eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy wprowadzenia kolejnego etapu procesu zmian legislacyjnych w obszarze informatyzacji i cyfryzacji podmiotów realizujących zadania publiczne

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1637
  • Data wpłynięcia: 2013-08-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-01-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 183

1637

przyniosłoby korzyści społeczne w pierwszym roku w wysokości
ok. 1089 tys. zł .
Z kolei zwiększenie liczby miejsc, w których można dokonać potwierdzenia
profilu zaufanego, gdyby przyczyniło się do zmniejszenia obecnej różnicy
miedzy liczbą użytkowników a liczbą profili zaufanych o jedną czwartą w ciągu
roku) – tj. o ok. 50 tys. – przyniosłoby łączne korzyści społeczne w wysokości
ok. 1,800 tys. zł w pierwszym roku.
2) Umożliwienie
szerszego stosowania elektronicznej drogi wymiany
korespondencji z sądami
Oprócz rozpowszechnienia stosowania profili zaufanych, ustawa przyczyni się
także do zwiększenia wykorzystania elektronicznej drogi komunikacji
z urzędami i z sądami.
W kwestii korespondencji z sądami administracyjnymi, przy analogicznych
założeniach, jak przyjęte w cz. III pkt 7 do obliczenia korzyści po stronie sądu,
korzyść społeczna osiągana w ciągu roku wyniesie ok. 1021 tys. zł.
V. Wpływ regulacji na rynek pracy
Nie przewiduje się istotnego wpływu projektowanej regulacji na rynek pracy.
Proponowane rozwiązania będą skutkować zmniejszeniem kosztów kontaktu
z podmiotami realizującymi zadania publiczne. Może to przełożyć się na wzrost
efektywności działania przedsiębiorstw i w konsekwencji zwiększenie zatrudnienia.
Brak jest jednak danych, które wskazywałyby na zależność między stopniem
informatyzacji sektora publicznego a zatrudnieniem w gospodarce.
Wpływ ustawy na zatrudnienie w podmiotach realizujących zadania publiczne jest
trudny do jednoznacznego określenia. W początkowym okresie ustawa nie powinna

24) Całkowita korzyść obliczona zgodnie z metodologią opisaną w pkt III ppkt 1– szacunek wartości
finansowej osiąganych korzyści oraz w pkt IV ppkt 1 dla wpływu profili zaufanych na dokumenty
przesyłane drogą elektroniczną.
25) W lutym 2013 r. na ePUAP aktywnych było ok. 107 tys. profili zaufanych oraz ok. 313 tys.
użytkowników. Część użytkowników stanowiły jednostki administracji publicznej, jednak znaczną
większość stanowiły osoby, które dokonały rejestracji przez Internet, jednak nie dokonały
potwierdzenia profilu zaufanego w odpowiedniej placówce. Przyjęto założenie, że dzieje się tak
często w związku ze stosunkowo niewielką liczbą punktów, w których można dokonać potwierdzenia
profilu zaufanego.
26) Metodologia analogiczna do opisanej w przypisie 23.
27) Komunikacja elektroniczna będzie wykorzystywana w przypadku 7% spraw, w ramach sprawy
przekazywane będzie średnio 5 pism. Roczna liczba spraw na poziomie z 2011 r.

53

mieć wpływu na zatrudnienie w administracji. Rozszerzenie katalogu usług
dostępnych za pośrednictwem ePUAP będzie oznaczać zmniejszenie obciążenia
pracowników wynikającego z przyjmowania mniejszej liczby interesantów
i mniejszej
liczby
dokumentów przetwarzanych ręcznie. Zostanie to
w początkowym okresie zrównoważone przez zwiększenie obciążenia związanego
ze wzrostem liczby spraw zgłaszanych elektronicznie. Natomiast w dłuższej
perspektywie liczba stanowisk obsługowych niezbędnych do realizowania zadań
może zmniejszyć się.
VI. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Proponowana regulacja nie będzie miała bezpośredniego wpływu na sytuację
i rozwój regionalny.


























54




08/02rch
55

Projekt
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI i CYFRYZACJI)
z dnia
w sprawie trybu przeprowadzania konkursu oraz kryteriów, sposobu i trybu
przeznaczania oraz rozliczania środków finansowych na informatyzację

Na podstawie art. 12h ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235) zarządza się, co
następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) tryb przeprowadzania konkursu oraz kryteria, sposób i tryb przeznaczania oraz
rozliczania środków finansowych na dofinansowanie projektów i przedsięwzięć,
o których mowa w art. 12c ust. 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne, zwanej dalej „ustawą”, w tym:
a) sposób oceny wniosków o dofinansowanie projektów i przedsięwzięć,
b) sposób oceny realizacji projektów i przedsięwzięć, zgodnie z warunkami
określonymi w umowie, o której mowa w art. 12f ust. 1 ustawy;
2) wzór wniosku o dofinansowanie;
3) wzór raportu rocznego z przebiegu realizacji projektów i przedsięwzięć oraz
rozliczenia przyznanych środków finansowych;
4) wzór raportu końcowego z przebiegu realizacji projektów i przedsięwzięć oraz
rozliczenia przyznanych środków finansowych.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) minister – ministra właściwego do spraw informatyzacji;
2) ministerstwo – urząd obsługujący ministra właściwego do spraw informatyzacji;
3) projekt – projekt informatyczny o publicznym zastosowaniu, o którym mowa w art. 12c
ust. 1 pkt 1 ustawy;

1) Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działami administracji rządowej – administracja publiczna,
informatyzacja, łączność, wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, na podstawie § 1 ust. 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. Nr 248, poz. 1479).
4) przedsięwzięcie – przedsięwzięcie wspierające rozwój społeczeństwa informacyjnego,
o którym mowa w art. 12c ust. 1 pkt 2 ustawy;
5) komisja – komisje konkursową, o które mowa w art. 12d ustawy.
§ 3. 1. Podmioty publiczne, wskazane w ogłoszeniu o konkursie, o którym mowa w art. 12c
ust. 2 ustawy, składają wnioski o dofinansowanie w postaci papierowej lub elektronicznej,
w tym za pośrednictwem ePUAP.
2. Wyznaczony przez ministra termin składania wniosków o dofinansowanie nie może być
krótszy niż 30 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej na
stronie podmiotowej ministra.
3. Wnioski złożone po terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
§ 4. Wzór wniosku o dofinansowanie określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 5. 1. Środki na dofinansowanie projektów i przedsięwzięć są przekazywane podmiotom
publicznym wyłonionym w drodze konkursu.
2. Sposób i tryb przekazania środków, o których mowa w ust. 1, określa umowa, o której
mowa w art. 12f ust. 1 ustawy.
§ 6. 1. Wniosek o dofinansowanie ocenia komisja konkursowa, o której mowa w art. 12d
ustawy, uwzględniając kryteria wskazane w ogłoszeniu o konkursie, o którym mowa art. 12c
ustawy.
2. Ocena sporządzona przez komisję konkursową zawiera liczbę przyznanych punktów,
propozycję przyznania środków finansowych albo odmowy ich przyznania oraz uzasadnienie.
3. Komisja może wezwać wnioskodawcę do złożenia wyjaśnień dotyczących treści wniosku
o dofinansowanie.
§ 7. 1. Ocena realizacji projektów lub przedsięwzięć następuje na podstawie raportów
rocznych i raportu końcowego z wykonania zadań oraz wydatkowania środków finansowych.
2. Podmiot publiczny, który otrzymał dofinansowanie składa do ministerstwa:
1) raport roczny, sporządzony według wzoru określonego w załączniku nr 2 do
rozporządzenia, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku, w którym
udzielono dofinansowania;
2

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 28

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: