eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

Rządowy projekt ustawy o udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

projekt dotyczy: zasad i trybu postępowania podczas udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie, ocenach oddziaływania na środowisko oraz zasady udziału społeczeństwa w ochronie środowiska oraz powołania Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którego celem będzie usprawnienie procesu zarządzania środowiskiem. Projekt wprowadza zapis, że przedsięwzięcia mogące znacząco lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko oraz na obszary Natura 2000 wymagać będą przeprowadzenia oceny w ramach której określone zostaną: środowisko, zdrowie i warunki życia ludzi, dobra materialne, zabytki, dostępność kopalin, sposoby zapobiegania i zmniejszania negatywnego wpływu na środowisko przewidzianych inwestycji oraz zakres monitoringu przedsięwzięcia

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 768
  • Data wpłynięcia: 2008-07-18
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
  • data uchwalenia: 2008-10-03
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 199, poz. 1227

768

85


Art. 113. 1. Uwagi i wnioski dotyczące karty informacyjnej przedsię-
wzięcia złożone przez państwo uczestniczące w postępowaniu w sprawie
transgranicznego oddziaływania na rodowisko, rozpatruje się przy wydawaniu
postanowień, o których mowa w art. 65 ust. 1 i art. 71 ust. 3.
2.
Uwagi
i
wnioski
złożone przez państwo uczestniczące
w postępowaniu w sprawie transgranicznego oddziaływania na rodowisko,
w tym wyniki konsultacji, o których mowa w art. 112, rozpatruje się i uwzględnia
przy wydawaniu decyzji.
3. Wydanie decyzji, o których mowa w art. 106 ust. 1 pkt 1, nie
powinno nastąpić przed zakończeniem postępowania w sprawie transgranicz-
nego oddziaływania na rodowisko.


Art. 114. Generalny Dyrektor Ochrony rodowiska przekazuje państwu
uczestniczącemu w postępowaniu w sprawie transgranicznego oddziaływania
na rodowisko wydaną decyzję, o której mowa w art. 106 ust. 1 pkt 1.

Rozdział 3
Postępowanie w sprawie transgranicznego oddziaływania pochodzącego
z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku projektów polityk,
strategii, planów i programów


Art. 115. 1. W przypadku stwierdzenia możliwo ci znaczącego trans-
granicznego oddziaływania na rodowisko na skutek realizacji dokumentu,
o którym mowa w art. 48 lub 51, organ administracji opracowujący projekt tego
dokumentu niezwłocznie informuje Generalnego Dyrektora Ochrony rodowi-
ska o możliwo ci transgranicznego oddziaływania na rodowisko skutków reali-
zacji tego dokumentu i przekazuje mu projekt dokumentu wraz z prognozą od-
działywania na rodowisko.
2.
Projekt
dokumentu
oraz
prognozę oddziaływania na rodo-
wisko, w czę ci która umożliwi państwu, na którego terytorium realizacja projek-
tu może oddziaływać, ocenę możliwego znaczącego transgranicznego oddzia-
ływania na rodowisko, sporządza się w języku tego państwa.

86
3.
Generalny
Dyrektor
Ochrony rodowiska po uzyskaniu
informacji o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na rodowisko projektu
dokumentu, o którym mowa w art. 48 lub 51, niezwłocznie powiadamia o tym
państwo, na którego terytorium realizacja projektu dokumentu może oddziały-
wać, załączając do powiadomienia projekt tego dokumentu wraz z prognozą
oddziaływania na rodowisko.
4.
Generalny
Dyrektor
Ochrony
rodowiska w powiadomieniu
o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na rodowisko proponuje termin na
odpowiedź, czy państwo, o którym mowa w ust. 3, jest zainteresowane uczestnic-
twem w postępowaniu w sprawie transgranicznego oddziaływania na rodowisko.
Art.
116.


Jeżeli państwo, o którym mowa w art. 115 ust. 3, powiadomi,
że jest zainteresowane uczestnictwem w postępowaniu w sprawie trans-
granicznego oddziaływania na rodowisko, Generalny Dyrektor Ochrony
rodowiska, w porozumieniu z organem administracji przeprowadzającym stra-
tegiczną ocenę oddziaływania na rodowisko, uzgadnia z tym państwem termi-
ny etapów postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na rodo-
wisko, biorąc pod uwagę konieczno ć zapewnienia możliwo ci udziału w postę-
powaniu wła ciwych organów oraz społeczeństwa tego państwa.
Art.
117.
1.
Organ
administracji
przeprowadzający strategiczną ocenę
oddziaływania na rodowisko prowadzi, za po rednictwem Generalnego Dyrek-
tora Ochrony rodowiska, konsultacje z państwem, na którego terytorium może
oddziaływać realizacja projektu dokumentu, o którym mowa w art. 48 lub 51.
Konsultacje dotyczą rodków eliminowania lub ograniczania transgranicznego
oddziaływania na rodowisko.
2.
Generalny
Dyrektor
Ochrony rodowiska może przejąć
prowadzenie konsultacji, o których mowa w ust. 1, jeżeli uzna to za celowe ze
względu na wagę lub zawiło ć sprawy.
3.
W
konsultacjach,
o
których mowa w ust. 1, uczestniczy
Generalny Dyrektor Ochrony rodowiska, a w konsultacjach, o których mowa
w ust. 2, organ administracji przeprowadzający strategiczną ocenę oddziaływa-
nia na rodowisko.

87
Art.
118.
1.
Wyniki
konsultacji,
o których mowa w art. 117, rozpatruje
się przed przyjęciem dokumentu, o którym mowa w art. 48 lub 51.
2. Przyjęcie dokumentu, o którym mowa w art. 48 lub 51, nie
powinno nastąpić przed zakończeniem postępowania w sprawie transgranicz-
nego oddziaływania na rodowisko.


Art. 119. Generalny Dyrektor Ochrony rodowiska przekazuje państwu
uczestniczącemu w postępowaniu w sprawie transgranicznego oddziaływania
na rodowisko dokument, o którym mowa w art. 48 lub 51, wraz z podsumowa-
niem, o którym mowa w art. 58 ust. 2.

Rozdział 4
Postępowanie w przypadku oddziaływania pochodzącego z zagranicy


Art. 120. Generalny Dyrektor Ochrony rodowiska po otrzymaniu
dokumentów zawierających informacje o:
1) przedsięwzięciu podejmowanym poza terytorium Rze-
czypospolitej Polskiej, którego realizacja może oddzia-
ływać na rodowisko na jej terytorium,
2) projekcie dokumentu opracowywanym poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, którego skutki realizacji



mogą oddziaływać na rodowisko na jej terytorium
– niezwłocznie przekazuje je regionalnemu dyrektorowi
ochrony rodowiska wła ciwemu ze względu na obszar
możliwego transgranicznego oddziaływania na rodowisko.
Art.
121.
1.
Po
stwierdzeniu
zasadno ci przystąpienia do postępowania
dotyczącego transgranicznego oddziaływania na rodowisko, regionalny dyrek-
tor ochrony rodowiska wykłada do wglądu w języku polskim dokumenty,
o których mowa w art. 120, w zakresie, w jakim jest to niezbędne do analizy
oddziaływania przedsięwzięcia albo skutków realizacji dokumentu na rodowi-
sko. Przepisy działu III rozdziałów 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

88
2.
Regionalny
dyrektor
ochrony rodowiska przygotowuje
i przedkłada Generalnemu Dyrektorowi Ochrony rodowiska projekt stanowiska
dotyczącego przedsięwzięcia albo projektu dokumentu, których realizacja może
oddziaływać na rodowisko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3.
Generalny
Dyrektor
Ochrony
rodowiska powiadamia pań-
stwo podejmujące przedsięwzięcie albo opracowujące projekt dokumentu,
których realizacja może oddziaływać na rodowisko na terytorium Rzeczy-
pospolitej Polskiej, o stanowisku dotyczącym odpowiednio tego przedsięwzięcia
albo dokumentu.
Art.
122.
1.
Generalny
Dyrektor
Ochrony
rodowiska, niezwłocznie po
otrzymaniu od państwa podejmującego przedsięwzięcie albo opracowującego
projekt dokumentu, których realizacja może oddziaływać na rodowisko na tery-
torium Rzeczypospolitej Polskiej, decyzji w sprawie tego przedsięwzięcia lub
przyjętego już dokumentu, powiadamia o tym regionalnego dyrektora ochrony
rodowiska wła ciwego ze względu na obszar możliwego transgranicznego
oddziaływania na rodowisko.


2.
Regionalny
dyrektor
ochrony
rodowiska podaje do pub-
licznej wiadomo ci informację odpowiednio o decyzji albo dokumencie, o któ-
rych mowa w ust. 1, i o możliwo ciach zapoznania się z ich tre cią.

Dział VII
Generalny Dyrektor Ochrony rodowiska i regionalni dyrektorzy
ochrony rodowiska
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Art.
123.
1.
Generalny
Dyrektor
Ochrony
rodowiska jest centralnym
organem administracji rządowej powołanym do realizacji zadań, o których mo-
wa w art. 129 ust. 1.


2.
Generalny
Dyrektor
Ochrony
rodowiska podlega ministro-
wi wła ciwemu do spraw rodowiska.

89
Art.
124.
1.
Generalny
Dyrektor
Ochrony
rodowiska wykonuje swoje
zadania przy pomocy Generalnej Dyrekcji Ochrony rodowiska, która jest pań-
stwową jednostką budżetową.


2.
Organizację Generalnej Dyrekcji Ochrony rodowiska okre-
la statut, nadany w drodze rozporządzenia, przez Prezesa Rady Ministrów na
wniosek ministra wła ciwego do spraw rodowiska.
3.
Przy
nadawaniu statutu uwzględnia się zakres działalno ci
Generalnej Dyrekcji Ochrony rodowiska.
Art.
125.
1.
Regionalny
dyrektor
ochrony
rodowiska jest organem


administracji rządowej niezespolonej, wła ciwym do realizacji zadań, o których
mowa w art. 133 ust. 1, na obszarze województwa.


2.
W
przypadkach
okre lonych ustawą regionalny dyrektor
ochrony rodowiska wydaje akty prawa miejscowego, w formie zarządzeń.
Art.
126.
1.
Regionalny
dyrektor
ochrony
rodowiska wykonuje swoje
zadania przy pomocy regionalnej dyrekcji ochrony rodowiska, która jest
państwową jednostką budżetową, oraz przy współpracy z dyrektorami parków
krajobrazowych lub zespołów parków krajobrazowych.


2.
Organizację regionalnej dyrekcji ochrony rodowiska okre la
statut, nadany w drodze rozporządzenia, przez ministra wła ciwego do spraw
rodowiska na wniosek Generalnego Dyrektora Ochrony rodowiska.


3.
Przy
nadawaniu statutu uwzględnia się zakres działalno ci
regionalnej dyrekcji ochrony rodowiska.
Art.
127.
1.
Jeżeli jest to konieczne ze względu na szczególne potrzeby
odpowiednio Generalnej Dyrekcji Ochrony rodowiska lub regionalnych dyrekcji
ochrony rodowiska, zatrudniony w nich członek korpusu służby cywilnej może
zostać przeniesiony między tymi urzędami, z zachowaniem prawa do dotych-
czasowego wynagrodzenia, jeżeli wynagrodzenie przysługujące na nowym
stanowisku pracy jest niższe od wynagrodzenia przysługującego dotychczas.


2.
Przeniesienie
urzędnika służby cywilnej do innej miejsco-
wo ci w przypadku, o którym mowa w ust. 1, może nastąpić na okres nie

strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 30 ... 40 ... 42

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: