eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo gospodarcze › Umowy outsourcingowe: elementy i schemat

Umowy outsourcingowe: elementy i schemat

2007-12-31 11:42

Przeczytaj także: Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011


Jeśli klient chce mieć pewność rzetelności i terminowości dostawcy, powinien zażądać zapisu w umowie współpracy o karach umownych. Kary takie można określić procentowo, w zależności od kwoty kontraktu. W sytuacji faktycznie pojawiających się błędów firmy outsourcingowej przy rozliczeniu klient otrzyma fakturę pomniejszoną o kwotę kary.

Praktykowane jest również, przy zawieraniu tego typu umów, sporządzanie zapisu dotyczącego kary umownej w sytuacji wszelkich opóźnień ze strony firmy outsourcingowej, np. w dostarczeniu raportów, czy realizacji przelewów wynagrodzeń na poszczególne konta pracownicze.

Weryfikacja nierzetelnych dostawców

Propozycja wprowadzenie kar umownych ze strony klienta może być doskonałą metodą weryfikacji dostawców usług outsourcingowych. Firmy nierzetelne nie będą chciały dokonać tego zapisu w umowie, obawiając się utraty znacznych korzyści finansowych. Wówczas należy je odrzucić już na etapie ofertowania.

Inne postanowienia umowy

Ścisła współpraca outsourcingowa może także prowadzić do sytuacji kiedy jedna ze stron umowy zaproponuje prace osobom z firmy współpracującej (Częściej dotyczy to sytuacji, w której pracownikom firm outsourcingowych składa się ofertę pracy u klienta). Już na etapie umowy można zabezpieczyć się przed taką sytuacją i zapobiec ewentualnym przejściom własnych pracowników do firmy outsourcingowej. Dlatego warto zdecydować się na klauzulę, iż strony zobowiązują się do niepodejmowania działań, mających na celu pozyskanie któregokolwiek członka personelu drugiej strony w formie zatrudnienia.

Czas obowiązywania umowy i tryb jej rozwiązania

Dla firmy outsourcingowej ważne jest, aby okres wypowiedzenia był jak najdłuższy, ponieważ gwarantuje to ciągłość dochodów. Przeciwny jest natomiast interes klienta, który chce mieć gwarancję szybkiego rozstania się z dostawcą, jeśli ten nie spełni zakładanych oczekiwań. Dlatego nie powinno zawierać się umów okresowych, np. na rok czasu, ponieważ uniemożliwia to klientowi szybkie rozstanie z partnerem outsourcingowym.

Postanowienia końcowe

Umowę outsourcingową kończą postanowienie końcowe, gdzie określa się ilość egzemplarzy umowy, oraz ilość załączników na dzień podpisania umowy.

poprzednia  

1 ... 4 5 6

następna

oprac. : FPA Group FPA Group

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: