eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o służbie cywilnej oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o służbie cywilnej oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt ustawy dotyczy uchylenia ustawy o państwowym zasobie kadrowym, wzmocnienia systemu służby cywilnej poprzez m.in. włączenie stanowisk dyrektorów generalnych urzędów i dyrektorów komórek organizacyjnych do korpusu służby cywilnej, wprowadzenia otwartego naboru do pracy w służbie publicznej (zasad naboru osób nie będących obywatelami polskimi), wyodrębnienia organu właściwego dla służby cywilnej, ustanowienia Szefa Służby Cywilnej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 595
  • Data wpłynięcia: 2008-05-30
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o służbie cywilnej
  • data uchwalenia: 2008-11-21
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 227, poz. 1505

595


9)
projektu regulaminu określającego tryb pracy
Wyższej Komisji Dyscyplinarnej Służby Cy-
wilnej;
10) corocznych
sprawozdań Szefa Służby Cywil-
nej.
3. Rada ponadto:
1) może wystąpić do Szefa Służby Cywilnej
z wnioskiem o zajęcie stanowiska w sprawach
określonych przez Radę w zakresie stosowania
zasad służby cywilnej;
2) może skierować swojego przedstawiciela
w celu obserwacji przebiegu procesu naboru
przeprowadzanego na stanowisko dyrektora
generalnego urzędu;
3) ocenia przebieg postępowań kwalifikacyjnych
w służbie cywilnej.
4.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości
w przebiegu procesu naboru przeprowadzanego
na stanowisko dyrektora generalnego urzędu, Ra-
da może zwrócić się do Szefa Służby Cywilnej
o zarządzenie przeprowadzenia ponownego na-
boru.
Art. 8k. 1. Rada liczy 15 członków.
2. Prezes Rady Ministrów powołuje 8 członków Rady
spośród osób odpowiadających warunkom okre-
ślonym w art. 4 pkt 1-3 i 5, których wiedza, do-
świadczenie i autorytet dają rękojmię prawidłowej
realizacji zadań Rady.
3. Prezes Rady Ministrów powołuje, na wniosek klu-
bów parlamentarnych, 7 członków Rady spośród
osób reprezentujących wszystkie kluby parlamen-
tarne lub osób niebędących parlamentarzystami,

10

odpowiadających warunkom określonym w art. 4
pkt 1-3 i 5, których wiedza, doświadczenie i autory-
tet dają rękojmię prawidłowej realizacji zadań Ra-
dy.
4. Prezes Rady Ministrów powołuje przewodniczące-
go Rady spośród członków Rady.

5. Rada wybiera wiceprzewodniczącego Rady ze
swojego grona, na wniosek przewodniczącego
Rady.
Art. 8l. 1. Kadencja członków Rady powołanych na podsta-
wie art. 8k ust. 2 trwa 6 lat, przy czym co 3 lata
kończy się kadencja połowy liczby członków.
2. Kadencja członków Rady powołanych na podsta-
wie art. 8k ust. 3 trwa odpowiednio do kadencji
Sejmu.
3. Członkowie Rady pełnią swoje funkcje do czasu
powołania ich następców.
Art. 8m. 1. Członkostwo w Radzie wygasa:
1) w razie śmierci członka Rady;
2) jeżeli członek Rady przestał spełniać który-
kolwiek z warunków określonych w art. 4
pkt 1-3.
2. Prezes Rady Ministrów odwołuje członka Rady,
na wniosek Rady, w razie:
1) niewykonywania obowiązków członka Rady;
2) niewypełniania obowiązków na skutek długo-
trwałej choroby, stwierdzonej orzeczeniem le-
karskim.
3. Prezes Rady Ministrów odwołuje członka Rady
również w razie złożenia przez niego rezygnacji.

11

4. Prezes Rady Ministrów odwołuje członka Rady,
jeżeli przestał spełniać warunek określony
w art. 4 pkt 5, za zgodą co najmniej 2/3 składu
Rady.
5. W przypadku wygaśnięcia członkostwa w Radzie
lub odwołania członka Rady przed upływem ka-
dencji, Prezes Rady Ministrów powołuje nowego
członka Rady na okres do końca tej kadencji.
Art. 8n. 1. Tryb pracy Rady określa regulamin uchwalany
przez Radę.
2. Obsługę prac Rady zapewnia Kancelaria Preze-
sa Rady Ministrów.
Art. 8o. 1. Członkowi Rady, niebędącemu posłem lub sena-
torem, przysługuje ryczałtowe wynagrodzenie
miesięczne.
2. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozpo-
rządzenia, wysokość wynagrodzenia przewodni-
czącego, wiceprzewodniczącego i pozostałych
członków Rady, kierując się w szczególności za-
daniami wykonywanymi przez członków Rady,
ustalanego jako wielokrotność minimalnego wy-
nagrodzenia za pracę pracowników, o którym
mowa w przepisach o minimalnym wynagrodze-
niu za pracę.
Art. 8p. 1. Stanowisko dyrektora generalnego urzędu tworzy
się w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
w urzędach ministrów, przewodniczących komi-
tetów wchodzących w skład Rady Ministrów,
w urzędach centralnych organów administracji
rządowej oraz w urzędach wojewódzkich.
2. Stanowiska dyrektora generalnego urzędu nie
tworzy się w Komendzie Głównej Policji, Komen-

12

dzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej oraz
Komendzie Głównej Straży Granicznej.
3. Dyrektor generalny urzędu podlega bezpośrednio
kierownikowi urzędu.
4. Dyrektor generalny urzędu:
1) zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy
urzędu, warunki jego działania, a także orga-
nizację pracy, w szczególności przez:
a) sprawowanie bezpośredniego nadzoru
nad komórkami organizacyjnymi urzędu
w zakresie prawidłowego wykonywania
przez nie zadań określonych przez kie-
rownika urzędu, z wyjątkiem komórek
bezpośrednio nadzorowanych przez niego
na podstawie ustaw,
b) nadzorowanie organizacyjne przebiegu
prac nad terminowym przygotowaniem
projektu budżetu i układu wykonawczego
do budżetu w części dotyczącej urzędu,
c) występowanie z wnioskiem do właściwego
organu administracji rządowej o nadanie
regulaminu organizacyjnego urzędu,
d) ustalanie regulaminu organizacyjnego
komórek organizacyjnych oraz ustalanie
regulaminu pracy,
e) gospodarowanie mieniem urzędu, w tym
zlecanie usług i dokonywanie zakupów dla
urzędu oraz zapewnienie prowadzenia
ewidencji majątku urzędu,
f) wykonywanie kompetencji kierownika za-
mawiającego w rozumieniu ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień

13

publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223,
poz. 1655),
g) reprezentowanie Skarbu Państwa w od-
niesieniu do mienia urzędu, z zastrzeże-
niem art. 26 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerw-
ca 1998 r. o administracji rządowej w wo-
jewództwie (Dz. U. z 2001 r. Nr 80,
poz. 872, z późn. zm.)),
h) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem
kontroli i audytu wewnętrznego w urzędzie,
i) sprawowanie nadzoru nad gospodar-
stwami pomocniczymi urzędu,
j) zapewnianie przestrzegania przepisów
o tajemnicy ustawowo chronionej,
k) zapewnianie przestrzegania zasad techni-
ki prawodawczej;
2) dokonuje czynności z zakresu prawa pracy
wobec osób zatrudnionych w urzędzie oraz
realizuje politykę personalną, w szczególności
przez:
a) przygotowywanie programu zarządzania
zasobami ludzkimi w urzędzie,
b) dokonywanie czynności wynikających
z nawiązania i trwania stosunku pracy
z członkami korpusu służby cywilnej oraz
czynności związanych z ustaniem stosun-
ku pracy,
c) organizowanie naboru na wolne stanowi-
ska urzędnicze, w tym na wyższe stano-
wiska w służbie cywilnej,
d) dysponowanie funduszem nagród, chyba
że odrębne przepisy stanowią inaczej,

14
strony : 1 ... 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 50 ... 77

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: