eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3464
  • Data wpłynięcia: 2015-06-02
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2015-07-09
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1336

3464

służy koordynacji i wymianie informacji
Granicznej
oraz zasadach
określonych w rozporządzeniu
między
wszystkimi
organami
niektórych innych Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
prowadzącymi działania w zakresie
ustaw
nr 1052/2013 z dnia 22 października 2013 r.
ochrony granic zewnętrznych na
ustanawiającym
europejski
system
poziomie krajowym, a także z
nadzorowania granic (EUROSUR) (Dz. Urz.
pozostałymi krajowymi ośrodkami
UE L 295 z 6. 11.2013, str. 11). ”.
koordynacji oraz z agencją. Każde

państwo członkowskie powiadamia
Komisję o utworzeniu swojego
krajowego ośrodka koordynacji, a
następnie Komisja przekazuje tę
informację
pozostałym
państwom
członkowskim i agencji.
11.
Art. 5
2. Bez uszczerbku dla przepisów art. T
Jak w poz. 10


ust. 2
17 i w ramach EUROSUR-u krajowy
ośrodek
koordynacji
stanowi
pojedynczy punkt kontaktowy służący
wymianie informacji i współpracy z
innymi
krajowymi
ośrodkami
koordynacji i z agencją.
12.
Art. 5
3. Krajowy ośrodek koordynacji:
T
Jak w poz. 10


ust. 3
a) zapewnia terminową wymianę
informacji i terminową współpracę
między wszystkimi organami
krajowymi odpowiedzialnymi za
ochronę granic zewnętrznych oraz z
innymi krajowymi ośrodkami
koordynacji i z agencją;
b) zapewnia terminową wymianę
informacji z działającymi na poziomie
krajowym organami zajmującymi się
poszukiwaniem i ratownictwem,
organami ścigania oraz organami
właściwymi w sprawach imigracji i
azylu;
c) przyczynia się do skutecznego i
efektywnego zarządzania zasobami i
personelem;
d) tworzy i utrzymuje krajowy obraz

6
sytuacji zgodnie z art. 9;
e) wspiera planowanie i wdrażanie
krajowych działań w zakresie ochrony
granicy;
f) koordynuje krajowy system
nadzorowania granicy zgodnie z
prawem krajowym;
g) uczestniczy w regularnej ocenie
skutków krajowych działań w zakresie
ochrony granicy do celów niniejszego
rozporządzenia;
h) koordynuje środki operacyjne z
pozostałymi państwami członkowskimi,
bez uszczerbku dla kompetencji agencji
i państw członkowskich.

13.
Art. 5
4. Krajowy ośrodek koordynacji działa T
Jak w poz. 10


ust. 4
dwadzieścia cztery godziny na dobę
przez siedem dni w tygodniu.
Art. 6
Agencja
14.
Art. 6
1. Agencja:
N



ust. 1
a)

tworzy i utrzymuje sieć
lit. a-d
komunikacyjną w ramach źUROSUR-u
zgodnie z art. 7;
b) tworzy i utrzymuje europejski obraz
sytuacji zgodnie z art. 10;
c) tworzy i utrzymuje wspólny
przedgraniczny obraz sytuacji zgodnie z
art. 11;
d) koordynuje wspólne stosowanie
narzędzi nadzoru zgodnie z art. ń2.
15.
Art. 6
2. Źo celów ust. ń agencja działa N



ust. 2
dwadzieścia cztery godziny na dobę

przez siedem dni w tygodniu.
Art. 7
Sieć komunikacyjna

7
16.
Art. 7
1. Agencja tworzy i utrzymuje sieć N



ust. 1
komunikacyjną w celu zapewnienia
lit. a-d
łączności i narzędzi analitycznych oraz

