eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

Rządowy projekt ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

projekt ustawy dotyczy regulacji w zakresie tworzenia, zadań, zasad finansowania i organizacji funduszy promocji produktów rolno-spożywczych zwanych "funduszami promocji"

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1806
  • Data wpłynięcia: 2009-03-18
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych
  • data uchwalenia: 2009-05-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 97, poz. 799

1806

Załącznik do rozporządzenia
Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia …………………. 2009 r. (poz….)



KOSZTY KWALIFIKOWALNE PODLEGAJ CE REFUNDACJI


1. Koszty związane bezpośrednio z realizacją operacji, obejmujące koszty:
1) reklamy w telewizji, radiu, prasie lub innych mediach;
2) promocji w punktach sprzedaży;
3) przygotowania stoisk i materiałów reklamowych;
4) udziału w pokazach, wystawach i targach;
5) organizacji szkoleń i konferencji;
6) prowadzenia serwisu internetowego;
7) najmu powierzchni reklamowej;
8) publikacji broszur, ulotek, plakatów, zaproszeń i innych materiałów reklamowych.
2. Niezbędne do realizacji operacji koszty:
1) zakupu rzeczowych aktywów obrotowych;
2) najmu środków trwałych albo amortyzacji zakupionych środków trwałych,
w przypadku gdy zakup jest bardziej opłacalny lub najem jest niemożliwy.

3. Koszty wynagrodzenia podmiotu, któremu powierzono, na podstawie umowy,
realizację części operacji.

4. W przypadku realizacji operacji poza siedzibą grupy producentów lub podmiotu,
któremu powierzono, na podstawie umowy, realizację części operacji – koszty:
1) podróży samolotem w klasie ekonomicznej, koleją lub innym publicznym środkiem
transportu w I lub II klasie;
2) podróży samochodem, przy czym koszt podróży za 1 kilometr ustala się do wysokości
stawki określonej w przepisach w sprawie warunków ustalania oraz sposobu

6
dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów
osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy;
3) pobytu w miejscu realizacji operacji, w tym wyżywienia, przejazdów, połączeń
telefonicznych – do wysokości:
a) diety nie wyższej niż określona zgodnie z przepisami w sprawie wysokości oraz
warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w
państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży
służbowej poza granicami kraju – jeżeli operacja jest realizowana poza terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej,
b) 160 zł na dzień – jeżeli operacja jest realizowana na terytorium Rzeczpospolitej
Polskiej.


7
UZASADNIENIE
Projektowane rozporządzenie stanowi realizację upoważnienia ustawowego zawartego
w art. 9 ust. 5 ustawy z dnia……... o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych
(Dz. U. z … Nr…, poz. …..). Stosownie do tego przepisu minister właściwy do spraw
rozwoju wsi określi w drodze rozporządzenia szczegółowe warunki i tryb udzielania wsparcia
finansowego ze środków funduszy promocji, mając na względzie zapewnienie efektywnej
realizacji celów funduszy promocji.
Projektowane rozporządzenie ma umożliwić efektywne wykorzystanie środków
zgromadzonych na rachunkach poszczególnych funduszy promocji.
Proponowane w rozporządzeniu przepisy, umożliwią realizację działań na rzecz
promocji polskiego sektora rolno-spożywczego poprzez wykorzystanie różnych form
promocji, które zostaną uznane za najbardziej właściwe dla realizacji celów.
W załączniku do rozporządzenia określono rodzaje kosztów kwalifikowanych
związanych z realizacją działań promocyjnych finansowanych ze środków funduszy
promocji.
Projekt rozporządzenia określa zasady udzielania wsparcia finansowego na działania
określone w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. e, g i h, pkt 2 lit. e – g, pkt 3 lit. e – g, pkt 4 lit. e – g, pkt 5
lit. e – g, pkt 6 lit. e – g oraz pkt 7 lit. e – g wyżej wymienionej ustawy
i jest adresowany głównie do beneficjentów ubiegających się o udzielenie wsparcia,
określonych w art. 9 ust. 2 tej ustawy.
Projekt rozporządzenia nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.
Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych, w związku z tym nie
podlega notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów

z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).

Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414) projekt rozporządzenia zostanie
zamieszczony na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju
Wsi.
Projekt
rozporządzenia nie znajduje się w programie prac legislacyjnych Ministra
Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

8
OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałuje projektowane rozporządzenie
Podmioty wpłacające na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych (podmioty
skupujące mleko, przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą
w zakresie uboju świń, bydła lub owiec, przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą
w zakresie wywozu żywych świń, bydła lub owiec poza obszar Rzeczpospolitej Polskiej,
przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie przemiału pszenicy, żyta,
jęczmienia, kukurydzy, owsa oraz gryki oraz nabywcy mąki, przedsiębiorcy prowadzący
działalność gospodarczą będący podatnikami podatku od towarów i usług, którzy wytwarzają
owoce i warzywa lub je skupują, przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w
zakresie uboju drobiu, przedsiębiorcy, prowadzący działalność gospodarczą, będący
podatnikami podatku od towarów i usług, w zakresie połowu ryb w wodach śródlądowych lub
morskich, przedsiębiorcy skupujący ryby w celu ich przetworzenia lub odsprzedaży oraz
prowadzący działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli ryb).

2. Wpływ projektowanego rozporządzenia na sektor finansów publicznych,

w tym budżet państwa oraz budżety jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody oraz
wydatki budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

3. Wpływ projektowanego rozporządzenia na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało bezpośredniego wpływu na
rynek pracy. Jednakże mając na uwadze cele, dla których zostaną powołane fundusze
promocji – wzrost spożycia i promocja polskich produktów rolno-spożywczych, należy
spodziewać się pozytywnego oddziaływania niniejszej regulacji na rynek pracy w postaci
zwiększenia zatrudnienia w sektorze przetwórczym.

4. Wpływ projektowanego rozporządzenia na konkurencyjność gospodarki

i przedsiębiorczość, w tym wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw

9
Projektowane przepisy mogą pośrednio wpłynąć na konkurencyjność gospodarki przez
zapewnienie mechanizmów gwarantujących regularne wspieranie działań promocyjno-
informacyjnych dotyczących produktów rolno-spożywczych. Całość działań objętych
projektowaną regulacją zmierza ku zwiększeniu sprzedaży polskich produktów rolno-
spożywczych na rynkach zagranicznych. Poprzez zwiększony popyt na produkty rolno-
spożywcze, zwiększy się produkcja oraz konkurencyjność polskiego sektora rolniczego.


5. Wpływ projektowanego rozporządzenia na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało bezpośredniego wpływu na
sytuację i rozwój regionalny. Jednakże ze względu na umiejscowienie zakładów
przetwórczych (potencjalnych beneficjentów pozytywnych efektów działań promocyjnych
finansowanych ze środków funduszy promocji) w całym kraju, w rejonach o bardzo wysokim
poziomie bezrobocia – powinny pozytywnie wpływać na gospodarczą i społeczną sytuację
regionów w wieloletniej perspektywie.

6. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia będzie przedmiotem konsultacji z następującymi organizacjami
społeczno-zawodowymi: NSZZ RI „Solidarność”, Związkiem Zawodowym Rolnictwa
„Samoobrona”, Krajowym Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych, Federacją
Branżowych Związków Producentów Rolnych, Krajową Radą Izb Rolniczych, Zarządem
Głównym Związku Zawodowego Pracowników Rolnictwa RP, Sekretariatem Rolnictwa
Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”, Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych,
Stowarzyszeniem „Polska Federacja Producentów ywności”, Związkiem Zawodowym
Rolników „Ojczyzna”, Radą Gospodarki ywnościowej, Krajową Federacją Producentów
Zbóż, Polskim Związkiem Producentów, Eksporterów i Importerów Mięsa, Związkiem
Zawodowym Centrum Narodowe Młodych Rolników, Federacją Związków Pracodawców –
Dzierżawców i Właścicieli Rolnych, Związkiem Prywatnych Przetwórców Mleka,
Stowarzyszeniem Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowym Związkiem Spółdzielni
Mleczarskich, Polskim Związkiem Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu, Krajową Izbą
Producentów Drobiu i Pasz, Polskim Zrzeszeniem Producentów Bydła Mięsnego, Krajową
Radą Drobiarską – Izbą Gospodarczą, Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów
Mleka, Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Stowarzyszeniem Mrożonej

10
strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 . 16

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: