  • 1. Data: 2005-08-20 17:27:55
    Temat: zwrot towaru
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    mam taką sytuację:
    W imieniu firmy w której pracuję sprzedałem swojemu klientowi
    (zarejestrowanej u mnie firmie) pewien towar. Towar ten był sprzedany na
    konkretne życzenie kupującego, dokładnie wiedział co kupuje i w jakiej
    cenie, towar w pełni wartościowy, bez żadnych wad. Ponieważ jest to klient z
    daleka więc towar jak zwykle wysłałem mu spedytorem- otrzymał go następnego
    dnia. I następnego dnia dzwoni do mnie że jednak on go nie chce bo ktos inny
    zaproponował mu coś podobnego ale taniej, więc to co ma ode mnie jest mu
    jednak niepotrzebne. Trochę się zdenerwowałem tą sytuacją, tymbardziej że
    zaczął mnie straszyć tym że on ma prawo dokonać takiego zwrotu w ciągu 10
    dni czy mi się to podoba czy nie. Czy ma rację? Czy może ja mogę wytoczyć
    jakiś konkretny kontrargument aby odmówić zwrotu (jakby nie było świadomie
    zakupionego towaru) i żądać zapłaty należności za fakturę?

    Bardzo proszę o pomoc,

    Pozdrawiam, Leo

  • 2. Data: 2005-08-20 17:50:30
    Temat: Re: zwrot towaru
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Leo wrote:

> [...]
    > jakiś konkretny kontrargument aby odmówić zwrotu (jakby nie było świadomie
    > zakupionego towaru) i żądać zapłaty należności za fakturę?

    Jest coś takiego, jak zwrot w terminie 10dni przy uwach zawartych po za
    lokalem, ale opisuje on relacje pomiędzy konsumentem. Znalazłem coś takiego:

    * Jeżeli nie umówiłeś się ze sprzedawcą, usługodawcą inaczej (nie
    podpisałeś odpowiedniej umowy), to nie będziesz mógł także w ciągu 10
    dni, bez podania przyczyny i dodatkowych kosztów:

    -zrezygnować z produktu lub usługi, jeżeli została ona wykonana według
    Twojego indywidualnego zamówienia,

    Źródło: http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=31

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 3. Data: 2005-08-20 19:24:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Leo wrote:
    > mam taką sytuację:
    > W imieniu firmy w której pracuję sprzedałem swojemu klientowi
    > (zarejestrowanej u mnie firmie) pewien towar. Towar ten był sprzedany na

    [ciach]

> [...]
    > dni czy mi się to podoba czy nie. Czy ma rację? Czy może ja mogę wytoczyć

    Dotyczy to tylko sprzedaży konsumenckiej - znaczy się jeśli towar
    wysyłkowo kupuje osoba prywatna. Jeśli kupuje zarejestrowana działalność
    gospodarcza - niech spada.

    Sprzedaż konsumencka to sprzedaż rzeczy ruchomej osobie fizycznej
    (konsumentowi), która nabywa ją w celu niezwiązanym z działalnością
    zawodową lub gospodarczą.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-08-20 20:09:18
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    Bardzo dziękuję za wypowiedzi i zapewnienie spokojnego wieczoru.
    W poniedziałek zapewne klient będzie chciał wrócic do tematu, lecz teraz to
    ja będę z nim rozmawiał już całkiem inaczej.

    Pozdrawiam i życzę udanej niedzieli, Leo

  • 5. Data: 2005-08-20 23:07:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <de7p6f$5sg$1@news.lublin.pl>, Leo wrote:
> [...]
    > dni czy mi się to podoba czy nie. Czy ma rację? Czy może ja mogę wytoczyć

    Nie ma racji. Prawo zwrotu w ciągu 10 dni dotyczy wyłącznie sprzedaży
    konsumenckiej, a twój klient to firma nie konsument.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-08-20 23:14:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <de7qh6$qqn$1@inews.gazeta.pl>, Filip Ozimek wrote:
> [...]

    (zarejestrowanej u mnie firmie) pewien towar. Towar ten był sprzedany na
    konkretne życzenie kupującego, dokładnie wiedział co kupuje i w jakiej"

    To nie wydaje się być przypadek indywidualnego zamówienia. Indywidualne
    zamówienie ma miejsce wtedy jeśli np. klient zażyczy sobie coś podług
    własnego projektu (nie ma takich w sprzedaży).

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-08-21 10:44:39
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > To nie wydaje się być przypadek indywidualnego zamówienia. Indywidualne
    > zamówienie ma miejsce wtedy jeśli np. klient zażyczy sobie coś podług
    > własnego projektu (nie ma takich w sprzedaży).

    Projektu czy towaru? Ale jeśli sklep nie ma w ofercie, np. drogiego
    modelu telewizora (np. taki za 20'000 zł) i sprowadzi na zamówienie
    klienta to jest to chyba specjalne zamówienie?

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 8. Data: 2005-08-21 12:17:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <de9lun$71q$1@inews.gazeta.pl>, Filip Ozimek wrote:
    > Projektu czy towaru? Ale jeśli sklep nie ma w ofercie, np. drogiego
    > modelu telewizora (np. taki za 20'000 zł) i sprowadzi na zamówienie
    > klienta to jest to chyba specjalne zamówienie?

    Na pewno podług projektu, a z towarem to nie wiem. Patrząc na ustawę...

    3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    [..]
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

    ..to moim nieprawniczym okiem na dwoje babka wróżyła: jeśli świadczenie to
    towar+sprowadzenie, to podpada. Jeśli sam towar, to nie.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-08-21 17:51:33
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    to był towar który posiadamy stale w ofoercie, zwykłe słuchawki z
    mikrofonem.
    A chęć zwrotu klient usprawiedliwa tym, ze po otrzymaniu towary i
    wypakowaniu z paczki, otrzymał od kogoś innego propozycję zakupu podobnego
    sprzętu ale tańszego....
    Już to kupował wcześniej i zawsze było ok- chwalił towar, mówił że jest ok,
    że się podoba itp....

  • 10. Data: 2005-08-21 22:46:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <deaeut$ij0$1@news.lublin.pl>, Leo wrote:
> [...]
    > sprzętu ale tańszego....
    > Już to kupował wcześniej i zawsze było ok- chwalił towar, mówił że jest ok,

    1) jakby był konsumentem to mógłby zwrócić bez podania przyczyny,
    2) jako przedsiębiorca nie ma takiego prawa i przyjęcie towaru zalezy
    tylko od twojej dobrej woli.

    --
    Marcin