medyczne przysługujące comiesięcznie zawiera:
1)
dane dotyczące świadczeniobiorcy:
a)
imię albo imiona i nazwisko albo oznaczenie „NN” w przypadku osób o
nieustalonej tożsamości,
b)
adres (nazwa miejscowości, ulica, numer domu, kod pocztowy, numer
lokalu, jeżeli nadano):
–
miejsca zamieszkania albo
–
miejsca pełnienia służby wojskowej, jeżeli dotyczy, albo
–
urzędu gminy lub gminnego ośrodka pomocy społecznej – w
przypadku świadczeniobiorcy, wobec którego wydano decyzję, o
której mowa w art. 54 ust. 1 ustawy o świadczeniach, albo
– 204 –
świadczeniodawcy, który udzielił świadczenia opieki zdrowotnej,
albo
–
„NMZ” w przypadku osób o nieustalonym miejscu zamieszkania,
c)
identyfikator usługobiorcy w rozumieniu art. 17c ust. 2 ustawy z dnia
28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia,
d)
datę urodzenia pacjenta albo wiek pacjenta, w przypadku gdy numer
PESEL nie został nadany albo jest nieustalony;
2)
dane dotyczące wyrobu medycznego:
a)
określenie,
b)
liczbę porządkową, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38
ust. 4,
c)
liczbę sztuk,
d)
limit finansowania ze środków publicznych ustalony zgodnie z
przepisami wydanymi na podstawie art. 38 ust. 4,
e)
poziom refundacji określony w procentach;
3)
okres ważności karty: od (miesiąc, rok) – do (miesiąc, rok);
4)
nazwę i kod oddziału wojewódzkiego Funduszu;
5)
numer ewidencyjny karty potwierdzenia uprawnienia na zaopatrzenie w
wyroby medyczne przysługujące comiesięcznie nadawany przez oddział
wojewódzki Funduszu;
6)
pieczątkę i podpis pracownika oddziału wojewódzkiego Funduszu.
5d. Potwierdzenie wystawionych zleceń w postaci papierowej na zaopatrzenie
przysługujące comiesięcznie zawiera:
1)
datę wystawienia zlecenia;
2)
określenie wyrobu medycznego;
3)
liczbę sztuk wyrobu medycznego;
4)
miesiąc, którego dotyczy zaopatrzenie przysługujące comiesięcznie, jeżeli
dotyczy;
5)
datę realizacji (wydania) zlecenia;
6)
pieczątkę i podpis własnoręczny osoby wystawiającej zlecenie;
7)
pieczątkę i podpis własnoręczny osoby realizującej zlecenie.”,
2)
dane dotyczące podmiotu, w ramach którego wystawiono zlecenie:
a)
w przypadku podmiotu wykonującego działalność leczniczą – nazwę
albo firmę, łącznie z nazwą jednostki organizacyjnej, i nazwę komórki
organizacyjnej, jeżeli dotyczy,
b)
adres miejsca udzielania świadczenia zdrowotnego, a w przypadku osób
wykonujących działalność leczniczą wyłącznie w miejscu wezwania –
adres miejsca przyjmowania wezwań i miejsca przechowywania
dokumentacji medycznej,
c)
numer telefonu dostępny w miejscu udzielania świadczenia, a w
przypadku osób wykonujących działalność leczniczą wyłącznie w
miejscu wezwania – numer telefonu kontaktowego do osoby
wystawiającej zlecenie,
d)
identyfikator miejsca udzielania świadczenia opieki zdrowotnej w
rozumieniu art. 17c ust. 4 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie
informacji w ochronie zdrowia, jeżeli nadano;
3)
dane dotyczące osoby wystawiającej zlecenie, które w przypadku zlecenia w
postaci papierowej są nanoszone w sposób czytelny za pomocą nadruku,
pieczątki lub naklejki przymocowanej do zlecenia w sposób uniemożliwiający
jej usunięcie bez zniszczenia druku zlecenia:
a)
imię albo imiona i nazwisko osoby wystawiającej zlecenie,
b)
kwalifikacje zawodowe osoby wystawiającej zlecenie, w tym posiadany
tytuł zawodowy i specjalizacja,
c)
identyfikator pracownika medycznego, o którym mowa w art. 17c ust. 5
ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie
zdrowia,
d)
numer telefonu do bezpośredniego kontaktu z osobą wystawiającą
zlecenie,
e)
podpis, w przypadku zlecenia:
–
w postaci elektronicznej składany za pomocą bezpiecznego podpisu
elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego
kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18
września 2001 r. o podpisie elektronicznym albo podpisu
potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP, albo
– 201 –
–
w postaci papierowej – podpis własnoręczny;
4)
dane dotyczące wyrobu medycznego:
a)
określenie,
b)
liczbę porządkową, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38
ust. 4,
c)
liczbę sztuk,
d)
uzasadnienie,
e)
dodatkowe informacje istotne przy doborze:
–
stronę zaopatrzenia, jeżeli dotyczy,
–
dane dotyczące soczewek okularowych korekcyjnych, jeżeli dotyczy,
f)
miesiąc, którego dotyczy zaopatrzenie comiesięczne, jeżeli dotyczy;
5)
datę wystawienia zlecenia;
6)
dodatkowe wskazania osoby wystawiającej zlecenie;
7)
numer identyfikujący zlecenie nadawany przez system teleinformatyczny
usługodawcy lub system, o którym mowa w art. 7 ustawy z dnia 28 kwietnia
2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, a w przypadku zlecenia w
postaci papierowej numer ewidencyjny zlecenia nadawany przez oddział
wojewódzki Funduszu;
8)
kod oddziału wojewódzkiego Funduszu, a w przypadku zleceń wydawanych
na podstawie przepisów o koordynacji – kod kraju instytucji właściwej;
9)
numer umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zawartej z
oddziałem wojewódzkim Funduszu, jeżeli dotyczy;
10) sposób powiadomienia świadczeniobiorcy o potwierdzonym zleceniu na
podstawie art. 38a ust. 7 – w przypadku zlecenia w postaci elektronicznej.”,
d)
po ust. 5 dodaje się ust. 5a–5d w brzmieniu:
„5a. Potwierdzenie uprawnienia do zaopatrzenia w wyroby medyczne
zawiera:
1)
numer identyfikujący potwierdzenie uprawnienia do zaopatrzenia w wyroby
medyczne nadawany przez system teleinformatyczny Funduszu – w
przypadku zlecenia w postaci elektronicznej;
2)
numer identyfikujący zlecenie, o którym mowa w ust. 5 pkt 7;
3)
dane dotyczące wyrobu medycznego:
a)
określenie,
– 202 –
b)
liczbę porządkową nadaną zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie
art. 38 ust. 4,
c)
liczbę sztuk,
d)
stronę zaopatrzenia, jeżeli dotyczy;
4)
nazwę i kod oddziału wojewódzkiego Funduszu;
5)
limit finansowania ze środków publicznych ustalony zgodnie z przepisami
wydanymi na podstawie art. 38 ust. 4;
6)
poziom refundacji określony w procentach;
7)
uzasadnienie odmowy potwierdzenia prawa do refundacji, jeżeli dotyczy;
8)
datę potwierdzenia albo odmowy potwierdzenia zlecenia;
9)
podpis:
a)
składany za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego
weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w
rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym
albo za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego
przy pomocy wydawanego przez Fundusz ważnego certyfikatu w
rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie
elektronicznym, albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym
ePUAP – w przypadku zlecenia w postaci elektronicznej, albo
b)
podpis własnoręczny i pieczątka oddziału wojewódzkiego Funduszu – w
przypadku zlecenia w postaci papierowej.
