Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Policji, ustawy o Straży Granicznej, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o Biurze Ochrony Rządu, ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, ustawy o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego, ustawy o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego, ustawy o Służbie Więziennej oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy zmiany zasady ustalania wysokości uposażenia funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, BOR, CBA, SKW oraz SWW, ABW, AW, Służby Więziennej oraz żołnierzy zawodowych należnego w okresie choroby, zbliżonej do zasad w systemie powszechnym
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1497
- Data wpłynięcia: 2013-06-18
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Policji, ustawy o Straży Granicznej, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o Biurze Ochrony Rządu, ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, ustawy o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego, ustawy o Służbie Więziennej oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-01-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 502
1497
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projektowane rozporządzenie będzie miało wpływ na funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego.
2. Konsultacje społeczne
Projektowana regulacja stosownie do wymogów art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r.
o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414,
z 2009 r. Nr 42, poz. 337 oraz z 2011 r. Nr 106, poz. 622 i Nr 161, poz. 966) zostanie zamieszczona w
wersji elektronicznej na stronie podmiotowej Rządowego Centrum Legislacji, w zakładce Rządowy
Proces Legislacyjny.
3. Wpływ projektowanej regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Projektowana regulacja nie wpłynie na sektor finansów publicznych oraz nie spowoduje skutków
finansowych dla budżetu państwa oraz dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
4.Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość,
w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy, konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
31/05/BS
4
Projekt
ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia
w sprawie warunków przyznawania funkcjonariuszom Agencji Wywiadu nagród uznaniowych
i zapomóg
Na podstawie art. 125 ust. 2 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. z 2010 r. Nr 29, poz. 154w, z późn. zm.) zarządza się,
co następuje:
§ 1. 1. Funkcjonariuszowi Agencji Wywiadu, zwanemu dalej „funkcjonariuszem”, można przyznać
nagrodę uznaniową za uzyskiwanie znaczących wyników w służbie, wykonywanie zadań służbowych
w szczególnie trudnych warunkach lub wymagających znacznego nakładu pracy, zaangażowania i
odpowiedzialności, a także w razie dokonania czynu świadczącego o odwadze funkcjonariusza.
2. Wysokość nagrody uznaniowej powinna być adekwatna do osiągnięć funkcjonariusza, o których
mowa w ust. 1.
§ 2. 1. Funkcjonariuszowi, którego warunki bytowe uległy pogorszeniu wskutek zdarzeń losowych
powodujących potrzebę poniesienia dodatkowych wydatków pieniężnych, można przyznać zapomogę
pieniężną. Przy określaniu wysokości zapomogi uwzględnia się wszystkie udokumentowane
okoliczności mające wpływ na sytuację materialną funkcjonariusza i jego rodziny.
2. Zapomogę pieniężną można przyznać również w związku ze śmiercią funkcjonariusza członkom
jego rodziny uprawnionym do policyjnej renty rodzinnej na podstawie ustawy z dnia 18 lutego 1994 r.
o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego
Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i
Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2004 r. Nr 8, poz. 67, z późn. zm.).
§ 3. 1. Podstawę do wypłaty nagrody uznaniowej i zapomogi stanowi dokument sporządzony na
piśmie przez kierownika jednostki organizacyjnej Agencji Wywiadu.
2. Obniżenie lub odmowa przyznania nagrody rocznej następuje w formie rozkazu personalnego.
§ 4. Nagrodę uznaniową oraz zapomogę przyznaje:
1) funkcjonariuszowi - kierownik jednostki organizacyjnej Agencji Wywiadu właściwy ze
względu na miejsce pełnienia służby przez funkcjonariusza;
2) zastępcom Szefa Agencji Wywiadu, kierownikom jednostek organizacyjnych Agencji
Wywiadu oraz ich zastępcom - Szef Agencji Wywiadu;
3) Szefowi Agencji Wywiadu - Prezes Rady Ministrów.
§ 5. 1. Nagrody uznaniowe są przyznawane z własnej inicjatywy osób, o których mowa w § 4, lub na
wniosek bezpośredniego przełożonego funkcjonariusza.
1
2. Zapomogę przyznaje się na uzasadniony wniosek funkcjonariusza. W uzasadnionych przypadkach
zapomogę może przyznać kierownik jednostki organizacyjnej Agencji Wywiadu z własnej inicjatywy,
w tym również na wniosek bezpośredniego przełożonego funkcjonariusza.
§ 6. W sprawach o przyznanie nagrody uznaniowej lub zapomogi, dla których wnioski zostały złożone
przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, stosuje się przepisy dotychczasowe.
§ 7. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PREZES
RADY MINISTRÓW
2
UZASADNIENIE
Projektowane rozporządzeniestanowi wykonanie upoważnienia ustawowego na podstawie
art. 125 ust. 2 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji
Wywiadu (Dz. U. Nr 74, poz. 676, z późn. zm.). Potrzeba przygotowania projektu rozporządzenia
związana jest z planowaną zmianą brzmienia wymienionego upoważnienia ustawowego dla Prezesa
Rady Ministrów, zawartą w przepisach projektowanej ustawy z dnia ... o zmianie ustawy o Policji,
ustawy o Straży Granicznej, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o Biurze Ochrony Rządu,
ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, ustawy o służbie
wojskowej żołnierzy zawodowych, ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, ustawy o Służbie
Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego, ustawy o służbie funkcjonariuszy
Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego, ustawy o Służbie
Więziennej oraz niektórych innych ustaw.
Projektowane rozporządzenie — w części dotyczącej warunków przyznawania
funkcjonariuszom Agencji Wywiadu nagród uznaniowych i zapomóg — jest oparte na
dotychczasowych rozwiązaniach prawnych zawartych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów
z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie warunków przyznawania funkcjonariuszom Agencji Wywiadu
nagród rocznych, nagród uznaniowych i zapomóg (Dz. U. Nr 215, poz. 1822, z późn. zm.). W związku
z koniecznością dostosowania obowiązującego stanu prawnego do zmienionych norm ustawowych,
w projektowanym rozporządzeniu usunięto zespół przepisów dotyczących nagród rocznych oraz
wprowadzono niezbędne zmiany redakcyjne.
Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych, w związku z tym nie podlega
procedurze notyfikacji, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U.
Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.). Projekt rozporządzenia nie wymaga przedłożenia właściwym
instytucjom i organom Unii Europejskiej lub Europejskiemu Bankowi Centralnemu w celu uzyskania
opinii, dokonania konsultacji lub uzgodnień.
Zakres przedmiotowej regulacji nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
3
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projektowane rozporządzenie będzie miało wpływ na funkcjonariuszy Agencji Wywiadu.
2. Konsultacje społeczne
Projektowana regulacja stosownie do wymogów art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r.
o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414,
z 2009 r. Nr 42, poz. 337 oraz z 2011 r. Nr 106, poz. 622 i Nr 161, poz. 966) zostanie zamieszczona w
wersji elektronicznej na stronie podmiotowej Rządowego Centrum Legislacji, w zakładce Rządowy
Proces Legislacyjny.
3. Wpływ projektowanej regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Projektowana regulacja nie wpłynie na sektor finansów publicznych oraz nie spowoduje skutków
finansowych dla budżetu państwa oraz dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
4.Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość,
w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy, konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
30/05/BS
4
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1497
› Pobierz plik