eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1991
  • Data wpłynięcia: 2013-12-02
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-03-14
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 486

1991

7. Wskazanie źródeł finansowania
Uwzględniając fakt, że Krajowy Punkt Kontaktowy będzie stanowić rozwiązanie
techniczne dla automatycznego przekazywania zapytań od krajowych podmiotów
uprawnionych oraz dla przyjmowania zapytań od państw członkowskich UE
i udzielania na nie odpowiedzi z centralnej ewidencji pojazdów, należy zaznaczyć, że
koszty dostosowania systemu informatycznego centralnej ewidencji pojazdów
i centralnej ewidencji kierowców do wymogów dyrektywy Parlamentu Europejskiego
i Rady 2011/82/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie ułatwień w zakresie
transgranicznej wymiany informacji dotyczących przestępstw lub wykroczeń
związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego – w zakresie budowy takiej
funkcjonalności – będą mogły być pokryte z Funduszu CEPiK, którego środki
przeznacza się m.in. na finansowanie wydatków związanych z rozwojem
i funkcjonowaniem centralnej ewidencji pojazdów.
Koszty budowy systemu Krajowego Punktu Kontaktowego zostaną sfinansowane
w ramach limitu wydatków Funduszu CEPiK, przeznaczonych na rozwój systemu,
planowanych na lata 2013–2015. Należy bowiem mieć na względzie, iż Krajowy Punkt
Kontaktowy będzie częścią struktur nowego CEPiK 2.0. W 2012 r. w związku
z planowaną gruntowną przebudową systemu informatycznego CEPiK zmniejszono
wydatki funduszu celowego, ograniczając je jedynie do zapewnienia bezpiecznej
eksploatacji bieżącej wersji sytemu informatycznego do końca 2015 r. Dzięki temu stan
Funduszu CEPiK na koniec 2012 r. wyniósł 124,3 mln zł. Przewiduje się, iż wydatki
na rozwój CEPiK w latach 2013–2015 nie powinny przekroczyć 150 mln zł.
Ww. kwota oszczędności w wysokości 124,3 mln zł będzie stanowić źródło
finansowania kosztów budowy oraz utrzymania systemu Krajowego Punktu
Kontaktowego po stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
Koszty utrzymania Krajowego Punktu Kontaktowego będą pokrywane ze środków stale
zgromadzonych na koncie Funduszu Celowego CEPiK. Opłata entrance fee zostanie
pokryta ze środków Funduszu Celowego CEPiK.
W związku z tym, że proponowane zmiany będą finansowane z Funduszu CEPiK, nie
przewiduje się finansowania zmian w oparciu o środki europejskie w ramach
perspektywy 2014–2020.
16

Ze względu na udostępnienie strażom gminnym/miejskim nieodpłatnej aplikacji
klienckiej, umożliwiającej bezkosztowe uzyskiwanie informacji za pośrednictwem
Krajowego Punktu Kontaktowego, a także możliwość bezkosztowej realizacji
obowiązku przesyłania informacji do ministra spraw wewnętrznych, w sposób opisany
w pkt 3, nie zachodzi potrzeba wskazania źródeł finansowania kosztów dla budżetów
jednostek samorządu terytorialnego w tym zakresie.
Wydatki Inspekcji Transportu Drogowego w zakresie pełnego dostosowania do
wymiany danych z Krajowym Punktem Kontaktowym będą sfinansowane w ramach
limitu wydatków planowanych corocznie dla danej części budżetowej, bez konieczności
jego dodatkowego zwiększenia.
W przypadku kosztów po stronie podmiotów uprawnionych, będą mogły one zostać
sfinansowane w ramach limitu wydatków planowanych corocznie dla właściwej części
budżetowej, bez konieczności jego dodatkowego zwiększenia.















4-11-dg
17



TABELA ZGODNOŚCI

1.
nr celex / nr naturalny / zmiany dyrektywy


32011L0082


2011/82/UE



2.
tytuł dyrektywy


Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/82/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie ułatwień w zakresie transgranicznej wymiany
informacji dotyczących przestępstw lub wykroczeń związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego

3.
organ bądź organy administracji rządowej odpowiedzialne za transpozycję dyrektywy


Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej

4.
wykaz aktów normatywnych transponujących przepisy dyrektywy


Projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw




organ / organy




administracji

5.
przepis
przepis polski
rządowej
ocena stanu transpozycji
dyrektywy
(jednostka redakcyjna/akt normatywny)
odpowiedzialne
za transpozycję
dyrektywy

2

art. 1

Ministerstwo
Nie wymaga transpozycji
Transportu,
Budownictwa i
Gospodarki
Morskiej

art. 2
Art. 1 pkt 4 projekt ustawy o zmianie
Ministerstwo
Pełna transpozycja
ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz
Transportu,
niektórych innych ustaw (nowy art. 80k ust. Budownictwa i
6 ustawy PRD)
Gospodarki
Morskiej

art. 3

Ministerstwo
Nie wymaga transpozycji
Transportu,
Budownictwa i
Gospodarki
Morskiej

art. 4 ust. 1
Art. 1 pkt 4 projekt ustawy o zmianie
Ministerstwo
Pełna transpozycja
ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz
Transportu,
niektórych innych ustaw (nowy art. 80k ust. Budownictwa i
3 i 5 oraz art. 80o ustawy PRD)
Gospodarki
Morskiej,
Ministerstwo
Spraw
Wewnętrznych

art. 4 ust. 2
Art. 1 pkt 4 projekt ustawy o zmianie
Ministerstwo
Pełna transpozycja
ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz
Transportu,
niektórych innych ustaw (nowy art. 80m
Budownictwa i
pkt 1 i 2, art. 80l ust. 2, art. 80k ust. 4, art.
Gospodarki
80n ustawy PRD)
Morskiej

art. 4 ust. 3
Art. 1 pkt 4 projekt ustawy o zmianie
Ministerstwo
Pełna transpozycja
ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz
Transportu,
niektórych innych ustaw (nowy art. 80k ust. Budownictwa i
1 i 2 ustawy PRD)
Gospodarki
Morskiej

3

art. 4 ust. 4
Art. 1 pkt 4 projekt ustawy o zmianie
Ministerstwo
Pełna transpozycja
ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz
Transportu,
niektórych innych ustaw (nowy art. 80l
Budownictwa i
ustawy PRD)
Gospodarki
Morskiej

art. 4 ust. 5

MTBiGM
Nie wymaga transpozycji

art. 5

Ministerstwo
Pełna transpozycja. Postepowania będą prowadzone w oparciu

Transportu,
o obecnie obowiązujące przepisy KPK i KPW. Ww. kodeksy
Budownictwa i
zostaną notyfikowane w Bazie KŚW jako akty implementujące
Gospodarki
niniejszą dyrektywę.
Morskiej

art. 6
Art. 1 pkt 4 projektu ustawy o zmianie
Ministerstwo
Pełna transpozycja
ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz
Transportu,
niektórych innych ustaw (nowy art. 80p
Budownictwa i
ustawy PRD)
Gospodarki
Morskiej

art. 7
Art. 1 pkt 4 projektu ustawy o zmianie
Ministerstwo
Pełna transpozycja
ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz
Transportu,
niektórych innych ustaw (nowy art. 80q
Budownictwa i
ustawy PRD)
Gospodarki
Morskiej

art. 8
-
-
Nie wymaga transpozycji

art. 9
-
-
Nie wymaga transpozycji

art. 10
-
-
Nie wymaga transpozycji

art. 11
-
-
Nie wymaga transpozycji

art. 12

MTBiGM
Nie wymaga transpozycji

art. 13
-
-
Nie wymaga transpozycji

art. 14
-
-
Nie wymaga transpozycji

Załącznik 1
Art. 1 pkt 4 projektu ustawy o zmianie
MTBiGM
Pełna transpozycja
ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz
niektórych innych ustaw (nowy art. 80o
ustawy PRD)

Załącznik 2


Nie wymaga transpozycji


strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: