eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o ratyfikacji Protokołu zmieniającego Konwencję o ograniczeniu odpowiedzialności za roszczenia morskie z 1976 r., sporządzonego w Londynie dnia 2 maja 1996 r.

Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Protokołu zmieniającego Konwencję o ograniczeniu odpowiedzialności za roszczenia morskie z 1976 r., sporządzonego w Londynie dnia 2 maja 1996 r.

- wyrażenie przez Sejm zgody na dokonanie przez Prezydenta RP ratyfikacji ww. dokumentu;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4046
  • Data wpłynięcia: 2011-03-30
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ratyfikacji Protokołu zmieniającego Konwencję o ograniczeniu odpowiedzialności za roszczenia morskie z 1976 r., sporządzonego w Londynie dnia 2 maja 1996 r.
  • data uchwalenia: 2011-05-13
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 140, poz. 815

4046




TURCJA
“Republika Turcji zastrzega sobie prawo, zgodnie z ustępem 1 artykułu 18 Konwencji o
Ograniczeniu Odpowiedzialności za Roszczenia Morskie, 1976, zmienionej przez artykuł 7
Protokołu z 1996 r., do wyłączenia:
(a) stosowania artykułu 2, ustępów 1 (d) oraz (e);
(b) roszczeń za szkodę w rozumieniu Międzynarodowej Konwencji o Odpowiedzialności i
Odszkodowaniu za Szkody Spowodowane w związku z Przewozem Morskim Substancji
Niebezpiecznych i Szkodliwych z 1996 r. oraz jakiejkolwiek jej zmiany bądź Protokołu.”

14. UNITED KINGDOM
"(a) Pursuant to article 18(1)(a) and (b) of the 1976 Convention as amended by the 1996
Protocol, the United Kingdom reserves the right to exclude the application of article 2,
paragraphs 1(d) and (e), and to exclude claims for damage within the meaning of the
International Convention on Liability and Compensation for Damage in connection with the
Carriage of Hazardous and Noxious Substances by Sea, 1996.
(b) The United Kingdom intends to make use of the option provided for in article 15(2)(b) of
the 1976 Convention as amended by the 1996 Protocol to regulate by specific provisions of
national law the system of limitation of liability to be applied to ships less than 300 tons.
National law in the United Kingdom will apply the provisions of the 1976 Convention as
amended by the 1996 Protocol to such ships. However, for such ships, article 6 will have
effect as if article 6(1)(a)(i) referred to 1,000,000 Units of Account and article 6(1)(b)(i)
referred to 500,000 Units of Account.
(c) The United Kingdom intends to make use of the option provided for in article 15(3bis) of
the 1976 Convention as amended by the 1996 Protocol to regulate by specific provisions of
national law the system of limitation of liability to be applied to passengers. National law in
 
15
the United Kingdom implementing the 1976 Convention as amended by the 1996 Protocol
will provide for no limit of liability in respect of claims arising from the loss of life or
personal injury to passengers of a ship.
However, separate limits may continue to apply to a liability for such claims under national
law based on the provisions of the Convention relating to the Carriage of Passengers and their
Luggage by Sea.

The United Kingdom's ratification of the Protocol of 1996 will not be extended to the
Overseas Territories of the United Kingdom until such time as the United Kingdom's
denunciation of the 1976 Convention is extended to them."

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO
“(a) Zgodnie z artykułem 18(1)(a) oraz (b) Konwencji z 1976 r. w brzmieniu zmienionym
przez Protokół z 1996 r., Zjednoczone Królestwo zastrzega prawo do wyłączenia stosowania
artykułu 2, ustępów 1(d) oraz (e), a także do wyłączenia roszczeń za szkodę w rozumieniu
Międzynarodowej Konwencji o Odpowiedzialności i Odszkodowaniu za Szkody
Spowodowane w związku z Przewozem Morskim Substancji Niebezpiecznych i Szkodliwych
z 1996 r.
(b) Zjednoczone Królestwo zamierza skorzystać z możliwości przewidzianej w artykule
15(2)(b) Konwencji z 1976 r., w brzmieniu zmienionym przez Protokół z 1996 r., by
regulować właściwymi postanowieniami prawa krajowego system ograniczenia
odpowiedzialności mający zastosowanie do statków mniejszych niż 300 ton. Prawo krajowe
Zjednoczonego Królestwa będzie stosować postanowienia Konwencji z 1976 r., w brzmieniu
zmienionym Protokołem z 1996 r. do takich statków. Jednakże, dla statków tych, artykuł 6
będzie miał zastosowanie jak gdyby artykuł 6(1)(a)(i) odnosił się do 1,000,000 Jednostek
Obliczeniowych, a artykuł.6(1)(b)(i) odnosił się do 500,000 Jednostek Obliczeniowych.
(c) Zjednoczone Królestwo zamierza skorzystać z możliwości przewidzianej w artykule
15 (3bis) Konwencji z 1976 r., w brzmieniu zmienionym przez Protokół z 1996 r.,
przewidującej regulowanie właściwymi postanowieniami prawa krajowego systemu
ograniczenia odpowiedzialności stosowanego do pasażerów. Prawo Krajowe Zjednoczonego
Królestwa implementujące Konwencję z 1976 r. w brzmieniu zmienionym przez Protokół z
 
16
1996 r., przewidywać będzie brak ograniczenia odpowiedzialności w odniesieniu do roszczeń
powstałych w związku z utratą życia lub uszkodzeniem ciała pasażerów statku. Jednakże,
odrębne ograniczenia mogą nadal mieć zastosowanie do odpowiedzialności za roszczenia
podlegające prawu krajowemu opartemu na postanowieniach Konwencji w sprawie przewozu
morzem pasażerów i ich bagażu.
Ratyfikacja
Protokołu z 1996 r. przez Zjednoczone Królestwo nie zostanie
rozciągnięta na Terytoria Zamorskie Zjednoczonego Królestwa, do czasu, gdy zostanie do
nich rozszerzone wypowiedzenie przez Zjednoczone Królestwo Konwencji z 1976 r.”

 
17
24/03/EP
 
18

Deklaracja


„Rzeczpospolita Polska zamierza skorzystać z możliwości uregulowania postanowieniami
prawa krajowego systemu odpowiedzialności dla statków o tonażu nieprzekraczającym
300 ton, przewidzianej w artykule 15(2) (b) Konwencji z 1976 r., zmienionej Protokołem
z 1996 r. Rzeczpospolita Polska poinformuje Sekretarza Generalnego Międzynarodowej
Organizacji Morskiej o tychże limitach, po ich wprowadzeniu do polskiego prawodawstwa.”
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
25/03/EP 
strony : 1 ... 7 . [ 8 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: