Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie tymi wyrobami i organizacji rynku wina
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie tymi wyrobami i organizacji rynku wina
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1793
- Data wpłynięcia: 2013-10-02
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie tymi wyrobami i organizacji rynku wina
- data uchwalenia: 2013-11-22
- adres publikacyjny: Dz.U. 2014 r. poz. 23
1793
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie wzorów formularzy
deklaracji składanych przez producentów wyrobów winiarskich, przedsiębiorców
prowadzących działalność gospodarczą w zakresie wyrobu i rozlewu tych wyrobów oraz
wprowadzających te wyroby do obrotu stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 35
ust. 7 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie tymi
wyrobami i organizacji rynku wina (Dz. U. Nr 120, poz. 690 i Nr 171, poz. 1016 oraz
z 2013 r. poz. ...).
Wydanie projektowanego rozporządzenia wynika ze zmiany art. 35 ust. 1 pkt 1 i 4
oraz art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich,
obrocie tymi wyrobami i organizacji rynku wina, dokonanej ustawą z dnia ... o zmianie
ustawy o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie tymi wyrobami i organizacji
rynku wina (Dz. U. poz. ...).
Projektowane rozporządzenie wdraża przepisy rozporządzenia Komisji (WE)
nr 436/2009 z dnia 26 maja 2009 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania
rozporządzenia Rady (WE) nr 479/2008 w odniesieniu do rejestru winnic, obowiązkowych
deklaracji i sporządzania informacji na potrzeby monitorowania rynku, dokumentów
towarzyszących przewozowi produktów i rejestrów prowadzonych w sektorze wina (Dz. Urz.
UE L 128 z 27.05.2009, str. 15, z późn. zm.). Rozporządzenie to określa zasady sporządzenia
formularzy do gromadzenia informacji, które są przekazywane Komisji Europejskiej.
Projekt rozporządzenia wykonuje postanowienia Unii Europejskiej i w związku z tym
nie podlega procedurze notyfikacji aktów prawnych określonej w przepisach rozporządzenia
Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego
systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65,
poz. 597).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z 2009 r. Nr 42, poz. 337 oraz
z 2011 r. Nr 106, poz. 622) projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony na stronie
internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz
Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji. W Biuletynach Informacji
Publicznej zostały również udostępnione wszelkie dokumenty dotyczące prac nad projektem
rozporządzenia.
Rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej.
Rozporządzenie zostanie ujęte w Wykazie prac legislacyjnych Ministra Rolnictwa
i Rozwoju Wsi.
13
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje rozporządzenie
Projektowane rozporządzenie dotyczy podmiotów wyrabiających wino z przeznaczeniem do
obrotu, przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie wyrobu lub
rozlewu wyrobów winiarskich, osób dostarczających winogrona lub moszcz winogronowy
tym przedsiębiorcom, przedsiębiorców posiadających zezwolenie na obrót hurtowy, o którym
mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, z późn. zm.).
Wprowadzenie nowych wzorów formularzy dla ww. podmiotów wynika ze zmiany przepisów
Unii Europejskiej określających zasady sporządzenia formularzy do gromadzenia informacji,
które następnie są przekazywane Komisji Europejskiej.
2. Wpływ rozporządzenia na sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody
i wydatki budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
3. Wpływ rozporządzenia na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
4. Wpływ rozporządzenia na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na
konkurencyjność polskiego rolnictwa na wspólnym rynku Unii Europejskiej.
5. Wpływ rozporządzenia na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rozwój
regionalny.
6. Konsultacje społeczne
Rozporządzenie zostanie skonsultowane z następującymi organizacjami:
1) Business Centre Club;
2) Federacją Branżowych Związków Producentów Rolnych;
14
3) Federacją Regionów i Komisji Zakładowych Solidarność '80;
4) Federacją Związków Pracodawców-Dzierżawców i Właścicieli Rolnych;
5) Forum Związków Zawodowych;
6) Fundacją Polski Instytut Winorośli i Wina;
7) Krajową Izbą Gospodarczą „Przemysł Spożywczy”;
8) Krajową Radą Izb Rolniczych;
9) Krajową Radą Spółdzielczą;
10) Krajową Radą Winiarstwa i Miodosytnictwa;
11) Krajowym Sekretariatem Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego NSZZ Solidarność '80;
12) Krajowym Związkiem Rewizyjnym Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych;
13) Krajowym Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych;
14) Krajowym Związkiem Zrzeszeń Plantatorów Owoców i Warzyw;
15) Niezależnym Samorządnym Związkiem Zawodowym Solidarność '80;
16) NSZZ „Solidarność” Komisją Krajową;
17) NSZZ Rolników Indywidualnych „Solidarność”;
18) Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych Rolników i Organizacji
Rolniczych, Oddział Siedlce;
19) Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych;
20) Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Plantatorów Winorośli i Producentów Wina;
21) Polską Federacją Producentów Żywności;
22) Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych „LEWIATAN”;
23) Pracodawcami Rzeczypospolitej Polskiej;
24) Radą Gospodarki Żywnościowej;
25) Sekcją Krajowa NSZZ Solidarność Pracowników ODR;
26) Sekretariatem Przemysłu Spożywczego NSZZ „Solidarność”;
27) Sekretariatem Rolnictwa Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”;
28) Stowarzyszeniem Małopolskie Forum Winne;
29) Stowarzyszeniem Winiarzy Podkarpacia;
30) Stowarzyszeniem Winnic Doliny Sanu;
32) Zielonogórskim Stowarzyszeniem Winiarskim;
33) Zrzeszeniem Pszczelarzy „APIPOL”;
34) Związkiem Rzemiosła Polskiego;
35) Związkiem Sadowników Polskich – Sekcją Winoroślarską;
36) Związkiem Zawodowym Centrum Narodowe Młodych Rolników;
15
37) Związkiem Zawodowym Pracowników Rolnictwa w RP;
38) Związkiem Zawodowym Rolnictwa „Samoobrona”;
39) Związkiem Zawodowym Rolników „Ojczyzna”;
40) Związkiem Zawodowym Rolników i Obszarów Wiejskich „REGIONY”;
41) Związkiem Zawodowym Rolników RP „Solidarni”;
42) Związkiem Zawodowym Wsi i Rolnictwa „Solidarność Wiejska”.
08/37rch
16
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1793
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei