Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowej Szkole Administracji Publicznej
projekt dotyczy realizacji wyroku Trybunału Konstytucyjnego i wprowadzenia do ustawy o KSAP podziału materii między ustawę a akt wykonawczy wydany na jej podstawie a ponadto określenia zasad przyznawania i ewentualnego zwrotu stypendium słuchacza szkoły
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 4348
- Data wpłynięcia: 2011-06-17
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o Krajowej Szkole Administracji Publicznej
- data uchwalenia: 2011-07-28
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 185, poz. 1093
4348
odpowiednich umiejętności i doświadczenia, a także mając na uwadze potrzebę zapewnienia
prawidłowej organizacji pracy w Szkole.
Wykaz stanowisk, grup zaszeregowań, wymagań kwalifikacyjnych oraz dodatku
funkcyjnego pracowników Szkoły stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia. Natomiast
w załączniku nr 2 do rozporządzenia została zawarta tabela stawek miesięcznego wynagrodzenia
zasadniczego pracowników Szkoły.
W projekcie rozporządzenia została określona również wysokość dodatku służbowego, który
wynosi 40 % i jest naliczany od sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego
przysługującego pracownikowi Szkoły, jak również został wskazany sposób obliczania
i wypłacania dodatku za wysługę lat oraz nagrody jubileuszowej, a także sposób zaliczania
okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat oraz nagrody jubileuszowej.
Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia nie wprowadzają nowych rozwiązań
merytorycznych, a jedynie porządkują obecnie obowiązujące regulacje w zakresie
wynagrodzenia przysługującego pracownikom Szkoły.
Zaproponowany termin wejścia w życie projektowanej regulacji jest powiązany ściśle
z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego, w którym Trybunał odroczył wejście w życie ww.
wyroku na 6 miesięcy, tj. do dnia 23 września 2011 r. Stąd też termin wejścia w życie
projektowanej regulacji został ustalony przez wskazanie konkretnej daty.
Projekt rozporządzenia nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
Projektowane rozporządzenie nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym
w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych.
Nie jest wymagane dołączenie opinii, o której mowa w § 12a uchwały nr 49 Rady Ministrów
z dnia 19 marca 2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.).
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia
prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337), projekt został zamieszczony
w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces
Legislacyjny.
7
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1.
Cel projektowanego rozporz dzenia
Projekt rozporządzenia stanowi realizację wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia
9 marca 2011 r., sygn. akt P 15/10 (Dz. U. Nr 61, poz. 315). W wyroku tym Trybunał orzekł
o niezgodności art. 8 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1991 r. o Krajowej Szkole Administracji
Publicznej (Dz. U. Nr 63, poz. 266, z późn. zm.) oraz przepisu § 11 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 1999 r. w sprawie stypendiów i innych kosztów
kształcenia w Krajowej Szkole Administracji Publicznej (Dz. U. Nr 90, poz. 1004, z późn. zm.)
z art. 92 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, ze względu na brak prawidłowo
skonstruowanej normy upoważniającej do wydania rozporządzenia, zgodnie z
zasadami
konstytucyjnymi. Wprawdzie w wyroku tym Trybunał nie odniósł się do rozporządzenia
wydanego na podstawie art. 8 pkt 1, jednakże mając na uwadze, że delegacja ta również nie
spełnia standardów konstytucyjnych, zasadnym było podjęcie prac również w zakresie
rozporządzenia w sprawie zasad wynagradzania i przyznawania innych świadczeń oraz
wymaganych kwalifikacji pracowników Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.
2.
Podmioty, na które oddziałuje projektowane rozporz dzenie
Podmioty, na które będzie oddziaływała projektowana regulacja, to pracownicy Szkoły.
3.
Wyniki konsultacji społecznych
Projekt
rozporządzenia zostanie przekazany do konsultacji społecznych z następującym
podmiotami: Prezesem Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów Krajowej Szkoły Administracji
Publicznej, Dyrektorem Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, Przewodniczącym Rady
Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, Szefem Służby Cywilnej oraz Przewodniczącym
Rady Służby Cywilnej.
4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektowanych rozwiązań nie będzie miało wpływu na sektor finansów
publicznych.
8
5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość.
7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.
06/24rch
9
Dokumenty związane z tym projektem:
-
4348
› Pobierz plik