eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji oraz ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji oraz ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych

- znowelizowanie przepisów dotyczących wysokości odpisu na Fundusz Reprywatyzacji w roku 2010 i 2011 oraz przepisów dotyczących obligatoryjnego przekazywania w latach 2011 i 2012 nadwyżki Funduszu Reprywatyzacji na przychody budżetu państwa;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2682
  • Data wpłynięcia: 2009-12-17
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji oraz ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
  • data uchwalenia: 2010-04-29
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 108, poz. 685

2682


Uzasadnienie

1. Przepis art. 56 ust. 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji
(Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1397 z późn. zm.) dodany ustawą z dnia … o zmianie ustawy o
komercjalizacji i prywatyzacji (poz. …) zawiera upoważnienie dla ministra właściwego do spraw
Skarbu Państwa do określenia w drodze rozporządzenia, w porozumieniu z ministrem właściwym
do spraw finansów publicznych, szczegółowego sposobu prowadzenia gospodarki finansowej
Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców.
2. Przedmiotowy projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia
gospodarki finansowej Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców określa, że Fundusz stanowi
wyodrębniony rachunek bankowy, którego dysponentem jest minister właściwy do spraw Skarbu
Państwa. Projekt rozporządzenia określa obligatoryjne części składowe rocznego planu
finansowego Funduszu.
3. Projekt rozporządzenia przewiduje, że zasadniczym źródłem przychodów Funduszu są
środki stanowiące określony ustawowo procent przychodów uzyskanych z prywatyzacji w danym
roku budżetowym. Dodatkowymi źródłami przychodów Funduszu są odsetki bankowe od
środków zgromadzonych na rachunku Funduszu, przychody z tytułu lokowania środków
Funduszu w skarbowych papierach wartościowych, odsetki od pożyczek stanowiących pomoc
publiczną, środki z tytułu spłaty pomocy publicznej udzielanej w formie pożyczki oraz środki z
tytułu zwrotu pomocy wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.
4. Projekt rozporządzenia przewiduje, że w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia ustawy
budżetowej Minister Skarbu Państwa jako dysponent Funduszu zatwierdza plan finansowy
Funduszu z uwzględnieniem kwot wynikających z ustawy budżetowej. Wydatki ujęte w planie
powinny być dokonywane w granicach kwot określonych w tym planie, zgodnie z planowanym
przeznaczeniem, w ramach posiadanych środków finansowych, obejmujących bieżące przychody
i środki finansowe pozostałe z okresów poprzednich.
5. Projekt rozporządzenia stanowi, że koszty obsługi Funduszu obciążają wydatki urzędu
obsługującego Ministra Skarbu Państwa.
6. Projektowane rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej i nie wymaga
notyfikacji na podstawie § 4 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23
grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).



Ocena skutków regulacji

1. Podmioty na które oddziałuje projekt aktu prawnego
Projektowana regulacja ma na celu zwiększenie przychodów budżetu państwa i oddziaływuje na
przedsiębiorców, którzy mogą korzystać z pomocy publicznej udzielanej ze środków Funduszu
Restrukturyzacji Przedsiębiorców.

2. Konsultacje społeczne
Konsultacje społeczne zostały przeprowadzone poprzez opublikowanie projektu na stronie
internetowej Ministerstwa Skarbu Państwa, w Biuletynie Informacji Publicznej.

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych
Planowana regulacja nie powoduje dodatkowych obciążeń dla budżetu państwa.
Czasowe zmniejszenie wysokości środków przekazywanych na rachunek Funduszu
Restrukturyzacji Przedsiębiorców z 15 % do 3 % spowoduje natomiast, że biorąc za podstawę
planowane w roku 2010 przychody z prywatyzacji na poziomie około 25 mld zł wpływy budżetu
państwa ulegną zwiększeniu o około 3 mld zł. Planowana regulacja przewiduje ponadto
możliwość przekazywania niewykorzystanych środków zgromadzonych na rachunku Funduszu
Restrukturyzacji Przedsiębiorców na przychody budżetu państwa.
Regulacja nie ma wpływu na budżety jednostek samorządu terytorialnego.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Przyjęcie projektowanej regulacji nie wpłynie bezpośrednio na rynek pracy.

5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Przyjęcie projektowanej regulacji nie wpłynie bezpośrednio na konkurencyjność wewnętrzną i
zewnętrzną gospodarki.

6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Przyjęcie projektowanej regulacji nie wpłynie bezpośrednio na sytuację i rozwój regionów.
strony : 1 ... 4 . [ 5 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: