Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw
projekt ustawy dotyczy dostosowania prawa krajowego do przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającego konwencję wykonawczą do układu z Schengen i rozporządzenie (WE) w zakresie dotyczącym przepływu osób posiadających wizy długoterminowe
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 3423
- Data wpłynięcia: 2010-09-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2010-12-03
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 239, poz. 1593
3423
7 Art. 7. Dotychczasowe przepisy
Konieczne jest wskazanie okresu przez jaki zostaną utrzymane w mocy akty wykonawcze wydane
wykonawcze wydane na podstawie art. 48f, na podstawie art. 48f, art. 48g ust. 1, art. 63 ust. 1 i art. 71d ustawy zmienianej w art. 1.
art. 48g ust. 1, art. 63 ust. 1 i art. 71d
ustawy zmienianej w art. 1 zachowują moc
do dnia wejścia w życie nowych przepisów
wykonawczych wydanych na podstawie
art. 48f, art. 48g ust. 1, art. 63 ust. 1 i art.
71d ustawy zmienianej w art. 1, w
brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, nie
dłużej jednak niż przez okres 6 miesięcy od
dnia wejścia w życie ustawy.
22. Art.
8 Art. 8. Ustawa wchodzi w życie po Konieczne jest dostosowanie przepisów ustawy do prawa Unii Europejskiej w jak najszybszym
upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
możliwym czasie.
09/50rch
16
Projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH1)
z dnia ………….…..
w sprawie dokumentów oraz wiz dla szefów i członków personelu misji
dyplomatycznych, kierowników urzędów konsularnych i członków personelu
konsularnego państw obcych, innych osób oraz członków ich rodzin
Na podstawie art. 48f ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U.
z 2006 r. Nr 234 poz. 1694, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) dokumenty potwierdzające pełnienie funkcji szefów i członków personelu misji
dyplomatycznych, kierowników urzędów konsularnych i członków personelu
konsularnego państw obcych oraz innych osób zrównanych z nimi pod względem
przywilejów i immunitetów na podstawie ustaw, umów lub powszechnie ustalonych
zwyczajów międzynarodowych, a także status członków ich rodzin, uprawniające do
wjazdu i pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) wzory dokumentów, o których mowa w pkt 1;
3) oznaczenie wiz wydawanych osobom, o których mowa w pkt 1.
§ 2. 1. Dokumentami, o których mowa w § 1 pkt 1, sporządzonymi w języku polskim
i angielskim, są:
1) legitymacja dyplomatyczna wydawana szefom i członkom personelu dyplomatycznego
misji dyplomatycznych państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej, której wzór jest
określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
1) Minister Spraw Zagranicznych kieruje działami administracji rządowej – sprawy zagraniczne i członkostwo
Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 22 grudnia 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U.
Nr 220, poz. 1725).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 120, poz. 818
i Nr 165, poz. 1170, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 180, poz. 1112, Nr 216, poz. 1367, Nr 227, poz. 1505
i Nr 234, poz. 1570, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206 i Nr 95, poz. 790 oraz z 2010 r. Nr 81, poz. 531
i Nr …, poz. ….
2) legitymacja służbowa wydawana członkom personelu administracyjnego i technicznego
oraz członkom personelu służby misji dyplomatycznych państw obcych
w
Rzeczypospolitej Polskiej, której wzór jest określony w załączniku nr 2 do
rozporządzenia;
3) legitymacja konsularna wydawana kierownikom urzędów konsularnych oraz członkom
personelu konsularnego państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej, której wzór jest
określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4) legitymacja konsula honorowego wydawana konsulom honorowym w Rzeczypospolitej
Polskiej, której wzór jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia;
5) legitymacja specjalna wydawana innym niż wymienione w pkt 1–4 osobom
korzystającym w ograniczonym zakresie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych, a także członkom ich
rodzin, jeżeli za wydaniem takiej legitymacji, której wzór jest określony w załączniku nr
5 do rozporządzenia, przemawia ustawa, umowa lub powszechnie ustalony zwyczaj
międzynarodowy.
2. Legitymacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1–3, są także wydawane członkom rodzin
wymienionych osób oraz mogą być wydawane innym osobom zrównanym z szefami
i członkami personelu misji dyplomatycznych, kierownikami urzędów konsularnych lub
z członkami personelu konsularnego państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej na
podstawie ustaw, umów lub powszechnie ustalonych zwyczajów międzynarodowych, a także
członkom ich rodzin.
3. Legitymacje, o których mowa w ust. 1, mają formę spersonalizowanej karty
identyfikacyjnej o wymiarach 54 x 85 mm, wykonanej z tworzywa sztucznego, zawierającej
dane osobowe, zdjęcie i podpis posiadacza, numer legitymacji, podpis i nazwę organu
wydającego, datę i miejsce wydania, termin ważności oraz elementy zabezpieczające
dokumenty przed podrobieniem i sfałszowaniem.
§ 3. 1. Wizy wydawane szefom i członkom personelu misji dyplomatycznych,
kierownikom urzędów konsularnych i członkom personelu konsularnego państw obcych oraz
innym osobom zrównanym z nimi pod względem przywilejów i immunitetów na podstawie
ustaw, umów lub powszechnie ustalonych zwyczajów międzynarodowych, a także członkom
ich rodzin oznacza się symbolem „C” lub „D” w zależności od okresu pobytu.
2
2. Na naklejce wizowej w polu „uwagi” zamieszcza się napis „cel wydania:”
i następujące oznaczenia:
1) „DYPLOMATYCZNA” – w przypadku wjazdu i pobytu szefów i członków personelu
dyplomatycznego misji dyplomatycznych, kierowników urzędów konsularnych
i urzędników konsularnych państw obcych oraz innych osób zrównanych z nimi na
podstawie ustaw, umów lub powszechnie ustalonych zwyczajów międzynarodowych,
a także członków ich rodzin;
2) „SŁU BOWA” – w przypadku wjazdu i pobytu członków personelu administracyjnego
i technicznego, członków personelu służby misji dyplomatycznych, pracowników
konsularnych, członków personelu służby urzędów konsularnych państw obcych oraz
innych osób skierowanych do pracy w Rzeczypospolitej Polskiej oraz przyjeżdżających
służbowo zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub powszechnie ustalonych
zwyczajów międzynarodowych, a także członków ich rodzin.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia3).
MINISTER
SPRAW ZAGRANICZNYCH
W porozumieniu:
MINISTER
SPRAW WEWN TRZNYCH
I ADMINISTRACJI
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Zagranicznych z dnia
22 października 2009 r. w sprawie dokumentów oraz wiz dla szefów i członków personelu misji
dyplomatycznych, kierowników urzędów konsularnych i członków personelu konsularnego państw obcych,
innych osób oraz członków ich rodzin (Dz. U. Nr 192, poz.1490), które utraciło moc z dniem wejścia w życie
niniejszego rozporządzenia, na podstawie art. ... ustawy z dnia …………... o zmianie ustawy o cudzoziemcach
oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr ..., poz. …).
3
Załączniki do rozporządzenia
Ministra Spraw Zagranicznych
z dnia ............................. (poz. ...)
Załącznik nr 1
WZÓR LEGITYMACJI DYPLOMATYCZNEJ
Awers
Rewers
4
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3423
› Pobierz plik