Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym oraz ustawy o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego
- projekt ma na celu transpozycję przepisów dyrektywy Komisji w sprawie ustanowienia systemu oznaczania i śledzenia materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego. Ponadto regulacja zawiera przepisy umożliwiające znowelizowanie czterech rozporządzeń regulujących wybrane aspekty wykonywania działalności gospodarczej w zakresie oczyszczania terenów z materiałów wybuchowych
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 1955
- Data wpłynięcia: 2009-03-26
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym oraz ustawy o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego
- data uchwalenia: 2009-07-16
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 125, poz. 1036
1955
1. Podmioty, na które będzie oddziaływać projektowana regulacja
Zmiany w przepisach regulujące bezpieczeństwo przechowywania w tymczasowych
magazynach MW znalezionych podczas oczyszczania terenów z materiałów wybuchowych będą
oddziaływać na:
a) grupę około 20 przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie
oczyszczania terenów z materiałów wybuchowych,
b) grupę 4 jednostek badawczo-rozwojowych, które na podstawie posiadanej koncesji mogą
prowadzić działalność naukowo-badawczą w zakresu problematyki oczyszczania terenów
z MW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych
Przygotowanie projektu rozporządzenia poprzedzono konsultacjami z podmiotami, które
prowadzą działalność gospodarczą w zakresie oczyszczania terenów z materiałów wybuchowych
oraz prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie materiałów wybuchowych,
a także zajmują się konstrukcją urządzeń służących do ich przechowywania i przewozu,
w tym:
– Stowarzyszeniem Cywilnych Saperów we Wrocławiu,
– Firmą „Jakusz” Systemy zabezpieczeń bankowych w Kościerzynie,
– Instytutem
Przemysłu Organicznego w Warszawie,
– Wojskowym Instytutem Technicznym Uzbrojenia w Zielonce.
W toku przeprowadzonych konsultacji ustalono, iż podczas prowadzenia prac związanych
z oczyszczaniem terenów z materiałów wybuchowych znalezione materiały wybuchowe bardzo
często przechowywane są w tymczasowych magazynach w postaci zagłębień w gruncie.
Obowiązujące przepisy nie uwzględniają takiego sposobu przechowywania materiałów
wybuchowych. W związku z tym w przepisach dotyczących przechowywania znalezionych
materiałów wybuchowych w tymczasowych magazynach należy uregulować zagadnienia
dotyczące:
– lokalizacji i zabezpieczenia tymczasowego magazynu do przechowywania znalezionych
materiałów wybuchowych,
6
– warunków przechowywania znalezionych materiałów wybuchowych w tymczasowym
magazynie.
Projekt rozporządzenia zostanie umieszczony na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
Ministerstwa Gospodarki z chwilą jego rozesłania do uzgodnień międzyresortowych.
3. Skutki wprowadzenia aktu normatywnego dla:
a) sektora finansów publicznych
Wejście w życie projektowanej regulacji nie pociągnie za sobą dodatkowych obciążeń dla
budżetu państwa ani budżetów samorządowych jednostek administracji.
b) rynku pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie przyczyni się do powstawania nowych miejsc pracy.
Natomiast ulegną poprawie warunki bezpieczeństwa prowadzenia prac z zakresu oczyszczania
terenów z materiałów wybuchowych.
c) konkurencyjności gospodarki i przedsiębiorczości
Wprowadzenie nowych przepisów nie wpłynie na konkurencyjność gospodarki, ani na
przedsiębiorczość.
d) sytuacji i rozwoju regionalnego
Zmiana przepisów związana z wejściem w życie rozporządzenia nie spowoduje powstania
nowych podmiotów gospodarczych, zwiększenia zatrudnienia, ani pojawienia się nowych
impulsów technologicznych. W związku z tym wejście w życie projektowanej regulacji nie
przyczyni się do zmiany sytuacji i rozwoju regionalnego.
4. Źródła finansowania działań wynikających z wejściem w życie rozporządzenia
Wprowadzenie rozporządzenia nie wymaga dodatkowych źródeł finansowania
ze strony budżetu państwa. Nie spowoduje też obciążeń finansowych dla przedsiębiorców.
29-04-aa
7