eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt

- znowelizowanie przepisów dotyczących realizacji obowiązku przyjęcia przez Polskę przepisów wykonujących rozporządzenie Komisji UE i dyrektywy Rady UE w zakresie metod identyfikacji koniowatych;

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1923
  • Data wpłynięcia: 2009-04-16
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt
  • data uchwalenia: 2009-06-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 116, poz. 976

1923

gospodarskiego składa takie zamówienie bezpośrednio u dostawcy kolczyków.
Kod dostępu i login indywidualnie przydzielany przez ARiMR na wniosek
posiadacza zwierząt ma zapewnić bezpieczeństwo i wiarygodność przekazywanych
danych. Mając na celu umo liwienie jak najpowszechniejszego korzystania z formularza
internetowego przez posiadaczy zwierząt, zrezygnowano z potwierdzania zgłoszeń za
pomocą podpisu elektronicznego, określonego w przepisach ustawy z dnia 18 września
2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z pó n. zm.), mając na
uwadze dość skomplikowaną i kosztowną dla u ytkowników procedurę pozyskiwania
certyfikowanego podpisu elektronicznego.
ARiMR będzie przesyłać zgłaszającemu login i kodu dostępu do systemu
teleinformatycznego Agencji przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru lub przy
u yciu fizycznych lub logicznych zabezpieczeń chroniących przed nieuprawnionym
dostępem. Zabezpieczenia fizyczne stosowane przy przesyłaniu posiadaczowi zwierząt
dotyczą równie przesyłek poleconych. Natomiast zabezpieczenia logiczne (bezpieczne
protokoły) dotyczą sposobu przesyłana powy szych informacji z zastosowaniem poczty
elektronicznej, czy te wiadomości sms.
Niniejszy projekt rozporządzenia zastąpi dotychczas obowiązujące
rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 sierpnia 2007 r. w sprawie
szczegółowych wymagań, jakie powinien spełniać formularz umieszczany na stronie
internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, oraz szczegółowych
warunków i sposobu przekazywania danych za pomocą tego formularza (Dz. U. Nr 170,
poz. 1199).

Przedmiot regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.

Projekt
rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych i w związku z tym nie
podlega procedurze notyfikacji aktów prawnych, określonej w rozporządzeniu Rady
Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego
systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 i z 2004 r. Nr 65,
poz. 597).

Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414), projekt rozporządzenia

5
zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Rolnictwa

i Rozwoju Wsi.

OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałuje projektowane rozporz dzenie
Projekt
rozporządzenia będzie oddziaływać na posiadaczy bydła, owiec, kóz
i świń oraz ARiMR prowadzącą rejestr zwierząt gospodarskich oznakowanych.

2. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na sektor finansów publicznych, w tym
budżet państwa i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie pociągnie za sobą skutków
finansowych dla sektora finansów publicznych, w tym bud etu państwa i bud etów
jednostek samorządu terytorialnego. Modyfikacja systemu dla celów uruchomienia
mo liwości zgłaszania zdarzeń dotyczących zwierząt drogą elektroniczną zostanie
sfinansowana z bud etu ARiMR.

3. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na rynek pracy

Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na
rynek pracy.

4. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie będzie mieć wpływu
na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw.

5. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na sytuację i rozwój regionalny
Projektowane
rozporządzenie nie wpłynie bezpośrednio na sytuację i rozwój
regionalny


6. Konsultacje społeczne

6

Projekt rozporządzenia zostanie wysłany do konsultacji do związków hodowców
zwierząt gospodarskich, związków zawodowych pracowników weterynarii, organizacji
społecznych i związków bran owych rolników, w tym m. in. do:
1)
Krajowej Izby Lekarsko – Weterynaryjnej,
2) Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Lekarzy Weterynarii Inspekcji
Weterynaryjnej,
3)
Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Weterynarii,
4) Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Lekarzy Weterynarii Wolnej Praktyki „Medicus
Veterinarius” ,
5)
Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Techników Weterynarii „ESKULAP”,
6) Polskiego
Związku Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej „POLSUS”,
7)
Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka,
8) Polskiego
Związku Hodowców Bydła Mięsnego,
9) Polskiego
Związku Owczarskiego,
10) Związku Zawodowego Rolników „Ojczyzna”,
11) Związku Zawodowego Rolnictwa „Samoobrona”,
12) Krajowego
Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych,
13) Krajowej Rady Izb Rolniczych,
14) Federacji
Związków Bran owych Rolników,
15) Rady
Gospodarki ywnościowej.

11/04/BS

7
PROJEKT
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI 1)
z dnia ………………………………….. 2009 r.

w sprawie wykonywania nadzoru w zakresie identyfikacji i rejestracji zwierz t,
współpracy organów Inspekcji Weterynaryjnej, Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, podmiotów prowadz cych rejestry koniowatych
i centraln bazę danych koniowatych oraz dokonywania zmian w rejestrze
zwierz t gospodarskich oznakowanych, rejestrach koniowatych i centralnej bazie
danych koniowatych

Na podstawie art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 2 kwietnia 2004 r. o systemie
identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 204, poz. 1281 oraz z 2009 r. Nr ..,
poz. …) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:
1) sposób wykonywania nadzoru w zakresie identyfikacji i rejestracji zwierząt;
2) warunki i sposób współpracy organów Inspekcji Weterynaryjnej, zwanej dalej
„Inspekcją”, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zwanej dalej
„Agencją”, i podmiotów prowadzących rejestry koniowatych i centralną bazę
danych koniowatych w zakresie zapewnienia prawidłowego funkcjonowania
Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt;
3) sposób wprowadzania do rejestru zwierząt gospodarskich oznakowanych
informacji o statusie epizootycznym zwierząt gospodarskich i siedzib stad;
4) sposób wprowadzania do rejestrów koniowatych i centralnej bazy danych
koniowatych informacji o statusie epizootycznym koniowatych oraz informacji
określonych w art. 21 ust. 1 lit. l rozporządzenia Komisji (WE) nr 504/2008 z dnia
6 czerwca 2008 r. wykonującego dyrektywy Rady 90/426/EWG i 90/427/EWG
w odniesieniu do metod identyfikacji koniowatych (Dz. Urz. L 149 z 7.06.2008, str.
3);
5) zakres i sposób dokonywania korekt i uzupełnień danych zawartych w rejestrach
koniowatych, centralnej bazie danych koniowatych i rejestrze zwierząt
gospodarskich oznakowanych.

§ 2. W ramach sprawowania nadzoru w zakresie identyfikacji i rejestracji zwierząt,
o którym mowa w art. 29 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 2 kwietnia 2004 r. o systemie
identyfikacji i rejestracji zwierząt, organy Inspekcji:
1) weryfikują dane zawarte w księgach rejestracji prowadzonych w siedzibach stad
ze stanem faktycznym;
2) sprawdzają prawidłowość oznakowania zwierząt i zaopatrzenia bydła
i koniowatych w paszporty;
3) porównują dane uzyskane w wyniku kontroli z danymi zgromadzonymi

w centralnej bazie danych, rejestrach koniowatych i rejestrze zwierząt
gospodarskich oznakowanych;
4) w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w prowadzeniu rejestru zwierząt
gospodarskich oznakowanych lub rejestrów koniowatych, lub centralnej bazie
danych koniowatych sporządzają wnioski o dokonanie stosownych korekt lub
uzupełnień danych w tych rejestrach;
5) przekazują protokoły z wykonania czynności kontrolnych Agencji lub podmiotom
prowadzącym rejestry koniowatych;
6) nadzorują podmiot prowadzący rejestr koniowatych w celu wprowadzenie
stosownych korekt do rejestru oraz – w tym samym zakresie – w centralnej bazie
danych koniowatych.

§ 3. Główny Lekarz Weterynarii przekazuje Prezesowi Agencji, podmiotom
prowadzącym rejestry koniowatych oraz podmiotowi prowadzącemu centralną bazę
danych koniowatych wykaz osób, które zostały upowa nione do dostępu do rejestru
zwierząt gospodarskich oznakowanych, do rejestrów koniowatych oraz do centralnej
bazy danych koniowatych, zwanych dalej „upowa nionymi pracownikami Inspekcji”.

2
strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 . 16

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: