Rządowy projekt ustawy zmieniającej ustawę o żegludze śródlądowej oraz ustawę o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej
projekt dotyczy określenia zasad funkcjonowania i zarządzania systemem zharmonizowanych usług informacji rzecznej RIS w Polsce na odcinku Dolnej Odry
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 4066
- Data wpłynięcia: 2011-03-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej oraz ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej
- data uchwalenia: 2011-06-10
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 168, poz. 1003
4066
Załącznik do rozporządzenia
Ministra Infrastruktury
z dnia………(poz……..)
WYKAZ ORGANÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ ORAZ INSTYTUTÓW
BADAWCZYCH WŁA CIWYCH DO PRZEKAZYWANIA DANYCH W RAMACH RIS
A TAK E ZAKRES, RODZAJ, CZ STOTLIWO Ć ORAZ SPOSÓB
PRZEKAZYWANIA TYCH DANYCH
LP
Częstotliwość
Nazwa podmiotu
Zakres danych
Rodzaj danych
przekazywania
danych
1
Instytut Meteorologii
Dane hydrologiczne, Stany wód,
Codziennie wg
i Gospodarki Wodnej
dane
przepływy oraz
aktualnych
meteorologiczne
temperatury wody pomiarów
dla wybranych
stacji
wodowskazowych
na terenie
funkcjonowania
RIS, stany
zlodowacenia
rzek, opady
powyżej 15 mm
na dobę
2 Dyrektorzy
Urzędów Dane
Szczegółowe
Do 1 dnia każdego
eglugi ródlądowej
administracyjne
warunki
miesiąca
bezpieczeństwa
ruchu i postoju
statków
wynikające z
charakteru i
właściwości dróg
wodnych
3 Dyrektorzy
Dane hydrologiczne, Stany wód, dane
Codziennie
Regionalnych
dane
hydrologiczne
Zarządów Gospodarki administracyjne
Wodnej
4. Państwowy Instytut
Dane
Stan wód
Do 1 każdego
Geologiczny
hydrogeologiczne,
podziemnych i
miesiąca
dane geograficzne
predykcja stanu
wód podziemnych
UZASADNIENIE
Projekt
rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wykazu organów administracji
publicznej oraz instytutów badawczych, a także zakresu, rodzaju, częstotliwości oraz sposobu
przekazywania danych dyrektorowi urzędu żeglugi śródlądowej, określonemu w przepisach
wydanych na podstawie art. 9 ust. 2e ustawy o żegludze śródlądowej stanowi wykonanie
delegacji ustawowej zawartej w art. 47d ust. 2 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze
śródlądowej.
Określone w rozporządzeniu podmioty będą miały obowiązek nieodpłatnego
przekazywanie danych, o których mowa w art. 47d ust. 1 ustawy o żegludze śródlądowej w tym
danych hydrologicznych, meteorologicznych, geograficznych oraz hydrogeologicznych i
administracyjnych, dotyczących śródlądowych dróg wodnych objętych RIS. Przekazane dane
będą niezbędne do tworzenia informacji dla użytkowników RIS.
Zgodnie z uchwałą Nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. - Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.) projekt nie podlega opinii właściwych
instytucji i organów Unii Europejskiej lub Europejskiemu Bankowi Centralnemu.
Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz.U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia zostanie
udostępniony na stronach urzędowego informatora teleinformatycznego – Biuletynu Informacji
Publicznej z dniem wysłania projektu do uzgodnień międzyresortowych.
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz.U. Nr 239, poz.
2039, z późn. zm.), projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji.
Projekt ustawy jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Projektowana regulacja ma wpływ na działalność dyrektora określonego w przepisach wydanych
na podstawie art. 9 ust. 2e ustawy o żegludze śródlądowej.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia, w ramach konsultacji społecznych, zostanie przesłany do następujących
podmiotów:
1) Związek Polskich Armatorów ródlądowych;
2) Odratrans S.A;
3)
egluga Bydgoska.
Ponadto, stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337) projekt
rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa
Infrastruktury, co umożliwi zainteresowanym podmiotom zapoznanie się z jego treścią i
zgłoszenie ewentualnych uwag.
3. Wpływ aktu normatywnego na sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa i
budżety jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia będzie miało wpływ na budżet państwa poprzez
konieczność zapewnienia środków na ewentualne pozyskiwanie danych niestandardowych, o
których mowa w przedmiotowym rozporządzeniu w budżecie dyrektora określonego w
przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2e ustawy o żegludze śródlądowej.
Przedstawione wydatki obciążają jedynie budżet państwa i nie mają wpływu na jednostki
samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne oraz pozostałe jednostki sektora finansów
publicznych.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy
5. Wpływ rozporządzenia na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie przedmiotowej regulacji nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie przedmiotowej regulacji nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionalny.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
4066
› Pobierz plik