Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 35 –
§ 53. W przypadku gdy w rubryce 2, 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 54. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
i spółki akcyjnej wpisuje się informacje wskazane w § 46 i § 47, przy czym spółkę
komandytowo-akcyjną zastępuje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna.
§ 55. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
i spółki akcyjnej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę
– spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością i spółka akcyjna.
§ 56. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółki z o.o. i spółki akcyjnej wpisuje się:
w rubryce pierwszej – dane kuratora:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d)
w polu czwartym – numer KRS,
e)
w polu piątym – podstawę powołania kuratora i zakres jego działania,
f)
w polu szóstym – datę powołania kuratora,
g)
w polu siódmym – datę, do której kurator ma działać.
§ 57. 1. Wykreślenie kuratora jest równoznaczne ze wzmianką o jego odwołaniu.
2. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego
elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
§ 58. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółki z o.o. i spółki akcyjnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
– 36 –
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółki przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
2)
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3
ustawy, co obejmuje: rozwiązanie lub unieważnienie spółki,
b)
w polu drugim – informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki, co obejmuje:
wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie lub unieważnienie
nastąpiło orzeczeniem sądu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę
sprawy lub oznaczenie notariusza, datę sporządzenia aktu notarialnego
zawierającego uchwałę; numer repertorium;
3)
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółki akcyjnej:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny,
c)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
4)
w rubryce czwartej – informacje o połączeniu, podziale spółki lub przekształceniu spółki
w inny sposób:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
–
przekształcenie w inną spółkę handlową,
–
przejęcie innej spółki,
–
przejęcie przez inną spółkę,
–
podział spółki z jej likwidacją,
–
wydzielenie części majątku spółki w wyniku podziału,
– 37 –
–
przejęcie części majątku innej spółki w wyniku podziału,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia oraz
informacje o uchwale,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia,
podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość lub część
majątku spółki:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek w całości lub części jest
przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółki
przejmującej; wpis nie dotyczy spółek zawiązanych w wyniku przekształcenia,
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 38 –
e)
w pod rubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
7)
w rubryce siódmej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 39 –
d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
8)
w rubryce ósmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 59. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, 7, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 5
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.
§ 60. Dla spółki przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane
wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu
rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 i 2
rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółka jest z urzędu wykreślana
z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.
Oddział 5
Spółki europejskie
§ 61. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółki europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „spółka
europejska”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – firmę, pod którą spółka działa,
§ 53. W przypadku gdy w rubryce 2, 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 54. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
i spółki akcyjnej wpisuje się informacje wskazane w § 46 i § 47, przy czym spółkę
komandytowo-akcyjną zastępuje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna.
§ 55. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
i spółki akcyjnej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę
– spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością i spółka akcyjna.
§ 56. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółki z o.o. i spółki akcyjnej wpisuje się:
w rubryce pierwszej – dane kuratora:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d)
w polu czwartym – numer KRS,
e)
w polu piątym – podstawę powołania kuratora i zakres jego działania,
f)
w polu szóstym – datę powołania kuratora,
g)
w polu siódmym – datę, do której kurator ma działać.
§ 57. 1. Wykreślenie kuratora jest równoznaczne ze wzmianką o jego odwołaniu.
2. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego
elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
§ 58. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółki z o.o. i spółki akcyjnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
– 36 –
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółki przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
2)
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3
ustawy, co obejmuje: rozwiązanie lub unieważnienie spółki,
b)
w polu drugim – informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki, co obejmuje:
wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie lub unieważnienie
nastąpiło orzeczeniem sądu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę
sprawy lub oznaczenie notariusza, datę sporządzenia aktu notarialnego
zawierającego uchwałę; numer repertorium;
3)
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółki akcyjnej:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny,
c)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
4)
w rubryce czwartej – informacje o połączeniu, podziale spółki lub przekształceniu spółki
w inny sposób:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
–
przekształcenie w inną spółkę handlową,
–
przejęcie innej spółki,
–
przejęcie przez inną spółkę,
–
podział spółki z jej likwidacją,
–
wydzielenie części majątku spółki w wyniku podziału,
– 37 –
–
przejęcie części majątku innej spółki w wyniku podziału,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia oraz
informacje o uchwale,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia,
podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość lub część
majątku spółki:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek w całości lub części jest
przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółki
przejmującej; wpis nie dotyczy spółek zawiązanych w wyniku przekształcenia,
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 38 –
e)
w pod rubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
7)
w rubryce siódmej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 39 –
d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
8)
w rubryce ósmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 59. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, 7, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 5
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.
§ 60. Dla spółki przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane
wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu
rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 i 2
rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółka jest z urzędu wykreślana
z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.
Oddział 5
Spółki europejskie
§ 61. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółki europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „spółka
europejska”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – firmę, pod którą spółka działa,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik
-
2094-cz-I
› Pobierz plik