5b. Realizacja zlecenia zawiera:
1)
numer identyfikujący realizację zlecenia nadawany przez system
teleinformatyczny usługodawcy lub system, o którym mowa w art. 7 ustawy z
dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia – w
przypadku zlecenia w postaci elektronicznej;
2)
numer identyfikujący zlecenie, o którym mowa w ust. 5 pkt 7;
3)
nazwę albo firmę realizatora, łącznie z nazwą i adresem miejsca realizacji
zaopatrzenia;
4)
identyfikator usługodawcy, o którym mowa w art. 17c ust. 3 pkt 3 ustawy z
dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
– 203 –
5)
numer umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej podmiotu
realizującego czynności z zakresu zaopatrzenia w wyroby medyczne zawartej
z oddziałem wojewódzkim Funduszu;
6)
dane dotyczące wyrobu medycznego:
a)
liczbę porządkową, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38
ust. 4,
b)
liczbę sztuk,
c)
wytwórcę, model, nazwę handlową,
d)
cenę detaliczną,
e)
kwotę refundacji,
f)
wysokość dopłaty świadczeniobiorcy,
g)
miesiąc, którego dotyczy zaopatrzenie przysługujące comiesięcznie,
jeżeli dotyczy;
7)
datę przyjęcia do realizacji;
8)
datę realizacji (wydania);
9)
imię i nazwisko osoby realizującej zlecenie;
10) imię i nazwisko osoby odbierającej;
11) numer PESEL, a w przypadku jego braku nazwę i numer dokumentu
potwierdzającego tożsamość osoby odbierającej;
12) własnoręczny podpis osoby odbierającej.
5c. Karta potwierdzenia uprawnienia w postaci papierowej na zaopatrzenie w
wyroby medyczne przysługujące comiesięcznie zawiera:
1)
dane dotyczące świadczeniobiorcy:
a)
imię albo imiona i nazwisko albo oznaczenie „NN” w przypadku osób o
nieustalonej tożsamości,
b)
adres (nazwa miejscowości, ulica, numer domu, kod pocztowy, numer
lokalu, jeżeli nadano):
–
miejsca zamieszkania albo
–
miejsca pełnienia służby wojskowej, jeżeli dotyczy, albo
–
urzędu gminy lub gminnego ośrodka pomocy społecznej – w
przypadku świadczeniobiorcy, wobec którego wydano decyzję, o
której mowa w art. 54 ust. 1 ustawy o świadczeniach, albo
– 204 –
świadczeniodawcy, który udzielił świadczenia opieki zdrowotnej,
albo
–
„NMZ” w przypadku osób o nieustalonym miejscu zamieszkania,
c)
identyfikator usługobiorcy w rozumieniu art. 17c ust. 2 ustawy z dnia
28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia,
d)
datę urodzenia pacjenta albo wiek pacjenta, w przypadku gdy numer
PESEL nie został nadany albo jest nieustalony;
2)
dane dotyczące wyrobu medycznego:
a)
określenie,
b)
liczbę porządkową, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38
ust. 4,
c)
liczbę sztuk,
d)
limit finansowania ze środków publicznych ustalony zgodnie z
przepisami wydanymi na podstawie art. 38 ust. 4,
e)
poziom refundacji określony w procentach;
3)
okres ważności karty: od (miesiąc, rok) – do (miesiąc, rok);
4)
nazwę i kod oddziału wojewódzkiego Funduszu;
5)
numer ewidencyjny karty potwierdzenia uprawnienia na zaopatrzenie w
wyroby medyczne przysługujące comiesięcznie nadawany przez oddział
wojewódzki Funduszu;
6)
pieczątkę i podpis pracownika oddziału wojewódzkiego Funduszu.
5d. Potwierdzenie wystawionych zleceń w postaci papierowej na zaopatrzenie
przysługujące comiesięcznie zawiera:
1)
datę wystawienia zlecenia;
2)
określenie wyrobu medycznego;
3)
liczbę sztuk wyrobu medycznego;
4)
miesiąc, którego dotyczy zaopatrzenie przysługujące comiesięcznie, jeżeli
dotyczy;
5)
datę realizacji (wydania) zlecenia;
6)
pieczątkę i podpis własnoręczny osoby wystawiającej zlecenie;
7)
pieczątkę i podpis własnoręczny osoby realizującej zlecenie.”,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3763-cz-2
› Pobierz plik
-
3763-cz-1
› Pobierz plik