Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o bateriach i akumulatorach oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o bateriach i akumulatorach oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2244
- Data wpłynięcia: 2014-03-11
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o bateriach i akumulatorach oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-08-29
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1322
2244
numer REGON prowadzącego działalność w zakresie recyklingu – jeżeli
został nadany,
9)
numer identyfikacji podatkowej (NIP) prowadzącego działalność
w zakresie unieszkodliwiania,
10) numer REGON prowadzącego działalność w zakresie unieszkodliwiania
– jeżeli został nadany,
11) rodzaj przyjętych do przetworzenia zużytych baterii lub zużytych
akumulatorów,
12) masę przyjętych do przetworzenia zużytych baterii lub zużytych
akumulatorów,
13) rodzaj przetworzonych zużytych baterii lub zużytych akumulatorów,
14) masę przetworzonych zużytych baterii lub zużytych akumulatorów,
15) oznaczenie procesu recyklingu, z podaniem procesu określonego
w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
16) oznaczenie procesu unieszkodliwiania, z podaniem procesu określonego
w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
17) masę zużytych baterii lub zużytych akumulatorów wyeksportowanych
w celu poddania procesom recyklingu i unieszkodliwiania,
18) masę zużytych baterii lub zużytych akumulatorów poddanych
wewnątrzwspólnotowej dostawie w celu poddania procesom recyklingu
i unieszkodliwiania,
19) masę zużytych baterii lub zużytych akumulatorów przekazanych do
recyklingu,
20) masę zużytych baterii lub zużytych akumulatorów przekazanych do
unieszkodliwiania,
21) numer kolejny z ewidencji zaświadczeń, o której mowa w art. 64 ust. 1,
22) zdolności przetwórcze zakładu przetwarzania zużytych baterii lub
zużytych akumulatorów.
7
Informacje o masie poddawanych przetwarzaniu zużytych bateriach i zużytych
akumulatorach ogółem należy podać w rozróżnieniu na ich rodzaje, zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu
odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206), tj. w podziale na grupy o kodach:
− 16 06 01* – baterie i akumulatory ołowiowe,
− 16 06 02 *– baterie i akumulatory niklowo-kadmowe,
− 16 06 03* – baterie zawierające rtęć,
− 16 06 04 – baterie alkaliczne (z wyłączeniem 10 06 03),
− 16 06 05 – inne baterie i akumulatory,
− 20 01 33* – baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi
w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowalne baterie i akumulatory
zawierające te baterie,
− 20 01 34 – baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33.
Zużyte baterie i zużyte akumulatory o kodach 16 06 03*, 16 06 04 i 16 06 05 połączono
w jedną grupę ze względu na to, że stanowią największy udział w rynku baterii
i akumulatorów, a tym samym na rynku odpadów zużytych baterii i akumulatorów
przenośnych, jak również z uwagi na fakt, że będą zbierane w jednym strumieniu odpadów.
Ponadto projekt rozporządzenia określa wzór ewidencji wystawianych zaświadczeń
o przetworzonych zużytych bateriach i akumulatorach przenośnych wraz zakresem
informacji, jakie powinna zawierać. Proponuje się, aby ewidencja zaświadczeń zawierała
następujące informacje:
– numer kolejny zaświadczenia,
– data wydania zaświadczenia,
– masa przetworzonych zużytych baterii lub zużytych akumulatorów, na jaką
wystawiono zaświadczenie danemu podmiotowi (w kg),
– dane podmiotu, któremu wystawiono zaświadczenie.
Projekt rozporządzenia określa również sposób prowadzenia ewidencji zaświadczeń,
zgodnie z którym ma być prowadzona w formie pisemnej lub w formie dokumentu
elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235),
opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu art. 3 pkt 12 ustawy z dnia 18 września 2001 r.
o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 262).
8
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z przepisami rozporządzenia
Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) rozporządzenie zostanie
zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Ministerstwa Środowiska
(www.mos.gov.pl).
Projekt rozporządzenia nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
9
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które będzie oddziaływać regulacja
Przedmiotowy projekt rozporządzenia dotyczy prowadzących zakłady przetwarzania zużytych
baterii lub zużytych akumulatorów.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie umieszczony na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
Ministerstwa Środowiska (www.mos.gov.pl) oraz zostanie przesłany do partnerów
społecznych w ramach procedury legislacyjnej.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Projekt rozporządzenia nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Projekt rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie na konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną
gospodarki.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Nie przewiduje się wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
7. Wpływ na ochronę środowiska
Nie przewiduje się wpływu na ochronę środowiska.
01/104rch
10
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2244
› Pobierz plik