Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 15 –
d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3
ustawy, co obejmuje: rozwiązanie lub unieważnienie spółki,
b)
w polu drugim – informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki, co obejmuje:
wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie lub unieważnienie
nastąpiło orzeczeniem sądu czy uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę
sprawy, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta
w formie aktu notarialnego, to datę sporządzenia aktu notarialnego zawierającego
uchwałę, oznaczenie notariusza, numer repertorium;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu lub przekształceniu spółki:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
–
przekształcenie w inną spółkę handlową,
–
przejęcie przez inną spółkę,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia lub przekształcenia spółki oraz
informacje o uchwale,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotu przejmującego spółkę lub podmiotu
powstałego w wyniku połączenia lub przekształcenia spółki:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 16 –
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
– 17 –
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 29. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1 lub
podrubryce 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane
dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
§ 30. Dla spółki przekształcanej lub podlegającej połączeniu dane wpisywane w rubryce
3 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały
o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 rubryki 3 wpisuje się na
wniosek lub z urzędu, jeżeli spółka jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do
rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.
– 18 –
Oddział 2
Europejskie zgrupowania interesów gospodarczych
§ 31. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla europejskiego zgrupowania interesów
gospodarczych wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „europejskie
zgrupowanie interesów gospodarczych”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – firmę, pod którą europejskie zgrupowanie interesów
gospodarczych działa,
d)
w polu czwartym – dane o poprzedniej rejestracji europejskiego zgrupowania
interesów gospodarczych w innym państwie, co obejmuje: oznaczenie państwa,
nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy europejskie zgrupowanie interesów
gospodarczych prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na
podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych
zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju
z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych
zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju do
poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane oddziałów posiadanych przez europejskie zgrupowanie
interesów gospodarczych:
a)
w polu pierwszym – firmę oddziału,
– 19 –
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o umowie: w polu pierwszym – informacje o zawarciu
lub zmianie umowy europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych, co obejmuje:
datę zawarcia lub zmiany umowy oraz, jeżeli umowa została zawarta w formie aktu
notarialnego – oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany
umowy – także oznaczenie zmienionych paragrafów umowy, a w wypadku ustalenia
nowego tekstu umowy spółki – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym – okres, na jaki europejskie zgrupowanie interesów
gospodarczych zostało utworzone; jeżeli europejskie zgrupowanie interesów
gospodarczych zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane członków europejskiego zgrupowania interesów
gospodarczych:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d)
w polu czwartym – numer KRS,
e)
w polu piątym – formę prawną (w języku państwa siedziby),
f)
w polu szóstym – siedzibę statutową lub miejsce zamieszkania członka
europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych,
g)
w polu siódmym – adres członka europejskiego zgrupowania interesów
gospodarczych,
h)
w polu ósmym – oznaczenie państwa, nazwę rejestru, w którym członek
europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych jest zarejestrowany, nazwę
organu prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze,
i)
w polu dziewiątym – wzmiankę o klauzulach zwalniających członka europejskiego
zgrupowania interesów gospodarczych od odpowiedzialności za długi i inne
zobowiązania powstałe przed przystąpieniem do europejskiego zgrupowania
interesów gospodarczych,
d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3
ustawy, co obejmuje: rozwiązanie lub unieważnienie spółki,
b)
w polu drugim – informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki, co obejmuje:
wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie lub unieważnienie
nastąpiło orzeczeniem sądu czy uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę
sprawy, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta
w formie aktu notarialnego, to datę sporządzenia aktu notarialnego zawierającego
uchwałę, oznaczenie notariusza, numer repertorium;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu lub przekształceniu spółki:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
–
przekształcenie w inną spółkę handlową,
–
przejęcie przez inną spółkę,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia lub przekształcenia spółki oraz
informacje o uchwale,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotu przejmującego spółkę lub podmiotu
powstałego w wyniku połączenia lub przekształcenia spółki:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 16 –
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
– 17 –
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 29. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1 lub
podrubryce 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane
dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
§ 30. Dla spółki przekształcanej lub podlegającej połączeniu dane wpisywane w rubryce
3 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały
o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 rubryki 3 wpisuje się na
wniosek lub z urzędu, jeżeli spółka jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do
rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.
– 18 –
Oddział 2
Europejskie zgrupowania interesów gospodarczych
§ 31. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla europejskiego zgrupowania interesów
gospodarczych wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „europejskie
zgrupowanie interesów gospodarczych”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – firmę, pod którą europejskie zgrupowanie interesów
gospodarczych działa,
d)
w polu czwartym – dane o poprzedniej rejestracji europejskiego zgrupowania
interesów gospodarczych w innym państwie, co obejmuje: oznaczenie państwa,
nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy europejskie zgrupowanie interesów
gospodarczych prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na
podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych
zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju
z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych
zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju do
poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane oddziałów posiadanych przez europejskie zgrupowanie
interesów gospodarczych:
a)
w polu pierwszym – firmę oddziału,
– 19 –
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o umowie: w polu pierwszym – informacje o zawarciu
lub zmianie umowy europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych, co obejmuje:
datę zawarcia lub zmiany umowy oraz, jeżeli umowa została zawarta w formie aktu
notarialnego – oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany
umowy – także oznaczenie zmienionych paragrafów umowy, a w wypadku ustalenia
nowego tekstu umowy spółki – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym – okres, na jaki europejskie zgrupowanie interesów
gospodarczych zostało utworzone; jeżeli europejskie zgrupowanie interesów
gospodarczych zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane członków europejskiego zgrupowania interesów
gospodarczych:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d)
w polu czwartym – numer KRS,
e)
w polu piątym – formę prawną (w języku państwa siedziby),
f)
w polu szóstym – siedzibę statutową lub miejsce zamieszkania członka
europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych,
g)
w polu siódmym – adres członka europejskiego zgrupowania interesów
gospodarczych,
h)
w polu ósmym – oznaczenie państwa, nazwę rejestru, w którym członek
europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych jest zarejestrowany, nazwę
organu prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze,
i)
w polu dziewiątym – wzmiankę o klauzulach zwalniających członka europejskiego
zgrupowania interesów gospodarczych od odpowiedzialności za długi i inne
zobowiązania powstałe przed przystąpieniem do europejskiego zgrupowania
interesów gospodarczych,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik
-
2094-cz-I
› Pobierz plik