umożliwienia wymiany informacji
szczególnie chronionych nieobjętych
klauzulą tajności oraz informacji
niejawnych
między
krajowymi
ośrodkami koordynacji w sposób
bezpieczny i w czasie zbliżonym do
rzeczywistego. Sieć działa dwadzieścia
cztery godziny na dobę przez siedem
dni w tygodniu i umożliwia:
a) dwustronną i wielostronną wymianę
informacji w czasie zbliżonym do
rzeczywistego;
b) organizowanie konferencji i video;
c)
bezpieczne
postępowanie
z
informacjami szczególnie chronionymi
nieobjętymi klauzulą tajności oraz
przechowywanie,
przekazywanie
i
przetwarzanie takich informacji;
d)
bezpieczne
postępowanie
z
informacjami niejawnymi Uź objętymi
klauzulą
tajności
do
poziomu
RESTREINT UE/EU RESTRICTED
lub do poziomu objętego równoważną
krajową
klauzulą
tajności
oraz
przechowywanie,
przekazywanie
i
przetwarzanie takich informacji przy
zapewnieniu
postępowania
z
informacjami
niejawnymi,
ich
przechowywania,
przekazywania
i
przetwarzania w ramach odrębnej i
należycie akredytowanej części sieci
komunikacyjnej.
17.
Art. 7
2. Agencja
zapewnia
pomoc N



ust. 2
techniczną
i
gwarantuje

interoperacyjność sieci komunikacyjnej
z każdym innym stosownym systemem

8
teleinformatycznym, którym zarządza.
18.
Art. 7
3. Agencja wymienia, przetwarza i N



ust. 3
przechowuje informacje szczególnie
chronione nieobjęte klauzulą tajności i
informacje
niejawne
w
sieci
komunikacyjnej zgodnie z art. 11d
rozporządzenia (Wź) nr 2ŃŃ7/2ŃŃ4.
19.
Art. 7
4. Krajowe
ośrodki
koordynacji N



ust. 4
wymieniają, przetwarzają i przechowują
informacje
szczególnie
chronione
nieobjęte klauzulą tajności i informacje
niejawne
w
sieci
komunikacyjnej
zgodnie z zasadami i standardami, które
odpowiadają przepisom ustanowionym
w regulaminie wewnętrznym Komisji.
20.
Art. 7
5. Organy, agencje i inne instytucje N



ust. 5
państw członkowskich korzystające z
sieci
komunikacyjnej
zapewniają
przestrzeganie zasad i standardów
bezpieczeństwa
odpowiadających
stosowanym przez agencję w zakresie
postępowania
z
informacjami
niejawnymi.
Rozdział II
Znajomość sytuacji
Art. 8
Obrazy sytuacji
21.
Art. 8
1. Krajowe obrazy sytuacji, europejski
N



ust. 1
obraz sytuacji oraz wspólny

przedgraniczny obraz sytuacji
opracowuje się poprzez gromadzenie,
ocenianie, zestawianie, analizowanie,
interpretowanie, generowanie,
wizualizowanie i rozpowszechnianie
informacji.
22.
Art. 8
2. Obrazy, o których mowa w ust. ń, N



ust. 2
składają się z następujących warstw:

9
a) warstwa zdarzeniowa;
b) warstwa operacyjna;
c) warstwa analityczna.
Art. 9
Krajowy obraz sytuacji
23.
Art. 9
1. Krajowy
ośrodek
koordynacji N



ust. 1
tworzy i utrzymuje krajowy obraz

sytuacji, aby dostarczyć wszystkim
organom odpowiedzialnym na poziomie
krajowym
za
kontrolę,
a
w
szczególności
ochronę
granic
zewnętrznych, skutecznych, dokładnych
i aktualnych informacji.
24.
Art. 9
2. Na krajowy obraz sytuacji składają N



ust. 2
się
informacje
pochodzące
z
następujących źródeł:
a) krajowy system nadzorowania
granicy, zgodnie z prawem krajowym;
b) stacjonarne i ruchome czujniki
obsługiwane przez krajowe organy
odpowiedzialne za ochronę granic
zewnętrznych;
c) patrole chroniące granice oraz inne
misje obserwacyjne;
d) lokalne i regionalne ośrodki
koordynacji oraz ośrodki koordynacji
innego rodzaju;
e) inne odpowiednie organy i systemy
krajowe, obejmujące oficerów
łącznikowych, ośrodki operacyjne i
punkty kontaktowe;
f) agencja;
g) krajowe ośrodki koordynacji w
innych państwach członkowskich;
h) organy państw trzecich, na podstawie
umów dwu- lub wielostronnych lub w
ramach sieci regionalnych, o których
mowa w art. 20;

10
strony : 1 ... 20 ... 28 . [ 29 ] . 30 ... 40 ... 63

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: