eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo atomowe

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo atomowe

- projekt dotyczy dostosowania przepisów prawa krajowego do unijnej dyrektywy w zakresie systemu nadzoru i kontroli nad przemieszczeniem odpadów promieniotwórczych i wypalonego paliwa jądrowego w obrębie Unii Europejskiej oraz między państwami niebędącymi członkami UE;

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 124
  • Data wpłynięcia: 2007-11-12
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy - Prawo atomowe
  • data uchwalenia: 2008-04-11
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 93, poz. 583

124

16.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 13 ust. 1 akapit 2, art. 4 dyrektywy
62c ust. 2 pkt 3 lit. a oraz pkt 4 lit. a tiret
1 ustawy – Prawo atomowe.
17.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 2, art. 9 ust. 4 dyrektywy
62c ust. 2 pkt 3 lit. b oraz pkt 4 lit. a tiret
2 ustawy – Prawo atomowe.
18.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 14 ust. 1 akapit 2, art. 4 dyrektywy
62c ust. 2 pkt 5 ustawy – Prawo atomo-
we.
19.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 6 ust. 1 dyrektywy
62c ust. 3 pkt 1 ustawy – Prawo ato-
mowe.
20.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 13 ust. 1 dyrektywy
62c ust. 3 pkt 2 ustawy – Prawo ato-
mowe.
21.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 14 ust. 1 dyrektywy
62c ust. 3 pkt 3 ustawy – Prawo atomo-
we.
22.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 17 ust. 3 dyrektywy
62c ust. 4 ustawy – Prawo atomowe.

23.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 10 ust. 4 dyrektywy
62c ust. 5 ustawy – Prawo atomowe.

24.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 10 ust. 3 dyrektywy
62c ust. 6 ustawy – Prawo atomowe.

25.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 6 ust. 2 dyrektywy
62c ust. 7 ustawy – Prawo atomowe.

26.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 7 ust. 1 dyrektywy
62d ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo atomo-
we.
27.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 7 ust. 1, art. 13 ust. 2, art. 14 ust. 2, art. 15 ust. 2 lit.
62d ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo atomo-
b dyrektywy
we.
28.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 2, art. 9 ust. 4, art. 12 dyrektywy
62d ust. 2 pkt 1 ustawy – Prawo atomo-
we.
29.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 9 ust. 4 lit. b i art. 12 dyrektywy.
62d ust. 2 pkt 2 ustawy – Prawo atomo-
we.
30.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 7 ust. 1 dyrektywy
62d ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy – Prawo
atomowe.
31.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 7 ust. 1, art. 15 ust. 2 lit. b dyrektywy
62d ust. 3 pkt 1 lit. b ustawy – Prawo
atomowe.
32.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 13 ust. 2 dyrektywy
62d ust. 3 pkt 2 ustawy – Prawo ato-
mowe.
33.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 14 ust. 2 dyrektywy
62d ust. 3 pkt 3 ustawy – Prawo atomo-
we.
34.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 9 ust. 3 akapit 2 dyrektywy
62d ust. 4 ustawy – Prawo atomowe.
35.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 9 ust. 3 akapit 1 dyrektywy
62d ust. 5 ustawy – Prawo atomowe.

30
36.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 17 ust. 1 dyrektywy
62f ust. 1 ustawy – Prawo atomowe.
37.
Art. 1 pkt 14projektu – projektowany art.
Art. 17 ust. 5 dyrektywy
62f ust. 2 ustawy – Prawo atomowe.
38.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art.2, Art. 9 ust. 4 dyrektywy
62g ust. 1 ustawy – Prawo atomowe.
39.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 9 ust. 4, Art. 12 ust. 2 dyrektywy
62g ust. 2 ustawy – Prawo atomowe.
40.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 12 ust.1, Art. 13 ust. 5, Art. 14 ust. 5, Art. 15 ust. 5
62h ust. 1 ustawy – Prawo atomowe.
dyrektywy
41.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 12 ust. 1 dyrektywy
62h ust. 2 pkt 1 ustawy – Prawo atomo-
we.
42.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 13 ust. 5, Art. 14 ust. 5, Art. 15 ust. 5 dyrektywy
62h ust. 2 pkt 2 ustawy – Prawo atomo-
we.
43.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 12 ust. 2 i 3 dyrektywy
62h ust. 3 pkt 1 ustawy – Prawo atomo-
we.
44.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 13 ust. 5 i 6 dyrektywy
62h ust. 3 pkt 2 ustawy – Prawo atomo-
we.
45.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 14 ust. 5 dyrektywy
62h ust. 3 pkt 3 ustawy – Prawo atomo-
we.
46.
Art. 1 pkt 14 projektu – projektowany art. Art. 7 – 9, Art. 11, Art. 13 ust. 2 – 4, Art. 14 ust. 2 – 4,
62j ustawy – Prawo atomowe.
Art. 15 ust. 2 – 4 dyrektywy
47.
Art. 7 ust. 1
Art. 24 ust. 1 dyrektywy
48.
Art. 7 ust. 2
Art. 24 ust. 2 dyrektywy
49.
Art. 8
Art. 24 ust. 3 dyrektywy
Lp.
Projekt ustawy o zmianie ustawy
Przepisy prawa Unii Europejskiej
– Prawo atomowe
transponowane niniejszą ustawą – odpowiedni przepis
dyrektywy Rady 2003/122/Euratom z dnia 22 maja 2003
r. w sprawie kontroli wysoce radioaktywnych źródeł za-
mkniętych i odpadów radioaktywnych (Dz.Urz. UE L 346
z 31.12.2003, str. 57; Dz.Urz. UE Polskie wydanie spe-
cjalne, rozdz. 15, t. 7, str. 694).

1.
Art. 1 pkt 1 lit. d projektu – projektowany Art. 2 lit. a dyrektywy
art. 3 pkt 55a ustawy – Prawo atomowe.

2.
Art. 1 pkt 1 lit. e projektu – projektowany Art. 2 lit. b oraz art. 1 ust. 2 dyrektywy
art. 3 pkt 58 ustawy – Prawo atomowe.



31
OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałują projektowane regulacje
Projektowana regulacja oddziałuje na:
1) podmioty, które zamierzają dokonać przywozu na terytorium Rzeczypo-
spolitej Polskiej, wywozu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub tran-
zytu przez to terytorium odpadów promieniotwórczych lub wypalonego
paliwa jądrowego;
2) podmioty wykonujące działalność z materiałami jądrowymi lub obiektami
jądrowymi, objętymi obowiązkiem ochrony fizycznej;
3) osoby posiadające uprawnienia inspektora ochrony radiologicznej oraz
osoby zamierzające uzyskać te uprawnienia;
4) osoby posiadające uprawnienia do zajmowania stanowisk mających
istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony
radiologicznej oraz osoby, które zamierzają uzyskać te uprawnienia;
5) Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki – centralny organ administracji
rządowej właściwy w sprawach bezpieczeństwa jądrowego i ochrony ra-
diologicznej, w tym właściwy w sprawach nadawania uprawnień, o któ-
rych mowa w pkt 3 i 4, przeprowadzania kontroli systemu ochrony fi-
zycznej oraz wydawania zezwoleń i zgód na dokonywanie czynności,
o których mowa w pkt 1;
6) podmioty zamierzające prowadzić albo prowadzące działalność związa-
ną z narażeniem na promieniowanie jonizujące w celach medycznych,
polegającą na udzielaniu świadczeń zdrowotnych z zakresu radioterapii
onkologicznej, w tym leczenie chorób nowotworowych przy użyciu pro-
duktów radiofarmaceutycznych (z uwagi na konieczność uzyskania zgo-
dy Głównego Inspektora Sanitarnego na wykonywanie takiej działalno-
ści);
7) osoby wykonujące i nadzorujące wykonywanie badań i zabiegów leczni-
czych przy użyciu promieniowania jonizującego (z uwagi na konieczność

32
odbycia szkolenia potwierdzonego egzaminem przez komisją powołaną
przez Głównego Inspektora Sanitarnego i uzyskaniem certyfikatu);
8) podmioty zamierzające prowadzić szkolenie osób wykonujących i nadzo-
rujących wykonywanie badań i zabiegów leczniczych przy użyciu pro-
mieniowania jonizującego (z uwagi na konieczność uzyskania wpisu do
rejestru podmiotów prowadzących szkolenia, prowadzonego przez
Głównego Inspektora Sanitarnego);
9) Głównego Inspektora Sanitarnego, z uwagi na nałożenie na niego no-
wych zadań, o których mowa w pkt 6-8;
10) Krajowe Centrum Ochrony Radiologicznej w Ochronie Zdrowia, z uwagi
na fakt zmiany formy prawnej jego działalności.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt ustawy w ramach konsultacji społecznych został skierowany do na-
stępujących podmiotów:
1) Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego;
2) Komisja Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej Rady do
Spraw Atomistyki;
3) Polskie Towarzystwo Fizyki Medycznej;
4) Polskie Towarzystwo Nukleoniczne;
5) Stowarzyszenie Inspektorów Ochrony Radiologicznej;
6) Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych;
7) Konfederacja Pracodawców Polskich;
8) Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność”;
9) Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych;
10) Business Center Club;
11) Związek Rzemiosła Polskiego;
12) Forum Związków Zawodowych;
13) Centralne Laboratorium Ochrony Radiologicznej;

33
14) Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Izotopów POLATOM;
15) Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Promieniotwórczych;
16) Instytut Problemów Jądrowych;
17) Instytut Fizyki Jądrowej;
18) Instytut Energii Atomowej;
19) Akademia Górniczo – Hutnicza, Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej.
Projekt został także umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Mini-
sterstwa rodowiska, Biuletynie Informacji Publicznej Państwowej Agencji
Atomistyki oraz na stronie internetowej Państwowej Agencji Atomistyki.
Uwagi zgłoszone w trakcie uzgodnień społecznych oraz stanowisko Pań-
stwowej Agencji Atomistyki do zgłoszonych uwag są zawarte w załączonej
do OSR tabeli.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i bu-
dżety jednostek samorządu terytorialnego
1. Realizacja nowych zadań wprowadzanych do ustawy – Prawo atomowe
wynika z rozciągnięcia dotychczasowego obowiązku ochrony fizycznej
materiałów jądrowych na zasadach określonych w ustawie – Prawo ato-
mowe – na obiekty jądrowe, co spowoduje konieczność objęcia ochroną
fizyczną także tych miejsc w obiektach jądrowych, w których nie znajdują
się materiały jądrowe, a mających wpływ na funkcjonowanie obiektu ją-
drowego. Koszty te wycenia się na ok. 250 000 zł rocznie – ochrona re-
aktora badawczego „Maria” oraz pozostałych obiektów jądrowych
w Otwocku – wierku. Zostaną one pokryte ze środków własnych insty-
tucji zapewniających ochronę fizyczną tych obiektów, głównie Instytutu
Energii Atomowej w Otwocku – wierku eksploatującego reaktor.
Szczegółowa kalkulacja kosztów:
– koszty utrzymania służby ochrony obiektów jądrowych łącznie z jej
umundurowaniem, wyposażeniem i uzbrojeniem oraz szkoleniem cy-
klicznym 3 x 55000zł = 165.000 zł,

34
strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 30 ... 38

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: