Rządowy projekt ustawy o Agencji Mienia Wojskowego
projekt dotyczy połączenia dwóch agencji wykonawczych Agencji Mienia Wojskowego i Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3342
- Data wpłynięcia: 2015-04-17
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o Agencji Mienia Wojskowego
- data uchwalenia: 2015-07-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1322
3342-cz-2
– 6 –
sanitarnych, w które lokal mieszkalny jest wyposażony, w tym odcinków instalacji od
zaworów lub zabezpieczeń odcinających dopływ lub odpływ wody zimnej, ciepłej wody
użytkowej, kanalizacji, energii elektrycznej i gazu do lub z lokalu mieszkalnego albo od
miejsca rozgałęzienia tych instalacji służącego doprowadzeniu lub odprowadzeniu
poszczególnych mediów do lub z lokalu mieszkalnego;
5)
osprzętu i zabezpieczeń instalacji elektrycznej oraz osprzętu instalacji telewizyjnej
i instalacji domofonowej;
6)
etażowego centralnego ogrzewania, jeżeli zostało ono zainstalowane przez osobę
posiadającą tytuł prawny do zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym;
7)
przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych do pionów zbiorczych.
4. Zarząd nie wykonuje również w lokalach mieszkalnych:
1)
malowania i tapetowania tynków ścian i sufitów,
2)
obustronnego malowania okien i drzwi wewnętrznych oraz malowania od strony
wewnętrznej drzwi wejściowych do lokalu mieszkalnego,
3)
malowania wbudowanych mebli oraz instalacji sanitarnych i grzewczych
– za wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 44 ust. 1 ustawy.
§ 7. 1.
W budynkach stanowiących wyłączną własność Skarbu Państwa
reprezentowanego przez Zarząd, Zarząd wykonuje kontrole okresowe, o których mowa
w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
2. Kontrole, o których mowa w ust. 1, wykonuje się w terminach wynikających
z ustalonego przez Dyrektora Zarządu harmonogramu kontroli okresowych.
3. Konserwację i naprawę elementów budynków i instalacji w budynkach, o których
mowa w ust. 1, wykonuje Zarząd, uwzględniając ustalenia zawarte w protokołach z kontroli
okresowych.
§ 8. W lokalach mieszkalnych położonych w budynkach, o których mowa w § 7 ust. 1,
Zarząd dokonuje konserwacji i wykonuje naprawy pionów wody zimnej, ciepłej wody
użytkowej, kanalizacji, energii elektrycznej i gazu włącznie do zaworów lub zabezpieczeń
odcinających dopływ lub odpływ tych mediów do lub z lokalu mieszkalnego. Jeżeli zawory
lub zabezpieczenia są umieszczone poza lokalem mieszkalnym, Zarząd dokonuje konserwacji
i wykonuje naprawy pionów do miejsca ich rozgałęzienia służącego doprowadzeniu lub
odprowadzeniu poszczególnych mediów do lub z lokalu mieszkalnego.
– 7 –
§ 9. 1. Jeżeli w wyniku kontroli, o których mowa w § 7 ust. 1, stwierdzono
wprowadzenie zmian, o których mowa w art. 44 ust. 6 ustawy lub istnienie uszkodzeń lokalu
mieszkalnego, o których mowa w art. 44 ust. 7 ustawy, Dyrektor Zarządu nakazuje pisemnie
osobie posiadającej tytuł prawny do zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym, w ustalonym
terminie przywrócenie stanu poprzedniego albo naprawienie uszkodzeń. Nakaz ten doręcza
się osobie posiadającej tytuł prawny do zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym za pisemnym
potwierdzeniem odbioru.
2. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, Dyrektor Zarządu zarządza
sprawdzenie wykonania nakazu przez przedstawiciela Zarządu, o którym mowa w § 4 ust. 4.
3. Jeżeli pomimo upływu terminu, o którym mowa w ust. 1, osoba posiadająca tytuł
prawny do zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym nie wykonała nakazu, Dyrektor Zarządu,
na koszt tej osoby, zleca wykonanie lub we własnym zakresie wykonuje roboty, o których
mowa w ust. 1.
§ 10. 1. W lokalach mieszkalnych, stanowiących własność Skarbu Państwa
reprezentowanego przez Zarząd, Zarząd wykonuje remonty w pełnym zakresie wyłącznie
w przypadku poddania remontowi całego budynku albo jego części funkcjonalnej, w zakresie
przewidzianym w dokumentacji technicznej dla prowadzonego remontu.
2. W budynkach stanowiących wyłączną własność Skarbu Państwa reprezentowanego
przez Zarząd, Zarząd wykonuje remonty pomieszczeń technicznych i pomieszczeń
przeznaczonych do wspólnego użytku, jeżeli stan techniczny tych pomieszczeń wskazuje na
konieczność ich wykonania.
§ 11. Zarząd wykonuje remont lokalu mieszkalnego przeznaczonego na kwaterę
internatową w pełnym zakresie, przy czym koszty remontu nie mogą być wyższe niż 15%
wartości odtworzeniowej tego lokalu. W przypadkach szczególnie uzasadnionych względami
technicznymi, na wniosek Dyrektora Zarządu organ prowadzący sprawy związane
z nadzorem ministra właściwego do spraw wewnętrznych nad Zarządem, może wyrazić
zgodę na zwiększenie kosztów remontu tego lokalu.
§ 12. 1. Zwolnienie lokalu mieszkalnego następuje protokołem sporządzonym przez
przedstawiciela Zarządu, w obecności osoby zwalniającej lokal mieszkalny. Przepisy § 3
stosuje się odpowiednio.
2. O zamiarze zwolnienia lokalu mieszkalnego osoba zwalniająca zawiadamia Dyrektora
Zarządu na piśmie, co najmniej na 14 dni przed planowanym terminem zwolnienia.
– 8 –
3. W dniu sporządzenia protokołu zwalniany lokal mieszkalny oraz pomieszczenia do
niego przynależne powinny być opróżnione ze wszystkich rzeczy niestanowiących
elementów lub wyposażenia tego lokalu lub pomieszczeń do niego przynależnych.
4. Jeżeli w trakcie sporządzania protokołu stwierdzono wprowadzenie w lokalu
mieszkalnym lub pomieszczeniach do niego przynależnych zmian, o których mowa w art. 44
ust. 6 ustawy, albo spowodowanie w nich uszkodzeń elementów i wyposażenia, jak również
znajdujących się w nich urządzeń technicznych, a także nieopróżnienie z pozostawionych
w nich rzeczy, przedstawiciel Zarządu sporządzający protokół informuje osobę zwalniającą
o obowiązku pokrycia kosztów usunięcia zmian i rzeczy oraz naprawy uszkodzeń.
5. Kosztami, o których mowa w ust. 4, określonymi zgodnie z § 4 ust. 2 i 3, Dyrektor
Zarządu obciąża osobę zwalniającą lokal mieszkalny.
6. Po sporządzeniu protokołu przedstawiciel Zarządu przejmuje klucze od osoby
zwalniającej lokal mieszkalny.
7. Za datę zwolnienia lokalu mieszkalnego przyjmuje się dzień sporządzenia protokołu,
o którym mowa w ust. 1.
§ 13. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER
SPRAW WEWNĘTRZNYCH
5)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie gospodarowania lokalami mieszkalnymi przez Zarząd Zasobów
Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (Dz. U. Nr 64, poz. 340 oraz z 2012 r. poz. 1134),
które utraciło moc z dniem wejścia w życie ustawy z dnia ... o Agencji Mienia Wojskowego (Dz. U. poz. ...).
– 9 –
Załączniki
do rozporządzenia
Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia ... (poz. ...)
Załącznik Nr 1
W Z Ó R
PROTOKÓŁ
PRZEKAZANIA / PRZYJĘCIA LOKALU MIESZKALNEGO
Spisany w dniu ……………………………. r. pomiędzy:
Zarządem Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (ZZM MSW) reprezentowanym
przez:
1)
…………………………………………………….. - ……………………………………………………..
(imię i nazwisko)
(stanowisko służbowe)
2)
…………………………………………………….. - ……………………………………………………..
(imię i nazwisko)
(stanowisko służbowe)
zwanym dalej „PRZEKAZUJĄCYM” / „PRZYJMUJĄCYM” *), a
Panem / Panią*) .....................................................................................................................................
(imię i nazwisko osoby przyjmującej lub zdającej lokal mieszkalny)
zwanym (ą) dalej „PRZEKAZUJĄCYM” / „PRZYJMUJĄCYM” *),
w sprawie przekazania / przyjęcia lokalu mieszkalnego:
w …………………………………………. przy ul. ………………………………………… nr domu ………... m. ……..
(miejscowość) (ulica)
zwanego dalej „LOKALEM MIESZKALNYM”,
uzyskanego / zajmowanego*) przez Pana / Panią …………………………………………………………………………
(imię i nazwisko osoby przyjmującej lub zdającej lokal mieszkalny)
na podstawie:
− decyzji o przydziale lokalu mieszkalnego nr ……………. z dnia ……………………………. r.
wydanej przez …………………………………………………………………………………………………………. *),
(należy wpisać pełną nazwę organu, który wydał decyzję przydziału lokalu mieszkalnego)
− umowy najmu lokalu mieszkalnego nr ……………. z dnia ……………………………. r.
zawartej z ……………………………………………………………………………………………………………... *),
(należy wpisać pełną nazwę organu, z którym zawarta została umowa najmu lokalu mieszkalnego)
– 10 –
− bez tytułu prawnego w związku z wygaśnięciem / uchyleniem / rozwiązaniem*) tytułu prawnego do lokalu
mieszkalnego w postaci: ………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………………………………… *).
(należy wpisać tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, który wygasł, został uchylony lub rozwiązany)
I.
DANE OGÓLNE LOKALU MIESZKALNEGO
1. Struktura lokalu mieszkalnego: …………………………………………………………………………………….
(należy wpisać ilość pokoi i pomieszczeń pomocniczych w lokalu mieszkalnym)
2. Położenie lokalu mieszkalnego: ……………………………………………………………………………………
(należy wpisać położenie lokalu mieszkalnego w budynku – kondygnację)
3. Powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego:
…………….. m², w tym:
1) powierzchnia użytkowa podstawowa:
…………….. m², w tym:
pokój 1
…………….. m²
pokój 2
…………….. m²
pokój 3
…………….. m²
pokój 4
…………….. m²
2) powierzchnia użytkowa pomieszczeń pomocniczych:
…………….. m², w tym:
kuchnia
…………….. m²
łazienka …………….. m²
WC
…………….. m²
przedpokój …………….. m²
inne (jakie) …………….. m²
4. Powierzchnia pomieszczeń przynależnych:
…………….. m², tym:
piwnica
…………….. m² (oznaczona nr ……………..)
schowek
…………….. m² (oznaczony nr ……………..)
inne (jakie)
…………….. m² (oznaczone nr ……………..)
UWAGI :
.........................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3342-cz-2
› Pobierz plik
-
3342-cz-1
› Pobierz plik